ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΑΠΟ: ΠΡΟΣΜΙΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ - Ιαν• 23•15

Επιμέλεια άρθρου: Στελίνα Πήχα, Θεώνη Μπαλλά, Χρόνη Αμαλία, Κοντογιάννη Θάλεια

Στα πλαίσια του ηλεκτρονικού μαθητικού μας εντύπου «Μαθητικά Νέα» τα παιδιά του προγράμματος θέλησαν να πάρουν συνέντευξη από το διευθυντή του σχολείου μας του 7ου Γυμνασίου Λαμίας, ακολουθεί η συνέντευξη.

Ερώτηση: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για το βιογραφικό σας;

Απάντηση: Βεβαίως, πολύ ευχαρίστως στο 7 γυμνάσιο Λαμίας υπηρετώ ως διευθυντής από το Νοέμβριο του 2007 αυτή η χρόνια είναι η 8η που διανύω .Έχω διατελέσει και τρία χρόνια ως αναπληρωματικός διευθυντής πριν από τη θητεία μου εδώ. Ως βασικές σπουδές έχω σπουδάσει στο καποδιστριακό πανεπιστήμιο Αθηνών στη φιλοσοφική σχολή στο τμήμα ιστορίας και αρχαιολογίας, έχω κάνει μεταπτυχιακή επιμόρφωση στο ανοιχτό πανεπιστήμιο στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, στις πολιτισμικές και κοινωνικές ανισότητες ,στην εκπαίδευση εξ αποστάσεως και στην εκπαίδευση ανηλίκων .Όμιλω με ευχέρεια την αγγλική ,γαλλική και έχω βασικές γνώσεις στη γερμανική γλωσσά ταυτόχρονα έχω μια σειρά από επιμορφώσεις είτε σε νέες τεχνολογίες ή σε συνέδρια σε θέματα εκπαιδευτικά που άπτονται τις δουλειάς ενός εκπαιδευτικού και ως διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Ερώτηση:Τι επιπλέον προσόντα χρειάζεται ένας εκπαιδευτικός για να γίνει διευθυντής;

Απάντηση:Πέρα από τα κτητικά προσόντα που τα διαθέτουν όλοι οι συνάδελφοι πρέπει να υπάρχει η θέληση να υπηρετήσει στην εκπαίδευση από τη συγκεκριμένη θέση πρέπει να έχεις το μεράκι και από την άλλη πλευρά να έχεις μέσα από τη συσσωρευμένη εκπαιδευτική εμπειρία που ο κάθε συνάδελφος έχει απόκτηση κατά τα χρόνια υπηρεσίας του πρέπει να είναι σε θέση να εξισορροπεί και να σχεδιάζει μια σειρά από προκλήσεις και παράγοντες που συνθέτουν τη σχολική ζωή ο διευθυντής σχολικής μονάδας είναι και διοικητικός και επιστημονικός και παιδαγωγικός υπεύθυνος και εμπνευστής επομένως μια βασική ικανότητα και δεξιότητα θα είναι να μπορεί να συνδυάζει επιτυχώς αυτούς τους στόχους και ρόλους και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το δυναμικό της σχολικής μονάδας.

Ερώτηση: Ποια είναι τα πιο δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας διευθυντής στην διοίκηση της σχολικής μονάδας;

Απάντηση: Ο διευθυντής έχει την πρόκληση να συνδυάσει αυτό τον πολλαπλό ρόλο του εμπνευστή και του υπευθύνου σε θέματα διοικητικά, επιστημονικά, παιδαγωγικά και από την άλλη πλευρά να λειτουργήσει εύρυθμα το σχολείο για τους μαθητές και ευρύτερα τη σχολική κοινότητα. Το πιο δύσκολο, πέρα από το ρόλο αυτό, είναι η προσέγγιση που θα έχει κάθε διευθυντής στην σωστή αντιμετώπιση και διαχείριση του έμψυχου παράγοντα στο σχολείο: μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Θα πρέπει η επικοινωνία, η συνεργασία και το κατάλληλο παιδαγωγικό τμήμα να είναι τέτοιο στη σχολική μονάδα που θα διευκολύνει το παιδαγωγικό έργο. Από την άλλη πλευρά η προσέγγιση με τους μαθητές θα πρέπει να είναι με τέτοια διάθεση που να εμπνέει εμπιστοσύνη στους μαθητές να επικοινωνούν, να έρχονται σε άμεση επαφή με τους καθηγητές και με την διεύθυνση του σχολείου. Η διαμόρφωση, επομένως, ενός σωστού επικοινωνιακού, παιδαγωγικού κλίματος είναι πολύ σημαντική για τη διαχείριση της σχολικής ζωής.

Ερώτηση: Ποιό ρόλο πιστεύετε ότι παίζει η ποινή στους ατίθασους μαθητές;

Απάντηση:-Μάλιστα. Η ποινή…η ποινή προσωπικά θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι το τελευταίο μέσο καταφυγής. Ατίθασοι μαθητές είναι μια έκφραση που έκτοτε θα λέγαμε σε αντίθεση με αυτό που προσπαθεί να εμπνεύσει το σχολείο. Οι μαθητές ως παιδιά έχουν αγαθή προαίρεση  βέβαια έρχονται έτσι συνθήκες που πολλές φορές παραβαίνοντας τους κανόνες μπορεί να χαρακτηριστούν  ως ατίθασοι. Η ποινή θα πρέπει να είναι το τελευταίο μέσο καταφυγής. Είναι ένα μέσο θα λέγαμε παιδαγωγικό που θα πρέπει να χρησιμοποιείται για να καταφεύγουμε σε αυτό με φυγλό, όταν προηγουμένως έχουμε εξαντλήσει άλλες προσεγγίσεις που μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές. Όταν ένας μαθητής κάνει ένα παράπτωμα πρωτίστως θα πρέπει να κατανοήσει το τι έχει κάνει, ποια είναι η σωστή ενδεδειγμένη συμπεριφορά και αφού προηγηθεί διάλογος μπορεί να μην χρειαστεί καν να καταφύγουμε σε ποινή. Η ποινή δεν έχει χαρακτήρα εξόντωσης του μαθητή, δεν έχει χαρακτήρα θα λέγαμε τιμωρητικό αλλά είναι το τελευταίο μέσο παιδαγωγικό που μπορούμε να χρησιμοποιείσουμε για να κατανοήσει ο μαθητής την αναμενόμενη σωστή συμπεριφορά που πρέπει να υιοθετήσει στο χόρο του σχολείου. Δεν τη θεωρώ προσωπικά πάντα αποτελεσματική τη πινή, μπορεί να καταφέρεις πολυ περισσότερα πράγματα με τον διάλογο παρά με την πινή, αλλα όταν χρειάζετε να επιβληθεί θα πρέπει να επιβάλλεται πάντα με αίσθημα δικαιοσύνης και μέτρου.

Δείτε στο ακόλουθο βίντεο ένα απόσπασμα της συνέντευξης του Δ/ντη σχετικά με το κοινωνικό σχολείο.

Ερώτηση: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τη βελτίωση της σχολικής μονάδας μέσα στα πλαίσια του 2015;

Απάντηση: Κάθε χρόνο γίνεται ένας προγραμματισμός και ένας προβληματισμός που προηγείται για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε παράγοντες σχολικής ζωής. Όταν λέμε σχολική μονάδα είναι οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που διαθέτει το σχολειό αλλά είναι και το έμψυχο δυναμικό είτε είναι μαθητές είτε είναι καθηγητές ή άλλο διηθητικό ή βοηθητικό προσωπικό σε ότι αφορά τις εγκαταστάσεις τις κτηριακές υποδομές γίνεται και θα συνεχιστεί η προσπάθεια βελτίωσης πρώτα αξιοπρεπούς  συντήρησης των εγκαταστάσεων και βελτίωσης εκεί που διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν προβλήματα ή υπάρχει δυνατότητα μιας καλύτερης και πιο αξιοπρεπούς συντήρησης  π.χ. πέρυσι πραγματοποιήθηκε το βάψιμο της παλαιάς πτέρυγας θα προσπαθήσουμε βεβαία να πραγματοποιήσουμε και το βάψιμο όλου του σχολειού. Προκύπτει να ανακαινιστεί μέσα από την έγκριση ενός προγράμματος οι τουαλέτες αγοριών –κοριτσιών .Στον εξωτερικό χώρο θα προσθέτει δεύτερη μπασκέτα  επίσης στον δρόμο του σχολειού θα μπουν φωτεινοί σηματοδότες και θα προσθετήθουν διαγραμμίσεις της οδού και διαβάσεις για τα παιδιά. Όσον αφορά τώρα τον εσωτερικό τομέα θα αντικατασταθούν πινάκες μαρκαδόρων θα συντηρηθούν οι διαδραστικοί πινάκες ,θα προσθέτει ένας διαδραστικός στην αίθουσα εκδηλώσεων και τέλος θα λειτουργήσει άλλη μια αίθουσα υπολογιστών. Τώρα βεβαία όσον αφορά ο τομέας του εκπαιδευτικού προσωπικού θα πραγματοποιηθούν προγράμματα επιμόρφωσης ή των ημερίδων στο σχολικό χώρου σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους ή την διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλους φορείς που έχουν αντικείμενου τη δυνατότητα τέτοιου είδους επιμόρφωσης  .Σε ότι αφορά τα παιδιά περά από τις καθιερωμένες έτσι εκδηλώσεις ,εκπαιδευτικές επισκέψεις και άλλες δραστηριότητες που γίνονται όπως συμμέτοχες  σε προγράμματα να κάνουν μια σειρά εκδηλώσεων είτε ενημερωτικές  ή και δράσεων σε θέματα που σχετίζονται βεβαία με τους βασικούς άξονες του κοινωνικού σχολειού που στόχο έχουν την πληρέστερη ενημέρωσης σας πάνω σε σημαντικά και για την ηλικία ή και την εκπαίδευσης σας ή και ευρύτερα κοινωνικά θέματα.

Η δημοσιογραφική μας ομάδα

Η δημοσιογραφική μας ομάδα

2 Comments

  1. Ο/Η ΠΡΟΣΜΙΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ λέει:

    Μπράβο σε όλη την ομάδα!!

  2. Ο/Η Αλεκα λέει:

    ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ!!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!<3

Σχολιάστε

Top