Φράσεις κλειδιά για τους γονείς

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Απρ• 24•17

anazhteitai

«Εμείς όταν ξεκινήσαμε το σχολείο, αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες. Τώρα που πηγαίνουμε στην Γ’ Δημοτικού η δασκάλα μας είναι αρκετά αυστηρή».

Πώς λαμβάνει αποφάσεις ένα μέλος σε μια αδιαφοροποίητη οικογένεια;
Πώς θα βοηθούσε η εύρεση αναγκών και η έκφραση συναισθημάτων το μέλος που καλείται να πάρει αποφάσεις;

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΜΜΕ

Η αποτυχία της πυρηνικής οικογένειας να λειτουργήσει σαν καταφύγιο-οχυρό για τα μέλη της δείχνει ότι στη σύγχρονη κοινωνία ο «εξωτερικός κόσμος» τείνει να εισβάλλει και να απορροφήσει ολοκληρωτικά τον «εσωτερικό χώρο». Ιδιαίτερα σημαντικός σ’ αυτήν την διαδικασία είναι ο ρόλος των ΜΜΕ. Τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας βομβαρδίζουν καθημερινά την οικογένεια με τα μηνύματά τους προσφέροντας νέα πρότυπα συμπεριφοράς.

Τα ΜΜΕ δεν απευθύνονται μόνο στους γονείς, αλλά και στα ίδια τα παιδιά που  αποτελούν φανατικούς καταναλωτές των προϊόντων τους. Μέσα από τα κόμικς, την παιδική φιλολογία και τα παιδικά προγράμματα ραδιοφώνου και τηλεόρασης, τα ΜΕ χρησιμοποιούν την παιδική γλώσσα για να μεταδώσουν την άποψη των διαφημιστών ή του αφηγητή ως προς το πώς είναι τα παιδιά. Τα μέσα έχουν δημιουργήσει μια εικόνα για την παιδική ηλικία και αναγκάζουν τα παιδιά να τη δεχτούν (Riesman 1961,96-7).

Τα προβαλλόμενα πρότυπα μεταδίδονται σε όλες τις οικογένειες, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική περιοχή και την κοινωνική τάξη. Η συμμόρφωση των παιδιών στις επιταγές των ΜΜΕ δεν περιορίζεται στην εξωτερική συμπεριφορά τους, αλλά αγκαλιάζει και τα «ενδότερα των έσω» της προσωπικότητας τους με αποτέλεσμα τη δημιουργία του εξωκατευθυνόμενου ατόμου.

Αν διερευνήσουμε ειδικότερα το περιεχόμενο των μηνυμάτων που εκπέμπουν τα ΜΜΕ, θα διαπιστώσουμε ότι κυρίαρχο είναι το καταναλωτικό πνεύμα. Οι διαφημιστικές καταχωρήσεις καθώς και το ευρύτερο πνεύμα της ενημερωτικής δημοσιογραφίας μας ωθούν σ’ ένα αδιάκοπο κυνήγι για την απόκτηση ολοένα και περισσότερων αγαθών, στην αναζήτηση εμπειριών, στην υιοθέτηση νέων καταναλωτικών δραστηριοτήτων.

 

 

 

ΑΣΚΗΣΗ

Δοκιμάστε τον εαυτό σας , ως γονείς με αυτή την μικρή άσκηση:

ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ …. ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ Κ Λ Μ Π
ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΑΡΑΔΟΧΗ
Μου αρέσει ο τρόπος που το χειρίστηκες
Πως νιώθεις για αυτό
Χαίρομαι που ευχαριστήθηκες
Αφού δεν είσαι ικανοποιημένος, τι σκέφτεσαι να κάνεις για να ευχαριστηθείς;
Φράσεις που αναγνωρίζουν την προσπάθεια και τη βελτίωση
Βλέπω ότι προσπαθείς πολύ για αυτό
Διαπιστώνω μεγάλη πρόοδο
Βελτιώνεσαι στο……………. (να είστε ακριβείς)
Φαίνεται να προχωρείς
Μπορεί να μην αισθάνεσαι ότι έφτασες στο στόχο σου, αλλά κοίτα πόσο πολύ προχώρησες!
Φράσεις που δίνουν έμφαση στα θετικά σημεία στη συμμετοχή και στην παραδοχή
Σε ευχαριστώ για τη βοήθεια, μου έβγαλες ένα βάρος
Έχεις ταλέντο να ……… (να είστε ακριβείς)
Μπορείς να με βοηθήσεις;
Εκτιμώ πράγματι τη βοήθεια σου σε………..

 

Σχολιάστε

Top