Συνέντευξη με τη Διευθύντρια του σχολείου μας

diyuthintria-3-1024x769Κυρία Παπανικοπούλου, είστε η Διευθύντρια του Σχολείου μας, του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης τον τελευταίο χρόνο. Θα θέλαμε να μας απαντήσετε σε κάποιες ερωτήσεις. Τη συνέντευξη αυτή θα τη δημοσιεύσουμε στη σχολική εφημερίδα μας.

-Πόσο δύσκολο είναι να διευθύνει κανείς μια σχολική μονάδα;

Ο Διευθυντής ασχολείται με πολλά αντικείμενα, όπως διοίκηση, οργάνωση, παιδαγωγικά, οικονομικά, κτιριακά, θέματα εξοπλισμού, καθαριότητα και πολλά άλλα. Η δυσκολία σχετίζεται περισσότερο με τους απείθαρχους και θορυβώδεις μαθητές, με μικροτραυματισμούς ενώ παίζουν και τις εντάσεις μεταξύ τους.

-Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το σχολείο;

Το όραμα, οι στόχοι είναι η δημιουργία ενός σχολείου που θα προωθεί αξίες και ιδανικά σε μια εποχή κρίσης αξιών, θα καλλιεργεί θετικές στάσεις, θα αναδεικνύει τις δεξιότητες και τα ταλέντα των μαθητών, θα προάγει την κριτική σκέψη προσφέροντας γνώσεις, αλλά και συναισθηματική επάρκεια στους μαθητές. Είναι σημαντικό να χτίσουμε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία με ευαισθησία απέναντι στα προβλήματα των παιδιών και ενάντια σε φαινόμενα ρατσισμού και βίας.

-Πιστεύετε ότι σήμερα τα προβλήματα είναι εντονότερα, καθώς η κοινωνία αλλάζει;

Ασφαλώς και είναι εντονότερα τα προβλήματα σήμερα. Η οικονομική κρίση, η ανεργία, η γενικότερη ανασφάλεια που υπάρχει στην κοινωνία φέρνουν και κρίση αξιών . Αυτό μεταφέρεται και στο σχολείο που είναι αλληλένδετο με τον κόσμο έξω. Επειδή όμως το σχολείο μας είναι μια μικρή μονάδα είναι ευκολότερο να τα αντιμετωπίσουμε όλα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

-Πόσο η συμπεριφορά των μαθητών σήμερα έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;

Οι παραβατικές συμπεριφορές υπήρχαν πάντα και βέβαια συνεχίζουν να υπάρχουν. Η διαφορά είναι ότι τα παιδιά σήμερα έχουν περισσότερα ερεθίσματα λόγω της τρομερής ανάπτυξης του Διαδικτύου. Ζουν σε πιο γρήγορους ρυθμούς, έχουν εκτός από το σχολείο και άλλες δραστηριότητες και συχνά νιώθουν κουρασμένα στο σχολείο. Ακόμη συμβαίνει να έχουν συχνά και μια λανθασμένη αντίληψη των δικαιωμάτων τους. Πάντως είναι δραστήρια παιδιά και βέβαια στο σχολείο τους δίνεται η δυνατότητα να εκφραστούν, να εκδηλώσουν τα συναισθήματά τους και να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Για παράδειγμα συμμετέχουν σε προγράμματα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά πέρα από τα μαθήματά τους και αυτό συμβάλλει στην κοινωνικοποίησή τους και στη συνεργασία με τους συμμαθητές τους.

-Ποια είναι η σχέση σας με τους μαθητές;

Η σχέση μου με τους μαθητές ας το αφήσω να το κρίνουν αυτοί. Από την πλευρά μου προσπαθώ να δείχνω κατανόηση και να συμβάλλω στην επίλυση των προβλημάτων με βάση τον σεβασμό από όλους προς όλους.

-Θα καταφέρει το σχολείο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής;

Εμείς πάντα επιδιώκουμε το καλύτερο για τους μαθητές μας και το σχολείο. Έχοντας ως αρωγούς τους γονείς, άλλους φορείς, αλλά και τους ίδιους τους μαθητές πορευόμαστε με αισιοδοξία προς το μέλλον.

-Τι θα συμβουλεύατε ένα μαθητή Γυμνασίου να προσέχει;

Οι μαθητές πρέπει να έρχονται με χαρά στο σχολείο, γιατί η γνώση είναι δύναμη. Εδώ και θα αποκτήσουν γνώσεις και θα σφυρηλατήσουν το χαρακτήρα τους. Πρέπει να σέβονται τον εαυτό τους πρώτα και στη συνέχεια όλους τους γύρω. Να γνωρίζουν ποια είναι τα δικαιώματά τους , αλλά και οι υποχρεώσεις τους ώστε να γίνουν υπεύθυνα μέλη της κοινωνίας. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο οι μαθητές μας να πιστέψουν σε αυτές τις αξίες και να αγωνιστούν για αυτές.

-Πώς θα μπορέσουμε να κάνουμε το σχολείο πιο ελκυστικό για τους μαθητές σε μια εποχή που η αδιαφορία είναι το κύριο χαρακτηριστικό;

Δυστυχώς ακούγεται πολύ αυτό, αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι πάρα πολλοί μαθητές αγωνίζονται μέσα στο σχολείο για ένα καλύτερο μέλλον. Εμείς βέβαια έχουμε ευθύνη να κάνουμε πιο ελκυστικό το σχολείο δίνοντας νέα ερεθίσματα, επιτρέποντας την αυτενέργεια και την ανάληψη ευθυνών. Δεν πρέπει να νιώθουν ότι το σχολείο τους παρέχει στείρες γνώσεις, αλλά όλα εκείνα τα εφόδια που απαιτεί η ζωή. Θέλουμε το σχολείο να γίνει για αυτούς το εφαλτήριο για ένα μέλλον ευοίωνο.

Ευχαριστούμε για τον πολύτιμο χρόνο που διαθέσατε για μας.

Συντάκτες: Αθανάσογλου Κων/να, Ζιάμπρα Λυδία, Καραγιαννίδου Κατερίνα,  Γκουλιαβέρα Κρυσταλλία

Σχολιάστε

Top