Διαφοροποίηση εαυτού και λήψη απόφασης

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Απρ• 24•17

anazhteitai

«Εμείς όταν ξεκινήσαμε το σχολείο, αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες. Τώρα που πηγαίνουμε στην Γ’ Δημοτικού η δασκάλα μας είναι αρκετά αυστηρή».

Πώς λαμβάνει αποφάσεις ένα μέλος σε μια αδιαφοροποίητη οικογένεια;
Πώς θα βοηθούσε η εύρεση αναγκών και η έκφραση συναισθημάτων το μέλος που καλείται να πάρει αποφάσεις;

Λίγα λόγια για τη συστημική συμβουλευτική

Σύστημα είναι ένα σύνολο από μονάδες που αλληλεπιδρούν και αποτελούν τα συστατικά μέρη μιας συνολικής διάταξης ή οργάνωσης.

Ο Ludwig von Bertalanffy, πατέρας της Γενικής θεωρίας των Συστημάτων ορίζει τα συστήματα ως συμπλέγματα στοιχείων που βρίσκονται σε αλληλεπίδραση.

Aνθρώπινο σύστημα, πχ μια οικογένεια, είναι ένα σύνολο δύο ή περισσοτέρων προσώπων που μέσα στο χρόνο έχουν αναπτύξει σταθερά σχήματα (patterns) σχέσεων και αλληλεπιδράσεων.
1)Η συμπεριφορά του ατόμου μπορεί να κατανοηθεί μόνο μέσα στο κοινωνικό του πλαίσιο (πχ το πλαίσιο της οικογένειας) λαμβάνοντας υπόψη το δίκτυο αλληλεπιδράσεων με τα άλλα μέλη του συστήματος

2)Το όλο είναι μεγαλύτερο από τα μέλη του (ρήση του Αριστοτέλη)
3)Εστιασμός στις διαδράσεις δηλαδή το ενδιαφέρον εστιάζεται στις σχέσεις μεταξύ των μελών του συστήματος και οι συμπεριφορές του κάθε ατόμου θεωρούνται ότι συνδέονται με τις συμπεριφορές των υπολοίπων μελών

4)Κυκλική αιτιότητα: η συμπεριφορά ενός μέλους του συστήματος δεν θεωρείται αιτία μιας άλλης συμπεριφοράς αλλά σε κυκλική σχέση δηλαδή και οι δύο συμπεριφορές είναι ταυτόχρονα αιτίες και αποτελέσματα

5)Η ατομική συμπεριφορά θεωρείται μόνο ένα μέρος των σχηματοποιημένων διαδράσεων του
συστήματος που θεωρούνται υπεύθυνες τόσο για την ανάπτυξη και διατήρηση όσο και για τη λύση μιας προβληματικής συμπεριφοράς
Τα οικογενειακά προβλήματα του παρόντος αντικατοπτρίζουν άλυτα ζητήματα στις οικογένειες προέλευσης.

Ο τρόπος που τα μέλη της οικογένειας δημιουργούν σχέσεις, διαχειρίζονται την οικειότητα, τη δύναμη, τις συγκρούσεις κλπ αντανακλά σε ένα βαθμό παλαιότερα οικογενειακά σχήματα που μεταβιβάζονται από γενεά σε γενεά, τα διαγενεακά σχήματα (transgenerational pattern).

ΑΣΚΗΣΗ

Δοκιμάστε τον εαυτό σας , ως γονείς με αυτή την μικρή άσκηση:

ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ …. ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ Κ Λ Μ Π
ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΑΡΑΔΟΧΗ
Μου αρέσει ο τρόπος που το χειρίστηκες
Πως νιώθεις για αυτό
Χαίρομαι που ευχαριστήθηκες
Αφού δεν είσαι ικανοποιημένος, τι σκέφτεσαι να κάνεις για να ευχαριστηθείς;
Φράσεις που αναγνωρίζουν την προσπάθεια και τη βελτίωση 
Βλέπω ότι προσπαθείς πολύ για αυτό
Διαπιστώνω μεγάλη πρόοδο
Βελτιώνεσαι στο……………. (να είστε ακριβείς)
Φαίνεται να προχωρείς
Μπορεί να μην αισθάνεσαι ότι έφτασες στο στόχο σου, αλλά κοίτα πόσο πολύ προχώρησες!
Φράσεις που δίνουν έμφαση στα θετικά σημεία στη συμμετοχή και στην παραδοχή
Σε ευχαριστώ για τη βοήθεια, μου έβγαλες ένα βάρος
Έχεις ταλέντο να ……… (να είστε ακριβείς)
Μπορείς να με βοηθήσεις;
Εκτιμώ πράγματι τη βοήθεια σου σε………..

 

Σχολιάστε

Top