Έρευνα: Ασφαλής χρήση κινητών τηλεφώνων από μαθητές

MOBILE_RESEARCH-256

Πρόσφατα,  στα πλαίσια του μαθήματος πληροφορικής, πραγματοποιήθηκε έρευνα  με θέμα το πώς χρησιμοποιούν οι μαθητές τα κινητά τους τηλέφωνα και πόσο ενημερωμένοι είναι σε σχετικά θέματα και ζητήματα.  Στις διαφάνειες που ακολουθούν προβάλλονται τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας.

Στην έρευνα αυτή απάντησαν 72 μαθητές, 41 αγόρια και 31 κορίτσια  από όλες τις τάξεις του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης. Όλοι οι μαθητές δήλωσαν πως έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο. Στην ερώτηση «Όταν κάποιος σου ζητήσει τον αριθμό του κινητού σου, τι κάνεις;» το 69,4%  των μαθητών απάντησαν πως επιφυλάσσονται να δώσουν τον αριθμό τηλεφώνου τους στον οποιονδήποτε, αλλά και ότι δε θα συναντούσαν ποτέ κάποιον που γνώρισαν μέσω διαδικτύου. Ένα 5,6% των μαθητών δίνουν  ανεπιφύλακτα τον αριθμό τους και το ίδιο ποσοστό δηλώνει πως συναντιούνται με άτομα που γνώρισαν μέσω διαδικτύου. Περίπου οι μισοί μαθητές διαγράφουν τα μηνύματα από αγνώστους και οι υπόλοιποι μισοί μαθητές τα διαβάζουν ή και τα απαντάνε. Περίπου το 1/3 των μαθητών κρατάνε σε τακτά χρονικά διαστήματα  αντίγραφα ασφαλείας στα κινητά τους. Το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών που απάντησαν είναι υποψιασμένοι και δεν ανοίγουν αρχεία αγνώστου προελεύσεως. Το ίδιο ποσοστό περίπου έχουν  εγκαταστήσει στο κινητό τους λογισμικό προστασίας. Οι περισσότεροι μαθητές απάντησαν πως  επιλέγουν να χρησιμοποιούν διαφορετικούς κωδικούς σε κάθε υπηρεσία ή site. Το 61,4% των μαθητών απάντησαν πως κάθε φορά παίρνουν τη συγκατάθεση  των ατόμων που απεικονίζονται στις φωτογραφίες που δημοσιεύουν. Επίσης οι περισσότεροι μαθητές έχουν γνώση ότι είναι παράνομο να φωτογραφίζουν ή να βιντεοσκοπούν άλλα άτομα χωρίς την συγκατάθεση τους. Παρόλα αυτά, δυστυχώς, οι μαθητές απάντησαν ότι συνδέονται σε ελεύθερα  Wi-Fi  που δεν ξέρουν σε ποιον ανήκουν και μόνο οι μισοί διαβάζουν τους όρους μιας υπηρεσίας ή μιας εφαρμογής πριν την κατεβάσουν.

grafhma 15

grafhma 14

grafhma 12

 

grafhma 11

grafhma 8

grafima 6

Κωνσταντίνος Τσανίδης

Ναούμα Τζιάστα

Σχολιάστε

Top