Διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Άμφισσας

Το πρωί της 29ης Μαρτίου σηματοδότησετην έναρξη της εκδρομής μας. Στις 7:30 έχοντας αποθηκεύσει τις βαλίτσες μας στο λεωφορείο αναχωρήσαμε από το χώρο του σχολείου με προορισμό τα κεντρικά του ΚΠΕ Άμφισσας. Η εκδρομή ξεκίνησε λίγο παράδοξα, καθώς μέχρι να ξυπνήσουν τα περισσότερα παιδιά δεν ακούγονταν ούτε φωνές, ούτε γέλια, ούτε τραγούδια. Ωστόσο, βρήκαμε το κουράγιο να κάνουμε την εργασία που μας ανέθεσαν οι καθηγήτριές μας,κα Μπάκουλη Μαργαρίτα και κα Παπαντωνίου Γεωργία. Κι αυτή δεν ήταν άλλη από την εύρεση των περιοχών απ’ όπου περνάγαμε. Ο δρόμος που διάλεξαν ήταν πολύ επιμορφωτικός. Περάσαμε από το Κιάτο, το Ξυλόκαστρο, το Αίγιο και το  Ρίο Αντίρριο. Η πρώτη στάση έγινε στην Ναύπακτο στις 10:00 για ξεκούραση. Τα παιδιά άδραξαν την ευκαιρία και χύθηκαν στους δρόμους με πρώτη επίσκεψη την παραλία της Ψανής και το θαλάσσιο τείχος. Στη συνέχεια ακολουθεί το  περπάτημα παραλιακά του τείχους και η φωτογράφηση αγαλμάτων.

Επόμενη στάση και πολύ σημαντική το Γαλαξίδι ,όπου και πραγματοποιήθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος. Οι άνθρωποι του κέντρου μας υποδέχτηκαν με ανοιχτές αγκάλες αλλά όχι άδειες. Τα συμπεράσματα δικά σας…

Μετά από αυτό το ωραίο γεύμα ξεκινήσαμε για το ιστορικό παρθεναγωγείο όπου μας μια έγινε μια μικρή διάλεξημε θέμα τη μορφολογία και βιοποικιλότητα του Κορινθιακού. Μετά ακολούθησε η εύρεση ζωντανών οργανισμών στη θάλασσα και μια μικρή συνέντευξη από έναν συμπαθητικό ψαρά.6

ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑ

Το μεσημέρι ξεκουραστήκαμε, γεμίσαμε τις μπαταρίες μας και ετοιμαστήκαμε για νέες περιπέτειες… Το απόγευμα ο υπεύθυνος του κέντρου μας έκανε μια επιμορφωτική διάλεξη με θέμα: τα προβλήματα ρύπανσης, υποβάθμισης του υδάτινου οικοσυστήματος του Κορινθιακού, ενώ ταυτόχρονα πρόβαλε την ομορφιά, το φυσικό πλούτο και την βιοποικιλότητα των ειδών που απειλούνται, στοχεύοντας στη δράση μας για την προστασία του κόλπου.

Ακολούθησε μια μικρή εργασία για τη διεξαγωγή της οποίας χωριστήκαμε σε ομάδες. Η κάθε μια ομάδα ασχολήθηκε με  το δικό της θέμα.

Η πρώτη μέρα της επίσκεψης μας στην πόλη της Άμφισσας ολοκληρώθηκε με καλό φαγάκι, πολλούς παραδοσιακούς χορούς, ζεϊμπέκικο και γενικώς με χαρά και ευδιαθεσία.

Στο τέλος της βραδιάς, δηλαδή όταν φύγαμε από την ταβέρνα, οι άνθρωποι του ΚΠΕ προθυμοποιήθηκαν να μας δείξουν τις ομορφιές της πόλης του με ένα μικρό περίπατο.

Την επόμενη μέρα αφού γευματίσαμε, όλα τα παιδιά παρουσίασαν την εργασία που είχαν αναλάβει την προηγούμενη μέρα…. Στη συνέχεια , μαζέψαμε τις βαλίτσες μας και έχοντας έναν κύριο για οδηγό επισκεφτήκαμε την παραδοσιακή συνοικία «Χάρμαινα», στην Άνω πόλη. Αυτή η συνοικία φιλοξενούσε όλα τα εργαστήρια που ασχολούνταν με την κατεργασία του δέρματος. Επόμενη στάση ήταν η Αράχωβα όπου και κάτσαμε για μεσημεριανό. Ακόμα, μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούμε τη μονή του Οσίου Λουκά, που θεωρείται η Αγιά Σοφία της Ελλάδας.

Μετά τη τελευταία μας στάση στην πανέμορφη τοποθεσία Κρύα της Λιβαδειάς επιστρέψαμε στην Κόρινθο χωρίς απρόοπτα γύρω στις 20:30 μ.μ. ικανοποιημένοι για όσα μάθαμε, είδαμε και ζήσαμε μαζί  με τους καθηγητές μας και συμμαθητές μας.

Παναγιώτης Παζιώνης, Γιώργος Σκούρτης(Β΄4)