Επισκεψιμότητα σελίδας – Δράσεις

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ του
7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

1η Ανακύκλωση ηλεκτρονικού εξοπλισμού
12 Φεβρουαρίου 2009

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (Eco-Schools) – 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ (ΕΕΠΦ)
ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ 2008-2009

Συντονιστής
Καρράς Ιωάννης
και οι ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
•    ΚΟΡΝΑΡΟΥ ΑΝΝΑ
•    ΜΑΣΟΥΡΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
•    ΜΠΟΥΡΔΟΥΚΗΣ ΗΛΙΑΣ
•    ΠΑΛΛΑΔΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
•    ΡΟΖΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
•    ΣΚΟΝΔΡΑ ΖΑΦΕΙΡΙΑ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΚΑΡΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:
•    ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΟΥ
•    ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
•    ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΔΡΑΣΕΙΣ

1.    Καταγραφή υλικών προς ανακύκλωση
2.    Δράση ενημέρωσης για την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης
3.    Δραστηριότητες που ανέπτυξε η ομάδα
4.    Σύσταση Περιβαλλοντικής επιτροπής
5.    Θέματα προς συζήτηση
6.    Συνεργασία με το Δήμο Ηλιούπολης και άλλους φορείς
7.    Δημιουργία ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑ
8.    Δυσκολίες υλοποίησης Δράσης

1.    Καταγραφή υλικών προς ανακύκλωση

Από το 1994 μέχρι σήμερα, καταγράφονται πολλά υπολογιστικά συστήματα στο ενεργητικό του εξοπλισμού του Γυμνασίου μας. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός υπολογιστών έχει ήδη αποσταλεί ως δωρεά  σε άλλα σχολεία Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής μας με σκοπό την υποστήριξή τους σε υλική υποδομή.

Πολλές είναι οι εταιρίες και οι ιδιώτες, γονείς, ο Δήμος Ηλιούπολης, το ΥΠΕΠΘ και άλλοι οργανισμοί που μας υποστήριξαν μέχρι σήμερα, ώστε να εξοπλίσουμε πολλές αίθουσες, όπως της Πληροφορικής,  της Γραμματειακής υποστήριξης, της Τεχνολογίας, της Φυσικής, των Μαθηματικών, και των Καθηγητών.

Αρκετοί από τους υπολογιστές παρουσίασαν βλάβες και χρησιμοποιήθηκαν για την επισκευή και την συντήρηση των υπολοίπων. Καθώς η εξέλιξη της τεχνολογίας άρχισε να περιορίζει την χρήση Η/Υ παλαιών μοντέλων με CPU (Κεντρική μονάδα επεξεργασίας) τύπου 8088, 80286, 80386 και 80486, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το πρόβλημα της τελικής κατάληξης αυτών των υπολογιστών, διότι κανένας πλέον δεν ήταν διαθέσιμος να τους χρησιμοποιήσει. Ανακυκλώσαμε 26 Η/Υ, 37 οθόνες και πληκτρολόγια.

2.    Δράση ενημέρωσης για την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης

Οι εκπαιδευτικοί κατά κανόνα, λόγω της φύσης της εργασίας τους, είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στα περιβαλλοντικά  ζητήματα και γι αυτό το λόγο το αποθηκευμένο μέρος του εξοπλισμού δεν κατέληξε σε κάδους απορριμμάτων. Εν αντιθέσει συσσωρεύτηκαν όλα αυτά τα χρόνια σε ένα μικρό αποθηκευτικό χώρο του σχολείου μας.

Οι πυρήνες διάδοσης και ενημέρωσης της αξίας της ανακύκλωσης είναι οι ίδιοι οι μαθητές που ευαισθητοποιημένοι όλα αυτά τα χρόνια μετέφεραν το μήνυμα στις οικογένειές τους με αποτέλεσμα να μην καταλήγουν πλέον στους κάδους απορριμμάτων όσοι υπολογιστές θεωρούνται «παλαιοί» ή «κατεστραμμένοι».

Η φωτογράφηση των υπολογιστών που  γέμισαν ένα φορτηγό του δήμου Ηλιούπολης και η προβολή σε τοπική εφημερίδα, στο ίντερνετ, στην ιστοσελίδα του σχολείου μας , στην ιστοσελίδα του σχολικού δικτύου και όπου αλλού μπορέσουμε να παρουσιάσουμε την δράση μας, πιστεύουμε, ότι θα είναι ένα καλό παράδειγμα προς μίμηση.

3.    Δραστηριότητες που ανέπτυξε η ομάδα

•    Μια αντιπροσωπευτική ομάδα από 10 μαθητές συνοδευόμενοι από τον καθηγητή Πληροφορικής, επισκέφθηκε την Διευθύντρια του γειτονικού σχολείου 4ου Δημοτικού στην αίθουσα καθηγητών, με σκοπό να κάνει μια πράξη διάδοσης της ιδέας της Ανακύκλωσης. Έγινε παρουσίαση και ανάλυση όλου του θέματος και προτροπή στην διευθύντρια να ενημερώσει τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου, να μεταφέρουν όλους τους μαθητές κατά την διάρκεια διαλείμματος, στο μικρό αποθηκευτικό χώρο όπου είναι τακτοποιημένοι προς επίδειξη όλοι οι υπολογιστές πριν την απομάκρυνσή τους, ώστε να διαπιστωθεί η απουσία τους μετά την απομάκρυνση τους για την ανακύκλωση. Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό έγινε αποδεκτή η πρότασή μας και μας γνωστοποιήθηκε ότι υλοποιήθηκε η προτροπή μας.
•    Η δημιουργία και ανάρτηση αφίσας (Poster) στον πίνακα ανακοινώσεων στην είσοδο του σχολείου μας, στην αίθουσα καθηγητών και στην αίθουσα Πληροφορικής.
•    Η προβολή με συγγραφή άρθρου στο περιοδικό του σχολείου μας.
•    Η παρουσίαση της πράξης μας σε τοπική εφημερίδα.
•    Η προβολή στην ιστοσελίδα μας http://7gym-ilioup.att.sch.gr
•    Η προβολή μας σε τοπικό οργανισμό σε ανοικτό κοινό.

4.    Σύσταση Περιβαλλοντικής επιτροπής

Έγινε σύσταση περιβαλλοντικής επιτροπής που συμμετέχουν ενεργά με τους παρακάτω εκπαιδευτικούς αλφαβητικά:

1.    ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
2.    ΚΟΡΝΑΡΟΥ ΑΝΝΑ
3.    ΜΑΣΟΥΡΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
4.    ΜΠΟΥΡΔΟΥΚΗΣ ΗΛΙΑΣ
5.    ΠΑΛΛΑΔΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
6.    ΡΟΖΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
7.    ΣΚΟΝΔΡΑ ΖΑΦΕΙΡΙΑ

5.    Θέματα προς συζήτηση
•    Οι επιπτώσεις της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από τους Η/Υ
•    Τι προϊόντα παράγονται για ανακύκλωση από τους Η/Υ

6.    Συνεργασία με το Δήμο Ηλιούπολης και άλλους φορείς

Έγινε επίσκεψη στο τμήμα συγκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων του δήμου το έτος 2008, και έγινε αποδεκτή η πρότασή μας για συνεργασία και υποστήριξη, ώστε με την δική τους συμπαράσταση να αποκτήσουμε τη δυνατότητα μεταφοράς Η/Υ προς ανακύκλωση.

7.    Δημιουργία ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑ

•    Η Αλλαγή συμπεριφοράς απέναντι στο πρόβλημα της διάθεσης Η/Υ στο οικείο περιβάλλον.
•    Δεν πετάμε στα σκουπίδια Ηλεκτρολογικό – Ηλεκτρονικό Υλικό
•    Χρησιμοποιούμε ότι εξάρτημα είναι ακόμα χρήσιμο
•    Η Περισυλλογή Η/Υ για μια δεύτερη πράξη ανακύκλωσης
•    Η Ένθερμη διάδοση της ιδέας σε γειτονικά σχολεία.
•    Η προβολή της ενέργειας σε ανοικτό ακροατήριο

8.    Δυσκολίες υλοποίησης Δράσης

Ο ποιο μεγάλος προβληματισμός ήταν η εύρεση τρόπου για την ασφαλή μεταφορά του υλικού από τους μαθητές, από την αποθήκη μέχρι το φορτηγό. Δημιουργήθηκαν δύο μικρές ομάδες και με την βοήθεια ηλεκτρικής σκούπας που μας διέθεσε η υπηρεσία απορριμμάτων του δήμου μας και με κατάλληλα γάντια, αφαιρέθηκε η σκόνη που κάλυπτε το υλικό. Ο λόγος ήταν διπλός: αφ’ ενός να μην λερωθούν οι μαθητές και αφ’ ετέρου να διευκολυνθούν ώστε να κρατήσουν ασφαλέστερα τα αντικείμενα.

Οι μαθητές θέλησαν οι ίδιοι να μεταφέρουν από τον υπόγειο χώρο τα αντικείμενα ώστε να αποκτήσουν τα βιώματα της ενέργειας. Για να γίνει αυτό, κατά την διαδικασία μεταφοράς, ανεβοκατέβηκαν μια τσιμεντένια σκάλα με 20 σκαλοπάτια. Με την βοήθεια προσωπικού 3 ατόμων (δύο άνδρες και μια γυναίκα) που διέθεσε ο Δήμος, έγινε η φόρτωση.
Η ενέργεια αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να διδαχτούμε με ποιο τρόπο πρέπει να κρατάμε τις συσκευές ώστε να μειώσουμε την πιθανότητα να ελαχιστοποιήσουμε την περίπτωση τυχόν τραυματισμού και να συνειδητοποιήσουμε τους κινδύνους που κρύβονται πίσω από την παραμικρή μας απροσεξία.

Η ενέργεια αυτή, μας έδωσε την ευκαιρία να βιώσουμε την πράξη της ανακύκλωσης και να αισθανθούμε ότι προσφέρουμε και εμείς ένα λιθαράκι ακόμη, πολύ σημαντικό για το αυριανό περιβάλλον , και εν κατακλείδι, την ίδια μας την ύπαρξη.

Η Περιβαλλοντική Ομάδα, Ο Συντονιστής
Καρράς Ιωάννης

POSTER ΔΙΑΔΟΣΗΣ 

12FEBRposterANAK

Σχολιάστε

Top