Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2016-17

ΑΠΟ: ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - Απρ• 29•15

kesyp2
2017

Προετοιμάζομαι για σπουδές και σταδιοδρομία

 

Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας και Μαθήματα Προσανατολισμού.

Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν, καθώς και τα Μαθήματα Γενικής Παιδείας.
biblio
Ειδικά οι μαθητές της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου παρακολουθούν και ένα Μάθημα Επιλογής.

ΤO ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τo ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου είναι το εξής:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΕΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 1
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 2
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 1
ΙΣΤΟΡΙΑ 2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ 2
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 1
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) 2
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2
                                                  ΣΥΝΟΛΟ 15

 Το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου είναι το εξής:

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 5 5
ΙΣΤΟΡΙΑ3 3
ΛΑΤΙΝΙΚΑ 3 3
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2 2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ 2 2
                                                               ΣΥΝΟΛΟ 15

 

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΦΥΣΙΚΗ 3
ΧΗΜΕΙΑ 3
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογώνσε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) 2
ΣΥΝΟΛΟ 15

 

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ                                                         ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5
ΑΟΘ (ΑρχέςΟικονομικής Θεωρίας)                           3
ΙΣΤΟΡΙΑ3
ΑΕΠ(Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) 2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ2
ΣΥΝΟΛΟ 15

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Τα Μαθήματα Επιλογής της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διδάσκονται δύο (2) ώρες και οι μαθητές της επιλέγουν μεταξύ των εξής προσφερόμενων μαθημάτων:
α) Δεύτερη Ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά),
β). Ελεύθερο Σχέδιο,
γ)Γραμμικό Σχέδιο,
δ) Ιστορία της Τέχνης,
ε) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνκαι Υπηρεσιών (ΑΟΔΕΥ).

 

Όσοι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων Ελεύθερου Σχεδίου και Γραμμικού Σχεδίου, δύνανται να δηλώσουν ότι θέλουν να παρακολουθήσουν και τα δύο μαθήματα, εκ των οποίων το ένα θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος. (Στο άρθρο 2 του ν. 4186/2013 (Α” 193)

Στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου δεν προβλέπονται μαθήματα επιλογής.

Απόλυση Μαθητών Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στην Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες, το μάθημα.

Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

Τράπεζα Θεμάτων

Η Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Μ.Ο. 9,5

Για την απόλυση των μαθητών απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου.

EΞΕΤΑΣΕΙΣ

1. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής, που προκύπτουν αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

2. Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Έκαστος μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού.

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία.

Ως Επιστημονικό Πεδίο νοείται ένα σύνολο ομοειδών ή συγγενών γνωστικών αντικειμένων, που θεραπεύονται από αντίστοιχα τμήματα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Τα Τμήματα των ιδρυμάτων   κατατάσσονται σε πέντε Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

Επιστημονικά Πεδία

5 PEDIA

1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης
5ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων απόλυσης από το Γενικό Λύκειο και των αποτελεσμάτων των Εξετάσεων Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καταθέτουν δήλωση προτίμησης για δύο (2) κατ” ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία και για συγκεκριμένα τμήματα ή σχολές των πεδίων αυτών.

Ο υποψήφιος που μεταξύ των Τμημάτων που επέλεξε περιέλαβε και Τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή δοκιμασίες, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, πρέπει να έχει εξεταστεί το ίδιο έτος στα απαιτούμενα ειδικά μαθήματα ή δοκιμασίες και να έχει επιτύχει βαθμολογία στο καθένα από αυτά τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής.

ΕΝΑ -ΔΥΟ ΠΕΔΙΑ

α) Οι μαθητές που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα. Οι μαθητές που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.

β) Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού,
η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και
η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού,
η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και
η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού,
η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και
η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

ΣΧΟΛΕΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΓΕΛ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 2016-2017
ODHGOS

Οι Σχολές κατά Επιστημονικό Πεδίο και οι Συντελεστές Βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2016-17

Η   ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016, έχουν ως εξής:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης
5ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής   

 

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ

 

ΜΑΘΗΜΑ 1= 12,4 ΜΑΘΗΜΑ 2=15,6 ΜΑΘΗΜΑ 3=16,8 ΜΑΘΗΜΑ 4=14,7 ΣΥΝΟΛΟ Α: Άθροισμα των γραπτών βαθμών: 12,4+15,6+16,8+14,7= 59,5 x2=119

ΣΥΝΟΛΟ Β: Μαθήματα βαρύτητας: 12,4×1,3+15,6×0,7=16,12+10,92=27,04

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ (Α+Β)x100: 119+27,04=146,04 x100=14.604 μόρια

Ειδικό μάθημα Ξένης γλώσσας με βαθμό 15,9 (το οποίο έχει συντελεστή 2) Επομένως:: ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ:  14.604+15,9x2x100=17784 μόρια

Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Έστω ότι ο υποψήφιος του προηγούμενου παραδείγματος εξετάζεται σε δύο (2) ειδικά μαθήματα, Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, με βαθμούς 13,6 και 17,8 αντίστοιχα (συντελεστής βαρύτητας το 2). Επομένως ο βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο Μ.Ο. τους δηλαδή 15,7 και είναι: ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 14.604+15,7x2x100=17744 μόρια

Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

Δ. Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή σε Σχολές ή τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ

 

ΣΧΟΛΕΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ 2016-2017

Στο σύνδεσμο αυτό θα βρείτε όλες τις σχολές ανά Επιστημονικό πεδίο για τις εξετάσεις 2016-17 με τις βάσεις και τα μαθήματά τους, καθώς και τις σχετικές εγκυκλίους

P1010671

ΣΧΟΛΕΣ 1ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ 2016-17

ΣΧΟΛΕΣ 1ΟΥ ΠΕΔΙΟΥ

P1010671

ΣΧΟΛΕΣ 2ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ 2016-17

2. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

P1010668
ΣΧΟΛΕΣ 3ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ 2016-17

3o EΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

P1010673

ΣΧΟΛΕΣ 4ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ 2016-17

ΣΧΟΛΕΣ 4 ΠΕΔΙΟΥ

 
P1010668
ΣΧΟΛΕΣ 5ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ 2016-17

ΣΧΟΛΕΣ 5 ΠΕΔΙΟΥ

5. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

e periodiko

 

Ειδικά μαθήματα

Σχολές ή τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα και ορισμός ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για κάθε ένα από αυτά.

1. Για την εισαγωγή στο πρώτο εξάμηνο σπουδών των παρακάτω σχολών ή τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οι υποψήφιοι φοιτητές εξετάζονται υποχρεωτικά σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα κατά περίπτωση. Ειδικότερα οι υποψήφιοι για εισαγωγή στις σχολές ή στα τμήματα:

α) Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων και του Πανεπιστημίου Κύπρου καθώς και για το τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και Τουρκικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου εξετάζονται στο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Αγγλικά».

β) Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων και του Πανεπιστημίου Κύπρου εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Γαλλικά».

γ) Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Γερμανικά».

δ) Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατεύθυνσης Ιταλικής Γλώσσας του τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Ιταλικά».

ε) Κατεύθυνσης Ισπανικής Γλώσσας του τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας «Ισπανικά».

στ) Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πειραιά, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τουριστικών Επιχειρήσεων των Τ.Ε.Ι. και του τμήματος Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου καθώς και για τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης εξετάζονται σε ένα ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας και ειδικότερα σε ένα από τα εξής ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά.

ζ) Ειδίκευσης Μετάφρασης ή Διερμηνείας του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται σε δύο ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών και ειδικότερα σε δύο από τα εξής ειδικά μαθήματα ξένων γλωσσών: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά.

η) Μουσικών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Ιονίου Πανεπιστημίου καθώς και για το τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εξετάζονται σε δυο ειδικά μαθήματα και συγκεκριμένα στα ειδικά μαθήματα «Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

θ) Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Ε.Μ.Π. και των Πανεπιστημίων Αριστοτέλειου Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Θεσσαλίας και Θράκης, Γραφιστικής, καθώς και των τμημάτων Τεχνολόγων Γραφικών Τεχνών, Διακοσμητικής,και Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης και Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων των ΤΕΙ εξετάζονται σε δύο ειδικά μαθήματα και συγκεκριμένα στα ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο».

2. Για την εισαγωγή στο πρώτο εξάμηνο σπουδών των τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού οι υποψήφιοι υποβάλλονται στην υγειονομική εξέταση και στις πρακτικές δοκιμασίες

1ο, 2ο , 3, 4, 5 Ε.Π ΕΠΙΣΤ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Κομοτηνή ΔΠΘ Αγωνίσματα (3 από τα 4)

- Δρόμος

- Άλμα σε μήκος

- Σφαιροβολία

- Κολύμβηση

 
ΕΠΙΣΤ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Αθήνα ΕΚΠΑ Συντελεστής βαρύτητας: ο Μέσος Όρος των 3 Αγωνισμάτων x 2
ΕΠΙΣΤ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Θεσ/νίκη ΑΠΘ
ΕΠΙΣΤ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Σέρρες  ΑΠΘ
ΕΠΙΣΤ. ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Τρίκαλα ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

 

 

ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ και ΣΧΟΛΕΣ
P10009101-300x225
ΟΔΗΓΙΕΣ
Ο χρόνος διάρκειας της εξέτασης των Ξένων Γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες και του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου έξι (6) ώρες. Ειδικά για το μάθημα «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων», διευκρινίζεται ότι η διάρκεια εξέτασης είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.4. Κατά την εξέταση στο Γραμμικό Σxέδιο δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σxεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 0,50 Χ 0,70 μ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 0,50 Χ 0,58 μ.. Για το λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης διαστάσεων αναλόγων με το χαρτί σχεδίασης και τα απαραίτητα για τη σχεδίαση όργανα και υλικά, δηλαδή χαρτί πρόχειρο σχεδίασης (ριζόχαρτο ή άλλο, απαραιτήτως σε διάσταση Α4), μολύβια με διαφορετική σκληρότητα για διαφορετικά πάχη γραμμών, όργανα για σχεδίαση με μολύβι ή με σινική μελάνη, ταυ ή παραλληλογράφο, τρίγωνα σxεδίασης, κοινό υποδεκάμετρο και τα λοιπά αναγκαία μέσα σxεδίασης (διαβήτη, καμπυλόγραμμο, γομολάστιxα, ξύστρα – καμπάνα κ.λ.π.).Απαγορεύεται, όμως, να xρησιμοποιεί συστήματα σxεδίασης, δηλαδή ειδικά εκτυπωτικά μηxανήματα γραφής και σxεδίασης γραμμάτων, ζελατίνες ή μεταλλικά στοιxεία τυποποιημένων γραμμάτων, αυτοκόλλητα (ράστερ, λετρασέτ κ.λ.π.) γραμμάτων ή γραμμοσκιάσεων και κλιμακόμετρα (υποδεκάμετρα σε διάφορες κλίμακες, ένα: είκοσι, ένα : πενήντα κ.λ.π.), καθώς και υπολογιστικές μηχανές (κομπιούτερς).

5. Κατά την εξέταση στο Ελεύθερο Σxέδιο, δίνεται στους υποψηφίους xαρτί σxεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 0,50 Χ 0,70 μ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σxεδίαση, 0,50 Χ 0,50 μ..

Για το λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έxει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σxεδίασης διαστάσεων αναλόγων με το xαρτί σxεδίασης. Η εξέταση γίνεται με μολύβια. Ο υποψήφιος πρέπει να έxει μαζί του, εκτός από την πινακίδα, μολύβια μαλακά και σκληρά, γομολάστιxα, ξύστρα. Επίσης, επιτρέπεται η χρησιμοποίηση βελόνας μετρήματος και νήματος στάθμης, ενώ δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση σπρέυ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
EIΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΕΚ_2009_493b

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΕΛ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝe periodiko

 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Εξέταση μαθητών με αναπηρία

Για τους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση επισημαίνονται τα εξής :

Α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης – Δήλωσης, δηλαδή μέχρι 29 Φεβρουαρίου.

Β) Οι απόφοιτοι που θα υποβάλουν Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει μαζί με την Αίτηση – Δήλωση να καταθέσουν και τα σχετικά δικαιολογητικά.

Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά, εκτός και αν πρόκειται για έκτακτους και επιγενόμενους λόγους (π.χ. σπάσιμο χεριού ή προσωρινή αναπηρία των άνω άκρων από γεγονός που μεσολάβησε μετά τη λήξη της προθεσμίας).

Επισημαίνουμε ότι αναλυτικές πληροφορίες για την εξέταση των μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση δίνονται με σχετική εγκύκλιό μας.

Υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις

Οι μαθητές ΓΕΛ – πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις έχουν ήδη πιστοποιηθεί από τις ειδικές επταμελείς επιτροπές του Ν.3794/2009.

Οι υποψήφιοι αυτοί υποβάλλουν απευθείας μηχανογραφικό δελτίο το Σεπτέμβριο για το 5% των θέσεων εισακτέων με κριτήριο το βαθμό του απολυτηρίου τους, το οποίο ούτως ή άλλως αποκτάται ενδοσχολικά.

Αν ωστόσο κάποιος από τους μαθητές με σοβαρές παθήσεις επιθυμεί τη συμμετοχή του και στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποβάλλει Αίτηση-Δήλωση και συμμετέχει κανονικά και στις πανελλαδικές εξετάσεις.
ΕΔΩ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Για τους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση επισημαίνονται τα εξής :

Α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης – Δήλωσης, δηλαδή μέχρι 29 Φεβρουαρίου.

Β) Οι απόφοιτοι που θα υποβάλουν Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει μαζί με την Αίτηση – Δήλωση να καταθέσουν και τα σχετικά δικαιολογητικά.

Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά, εκτός και αν πρόκειται για έκτακτους και επιγενόμενους λόγους (π.χ. σπάσιμο χεριού ή προσωρινή αναπηρία των άνω άκρων από γεγονός που μεσολάβησε μετά τη λήξη της προθεσμίας).

Επισημαίνουμε ότι αναλυτικές πληροφορίες για την εξέταση των μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση δίνονται με σχετική εγκύκλιό
ΕΔΩ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΕΔΩ

 

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Φ.253/27216/Α5/2017/ΦΕΚ 524/Β/21-2-2017
Τροποποίηση της με αριθμ. Φ.253/85476/Α5/ 2015 (ΦΕΚ 995 τ.Β’) υπουργικής απόφασης.

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Η εγκύκλιος σχετικά με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο και Ομάδα Προσανατολισμού

H τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης κατανομής Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά πεδία σε μορφή pdf
Tροποποίηση της υπ’ αριθ. Φ.253/85476/Α5/2015 (ΦΕΚ 995 τ.Β΄) υπουργικής απόφασης:Το σχετικό ΦΕΚ 2744/Τ.Β/31-8-2016

Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α ́) και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων ΦΕΚ995/Τ.Β/29-5-2015

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: e- nomothesia

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΑ ΠΕΔΙΟ: Φ251/28301/Α5/18-2-2016
ΣΧΟΛΕΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ 2016-2017

ΑΡΧΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ

Υπουργική απόφαση “Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α ́) και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΕΔΩ

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
IMG_20160505_193344
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΣ ΑΕΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

ΕΔΩ

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣΠΡΟΚΗΡΥΞΗ -ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΑΘΛΗΤΕΣΕΔΩ

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΥΠΡΟΥΕΔΩ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Κατηγορίες που δικαιούνται μετεγγραφής
Εισαχθέντες με την κατηγορία των παθήσεων της υπ’ αρ. Φ.151/17897/Β6 (ΦΕΚ 358 Β΄) ΚΥΑ (ποσοστό 5%), ότι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μετεγγραφής από τη Παρασκευή 11 Νοεμβρίου έως και την Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016.
ΕΔΩ

METABASH
ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ 2016
ΥΠΠΕΘ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΕ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

Δικαίωμα μετεγγραφής χορηγείται στους αιτούντες κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων, που συγκεντρώνουν από τα κάτωθι κριτήρια:

α) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το φορολογικό έτος 2015, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 5)

β) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα,και των μελών της οικογένειάς του, για το φορολογικό έτος 2015, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ,(3001 έως 6.000 Ευρώ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 4)

γ) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του , για το φορολογικό έτος 2015, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων (6001-9.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 3)

Κατά κεφαλήν εισόδημα μεγαλύτερο των εννέα χιλιάδων (9.000) ευρώ δεν μοριοδοτείται.

Ο έλεγχος των εισοδηματικών κριτηρίων και η ένταξη του αιτούντος σε μια εκ των ανωτέρω κατηγοριών πραγματοποιείται με αυτόματη διασύνδεση/διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία σύμφωνα με το άρθρ. 60 του Ν. 4415/2016.

Σε περίπτωση που δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση που να αντιστοιχεί στους ΑΦΜ που δηλώθηκαν, ο αιτών δεν λαμβάνει κανένα μόριο λόγω εισοδηματικού κριτηρίου.

Η μοριοδότηση των περιπτώσεων α ́ έως και γ ́ γίνεται πάντα διαζευκτικώς, λαμβάνεται δε κατ’ αυτήν υπόψη το υψηλότερο μεταξύ του ατομικού εισοδήματος του αιτούντος εφόσον υφίσταται και του κατά κεφαλήν εισοδήματος των γονέων του, όπως ορίζεται ανωτέρω, το οποίο προκύπτει από τη φορολογική δήλωση του φορολογικού έτους 2015.

Η φορολογική δήλωση και κάθε τροποποίηση αυτής πρέπει να έχει υποβληθεί μέχρι την οριστική υποβολή της αίτησης μετεγγραφής.

δ) Ο δικαιούχος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς. (Μόρια 3)

ε) Ο δικαιούχος είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας. (Μόρια 2)

στ) Ο δικαιούχος είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας. (Μόριο 1)

ζ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός από τον έναν γονέα. (Μόριο 1)

η) Ο δικαιούχος να είναι μη αναγνωρισμένο τέκνο τέκνο άγαμης μητέρας. (Μόριο 1)

θ) Ο δικαιούχος έχει αδελφό ή αδελφή, φοιτητή του προπτυχιακού κύκλου σπουδών

, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος να ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν, το ίδιο σχολικό έτος, στις πανελλαδικές εξετάσεις. (Μόριο 1)

Στην περίπτωση που ο αιτών διαθέτει περισσότερους του ενός αδελφούς/ες με την ιδιότητα του φοιτητή λαμβάνει ένα (1) μόριο συνολικά, ομοίως στην περίπτωση που συμπίπτει η ιδιότητα του αδελφού/αδελφής φοιτητή προπτυχιακού κύκλου σπουδών και του πολύδυμου αδελφού στο ίδιο πρόσωπο, ο αιτών λαμβάνει ένα (1) μόριο για τα κριτήρια αυτά. Στις ως άνω περιπτώσεις, μεταξύ του τόπου κατοικίας των γονέων ή του έχοντος την επιμέλεια και του τόπου σπουδών του αδελφού, προτεραιότητα για τη μετεγγραφή έχει ο τόπος, που δεν είναι η πόλη της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.

ι) Ο δικαιούχος μετεγγραφής έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που έχουν αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιημένης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή έχουν παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β ́ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει (μόριο 1).

Ο αιτών λαμβάνει το ανωτέρω οριζόμενο ένα (1) μόριο, ανεξαρτήτως του αριθμού των ατόμων που περιλαμβάνονται στις ανωτέρω αναφερόμενες περιπτώσεις.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας κατά την ανωτέρω μοριοδότηση λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. των αιτούντων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.

Σε περίπτωση που ο αιτών δεν πληροί τουλάχιστον ένα από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια ή δεν επαληθευτούν αυτά κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών, μετεγγραφή χορηγείται για τις θέσεις που δεν κατελήφθησαν από αιτούντες που πληρούν ένα ή περισσότερα από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια.

Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι νοούνται ως:

Πολύδυμα τέκνα:

τα τέκνα που γεννήθηκαν ύστερα από πολύδυμη κύηση (δίδυμα, τρίδυμα κ.ο.κ. αδέλφια).

Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

Το ετήσιο εισόδημα επιβολής εισφοράς του φορολογικού έτους 2015, του ίδιου του φοιτητή, και των μελών της οικογένειάς του. Στην περίπτωση που οι γονείς του αιτούντος την μετεγγραφή είναι διαζευγμένοι, για τον υπολογισμό του οικογενειακού εισοδήματος υπολογίζεται το εισόδημα –όπως προσδιορίστηκε ανωτέρω – και των δύο γονέων, εκτός από την περίπτωση φοιτητή αιτούντος μετεγγραφή, η επιμέλεια του οποίου έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση στον ένα γονέα, οπότε υπολογίζεται το εισόδημα μόνου αυτού.

Μέλη της οικογένειας:

Ο επιτυχών που αιτείται την μετεγγραφή του και όσα τέκνα εμφανίζονται στην φορολογική δήλωση των γονέων του, ως εξαρτώμενα μέλη καθώς και οι υπόχρεοι στην υποβολή της

δήλωσης. Σε περίπτωση που ο επιτυχών είναι έγγαμος, υπολογίζονται ως μέλη της οικογένειάς του ο/η σύζυγος καθώς και τα τέκνα που αυτός είχε δηλώσει.

Κατά κεφαλήν εισόδημα:

Το πηλίκο που προκύπτει από τη διαίρεση του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος όπως ορίστηκε ανωτέρω με το συνολικό αριθμό των μελών της οικογένειας του αιτούντος (υπόχρεος και εξαρτώμενα μέλη) που εμφανίζονται στη φορολογική δήλωση.

Ο υπολογισμός του κατά κεφαλήν εισοδήματος υπολογίζεται αυτοτελώς για κάθε υποβληθείσα φορολογική δήλωση του αιτούντος και των γονέων του/συζύγου.

Μόρια εισαγωγής:

τα μόρια βαθμολογίας που συγκέντρωσε ο επιτυχών από τη συμμετοχή του στις πανελλαδικές εξετάσεις. Προκειμένου για επιτυχόντες που βαθμολογήθηκαν με διαφορετική κλίμακα, όπως οι απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων Ομάδας Α, τα μόριά τους υπολογίζονται με αριθμητική αναγωγή σε ενιαία κλίμακα με μέγιστο τα 20.000 μόρια

ή αντιστοίχως 22.000 ή 24.000 αν πρόκειται για Σχολή/Τμήμα με ειδικό μάθημα/μαθήματα.

Πόλη:

το πολεοδομικό συγκρότημα, το οποίο μπορεί να απαρτίζεται από έναν ή περισσότερους

Δήμους κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 3852/2010 (Α ́ 87), όπως τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης, το κάθε ένα εκ των οποίων νοείται ως μία πόλη.

ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ

Στην περίπτωση που συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής, δύναται να υποβληθεί σχετική αίτηση (επισυνάπτεται σχετικό υπόδειγμα) στην Επιτροπή κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών της παρ. 9 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 και της αριθ. 161107/Ζ1/13-10-15 ΥΑ.Η ανωτέρω Επιτροπή εξετάζει αιτήσεις φοιτητών των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α της ημεδαπής για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή σε Σχολή ή Τμήμα ή Πρόγραμμα Σπουδών αντίστοιχο των Σχολών ή Τμημάτων ή Προγραμμάτων Σπουδών εισαγωγής, από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο από ΤΕΙ σε ΤΕΙ και από ΑΕΑ σε ΑΕΑ, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 2016-17

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΠΑΛ 2016-17: Μαθήματα, σχολές και νομοθεσία:epal 2016-17

ΕΠΑΛ

ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΑ ΕΤΗ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ 2016-17: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ 2015-2016

kesyp2
Τι γνωρίζω για τις σπουδές που με ενδιαφέρουν ;

Πώς γίνεται  Πρόσβαση στα ΑΕΙ 2014και /ΤΕΙ;

Ποιά είναι τα μαθήματα που διδάσκονται στις σχολές που με ενδιαφέρουν;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ : ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014-2015 από την κ.Μπιλανάκη, ΚΕΣΥΠ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ…ΜΑΘΑΙΝΩ….ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ

Γράμμα σε μαθητή, Μπιλανάκη Ελ. ΚΕΣΥΠ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥΓΡΑΜΜΑ

ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

Συμβουλές προς τους γονείς από το Παν. ΔΠΘ

 

 

 

Σχολιάστε

Top