Ο γέρος και η θάλασσα-η προσπάθεια και ο στόχος

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Νοε• 12•17
ΕΝΟΤΗΤΑ
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
Η επαγγελματική εξέλιξη κάποιου σε έναν τομέα, η σταδιακή ανέλιξή του στις ανώτερες βαθμίδες του επαγγέλματος, στο οποίο αφιέρωσε όλη την παραγωγική περίοδο της ζωής του· καριέρα:
Η συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού μπορεί να βοηθήσει τόσο τους εφήβους μαθητές όσο και τους ανέργους να σχεδιάσουν το επαγγελματικό μέλλον εντοπίζοντας ικανοποιητικούς επαγγελματικούς ορίζοντες με βάση το ατομικό τους προφίλ, βοηθάει τα άτομα να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να συνειδητοποιήσουν τα ενδιαφέροντά τους, τις ικανότητες και τις αξίες τους, να γνωρίσουν το χώρο της Εκπαίδευσης και της Αγοράς εργασίας, καθώς και τις εκπαιδευτικές/επαγγελματικές ευκαιρίες που υπάρχουν, να αναπτύξουν δεξιότητες λήψης απόφασης ώστε να μπορούν να πάρουν τις πιο κατάλληλες για τα ίδια εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις και να ενταχθούν ομαλά στο χώρο εργασίας (Τασιόπουλος, 2015).Μπορείτε να ακούσετε τη σχετική ηχογράφηση:Συμβουλευτική σταδιοδρομίας
Με αυτό το σκοπό παρατίθεται το απόσπασμα που ακολουθεί.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Με αφορμή το διήγημα του E. Χεμινγουαίη. «Ο γέρος και η θάλασσα»

Πατώντας στις υπογραμμισμένες λέξεις (θάλασσα, βάρκες, μακριά) ακούτε τον ήχο της θάλασσας.
Λέξεις κλειδιά: προσπάθεια, στόχος

ΚΕΙΜΕΝΟ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η
Ο γέρος κωπηλατούσε σταθερά, χωρίς μεγάλη προσπάθεια, γιατί ήταν ήρεμη η θάλασσα και τον βοηθούσε να διατηρεί άνετα την ίδια πάντα ταχύτητα, εκτός από τα
κυματάκια που σήκωνε καμιά φορά στη δίνη του το ρεύμα.
Roger Fry (1866-1934)  Boats in Harbour, South of France.26805446_1526465354138347_2145474877252703468_n

Roger Fry (1866-1934) Boats in Harbour, South of France.
Κι άφηνε το ρεύμα να κάνει εκείνο την περισσότερη δουλειά

και καθώς άρχιζε να χαράζει πια….είδε πως είχε κιόλας ξανοιχτεί πολύ πιο μακριάαπό όσο λογάριαζε να βρίσκεται εκείνη την ώρα.
ΨΑΡΑΣ
«Δούλεψα στο βαθύ πηγάδι μια ολάκερη εβδομάδα» σκεφτόταν, «και δεν έκανα τίποτα. Σήμερα θα δουλέψω πέρα εκεί, όπου μαζεύεται ο τόνος, και μπορεί μαζί με αυτόν να βρεθεί και κανένα ψάρι μεγάλο».

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 2Η
Sunrise_and_set
Προτού φέξει για καλά, έριξε τα δολώματα κι άφησε να τον παρασύρει το ρεύμα. Το πρώτο δόλωμα το ΄ριξε στις σαράντα οργιές.
Το δεύτερο στις εβδομήντα πέντε , το τρίτο και το τέταρτο είχαν ριχτεί μες στο γαλάζιο νερό στις εκατό και στις εκατόν είκοσι πέντε οργιές.
Το κάθε δόλωμα κρεμόταν με το κεφάλι προς τα κάτω.
ΨΑΡΙ
Το στέλεχος του αγκιστριού ήταν ολάκερο μπηγμένο στο ψαχνό, καλοδουλεμένο και γερά σφιγμένο, ενώ τα ακάλυπτα μέρη του αγκιστριού, η καμπύλη και η αιχμή ήτανε σκεπασμένα με φρέσκιες σαρδέλες….ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η
Sunrise_and_set
Ο ήλιος πρόβαλε απαλά από τη θάλασσα και ο γέρος μπόρεσε τώρα να δεί
τις άλλες βάρκες,
χαμηλά πάνω στο νερό, πολύ κοντά στην ακτή, σκορπισμένες πέρα πέρα στο ρεύμα….
ΕΝΟΤΗΤΑ 4Η
Wu Guanzhong (1919-2010)  Boats.Wu Guanzhong (1919-2010) Boats.Ο γέρος πρόσεχε τις πετονιές. «Σήμερα, δεν ήμουν τυχερός. Ποιος ξέρει όμως; Μπορεί αύριο. Κάθε μέρα είναι μια μέρα καινούρια. Πιο καλά να είναι κανείς τυχερός. Εγώ, όμως προτιμώ να τα κάνω όλα με ακρίβεια. Έτσι, όταν έρχεται  η τύχη, είσαι έτοιμος» σκέφτηκε.
Eρωτήσεις για μαθητές
Οι μαθητές καλούνται να αναρωτηθούν για τη διαδικασία επίτευξης στόχου και την αναγκαία προετοιμασία.
  1. Περιγράψτε τη διαδικασία ψαρέματος του γεροψαρά στη διάρκεια του χρόνου
  2. Ποιός νομίζετε ότι είναι ο αφηγητής της ιστορίας;
  3. Αν κινηματογραφούσατε την ιστορία, ποιες σκηνές θα επιλέγατε;
  4. Σημειώστε τα βασικά σημεία των σκέψεων του ήρωα στο μονόλογο του;
  5. Ποιές σκέψεις του μονολόγου συνδέονται με το παρελθόν και ποιες με το μέλλον;
  6. Ποια συνέχεια δίνετε εσείς στην ιστορία αυτή; Θα αλλάζατε εποχή; Μπορείτε να την αφηγηθείτε από τη μέση προς την αρχή;
  7. Ποιο είναι το πλαίσιο της ιστορίας; Νομίζετε ότι ταιριάζουν αυτές οι εικόνες με την αφήγηση;
  8. Πώς θα χαρακτηρίζατε τον ήρωα;
  9. Σας θυμίζει κάτι αυτή η ιστορία;
  10. Στο δικό σας πλάνο, ποια βήματα θα ακολουθήσετε για την επίτευξη των στόχων σας στη σταδιοδρομία σας;

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ
Μπορείτε να υποβάλλετε τις απαντήσεις σας σε αυτή τη ΦΟΡΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ
 
 

Γνωρίζετε τα επαγγέλματα της θάλασσας
 H Μεσόγειος μας
Kαριέρα στη θάλασσα
Eρημίτες της θάλασσας από αρχείο ΕΡΤ
ΤΕΧΝΗ
Eπιλέξτε χώρα της Μεσογείου και ακούστε μουσική
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Το μοιρολόγι της φώκιας
  1. Συμμετοχή ως εισηγήτρια με θέμα: «Ψηφιακή αφήγηση με αλληλεπιδραστικό τρόπο»  στις εργασίες του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου  2019
  2. Tίτλος Συνεδρίου: «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα»
  3. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα»σελ.539. Ένταξη εισήγησης στα Πρακτικά του Συνεδρίου:
  4. Τόμος περιλήψεων ISBN: 978-618-83517-6-9 (Β΄τόμ
  5. .Έτος έκδοσης: 2018
    ISBN: 978-618-83517-6-9 (Β΄τόμος) ISBN SET: 978-618-83517-4-5Τόμος Β΄
  6. Διοργανωτές:  Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και το Κολλέγιο Αθηνών συ στις 10-12 Μαΐου 2019 στην Αθήνα το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σχολείο και Πολιτισμός.
  7. Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου εδώ
    ​Φωτογραφικό υλικό του συνεδρίου εδώ
    Πρόγραμμα του συνεδρίου εδώ
    Τόμος περιλήψεων του συνεδρίου εδώ

Σχολιάστε

Top