Ο νέος ποδηλατόδρομος

Ο ποδηλατόδρομος που ενώνει το Φαληρικό Δέλτα με το κέντρο της Αθήνας έχει ήδη ολοκληρωθεί και η διαδρομή φαίνεται να έχει επιλεγεί σοφά μια που κάποιος μπορεί να φτάσει από το Γκάζι έως το Φάληρο από μία ασφαλή διαδρομή που αποφεύγει τους κεντρικούς δρόμους με κίνηση. Ταυτόχρονα, η διαδρομή μέσα από πλατείες, πεζόδρομους, πάρκα και συχνά αρκετό πράσινο είναι πολύ ευχάριστη.

Ο βασικός άξονας που επιλέχτηκε, είναι οι γραμμές του  ΗΣΑΠ και ο ποταμός Ιλισσός στο Μοσχάτο. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά συμπαθητική και δεν διακρίνονται πολλές κακοτεχνίες. Τα περισσότερα σημεία είναι καλυμμένα με άσφαλτο και ειδικό επικαλυπτικό χρώμα. Σε πολλά σημεία ο ποδηλατόδρομος είναι περιφραγμένος με κάγκελα για να προστατευτεί από αυτοκίνητα. Στη συνολική έκτασή του ο ενιαίος ποδηλατοδρόμος θα ενώνει τη βόρεια Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο και θα έχει μήκος 27χλμ.
Το νότιο τμήμα του φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.

capture_01182018_135148

 

 

 

 

 

 
Η νέα κατασκευή του βόρειου τμήματος έχει προϋπολογισμό περίπου 10 εκατ. ευρώ και αφορά αφορά διαδρομή 16,7 χλμ με κατεύθυνση προς την Κηφισιά.

Το δίκτυο αποτελείται από αμφίδρομες λωρίδες, με τον ποδηλάτη που βρίσκεται προς την πλευρά των αυτοκινήτων να κινείται σε φορά αντίθετη προς αυτά, ώστε όταν συναντώνται, να ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου.
Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, πλησίον του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι, όπου θα συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον φαληρικό όρμο.