Archive for: Ιουνίου 7th, 2018

Το σχολείο μας στο 10ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής

    Από 17 μέχρι 19 Απριλίου 2018 διεξήχθη το 10ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις». Ένα τετραήμερο μαθητικής εφευρετικότητας και καινοτομίας στο οποίο συνολικά συμμετείχαν πάνω από 3000 μαθητές από 145 σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας και όμορων Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης,, που καθοδηγούνται από περισσότερους από 400 καθηγητές. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν 243 καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, τη ρομποτική, αυτοματισμούς και ερευνητικά Project.

   Το 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας συμμετείχε στο μαθητικό συνέδριο με υπεύθυνο  τον καθηγητή  Πληροφορικής Καρκαμάνη Γεώργιο, με μια ομάδα τριανταεπτά μαθητών και μαθητριών οι οποίοι παρουσίασαν δυο ομαδικές-συνθετικές εργασίες:

   Την πρώτη με τίτλο «Διαδικτυακό-ηλεκτρονικό περιοδικό, ένα σύγχρονο μέσο επικοινωνίας» η οποία παρουσιάστηκε στην κεντρική σκηνή του Νόησιςκαι τη δεύτερη «Πες το και έγραψα» μια καινοτόμο εργασία η οποία παρουσιάζει ένα ρομπότ – «γραμματέα» που κρατά έναν μαρκαδόρο για να γράφει σε χαρτί όσα του υπαγορεύουν εξ αποστάσεως άτομα με προβλήματα κίνησης ή όρασης.

συνεδριοσυνεδριο2

 

Μπορείτε να δείτε και το αντίστοιχο αφιέρωμα  τηλεοπτικών σταθμών για τη συγκεκριμένη εργασία όπως και φωτογραφίες:

 

Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας

   Για έκτη συνεχή χρονιά – ανάμεσα στις πολλές σχολικές δραστηριότητες στο σχολείο μας -δραστηριοποιείται και η θεατρική μας ομάδα. Από τις πρώτες μέρες της φετινής σχολικής χρονιάς  σχηματίστηκε  με κριτήρια την αγάπη για το θέατρο, το μεράκι και την όρεξη για δουλειά των μαθητών και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.Η ομάδα συγκροτήθηκε από μαθητές όλων των τάξεων, οι οποίοι κάθε Παρασκευή μετά το τέλος των μαθημάτων παρέμεναν στο σχολείο για τις πρόβες.

   Η αναγνώριση των κόπων και των προσπαθειών όλων των μελών της ομάδας ήρθε με τα δύο βραβεία από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ  Βέροιας με τη συμμετοχή της στην «6η Θεατρική  Άνοιξη Εφήβων», το βραβείο ερμηνείας δεύτερου γυναικείου ρόλου στη μαθήτρια της  Γ΄Τάξης,  Δέσποινα Βουλτσινού και το βραβείο ενδυματολογίας.

   Το έργο παρουσιάστηκε στους μαθητές του σχολείου και στο κοινό σε δύο διαφορετικές παραστάσεις  στο Δημοτικό Θέατρο Πλατέος.

Οι θεατές μας είχαν την ευκαιρία να κάνουν  ένα πολύ όμορφο ταξίδι στο  Ιόνιο, στο χρόνο, με συντροφιά  την  επτανησιακή μουσική,  τα αρώματα και τη μελωδική προφορά της Ζακύνθου με το έργο του Γρηγόριου Ξενόπουλου «Το Φιόρο Του Λεβάντε».

Οι ηθοποιοί μας:Βέργος Μάρκος, Βουλτσινού Δέσποινα, Κύρμπεης Δημήτρης, Λαζής Θεόδωρος, Ματοπούλου Γεωργία, Μητσιώτη Κωνσταντίνα, Μπαμπαλή Αντιγόνη, Μπαντή Σοφία, Παρασκευαΐδου  Ευσεβία, Χαριτόπουλος Κυριαζής.Οι υποβολείς μας:Γάρου Ελευθερία, Μαββίδου Μαρία. Ο βοηθός μας (Γενικών καθηκόντων): Γιάννης Συμεωνίδης

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Κοκόση Σπυριδούλα, Γρηγοριάδου Θωμαή, ΚωσταρέλαΠολεμία, Χατζηαθανασιάδου Αναστασία.

Εμπειρίες από τη διαδρομή με τον «Μουτζούρη» στο Πήλιο

γράφουν οι Τόκα Μάγδα και Μπουφίδου Χρυσούλα μαθήτριες της Γ΄τάξης 

Σε αυτό το άρθρο, θα σας περιγράψουμε τις εμπειρίες μας από την διαδρομή του «Μουτζούρη» στο Πήλιο, στο οποίο πρόσφατα ταξιδέψαμε μαζί με την ομάδα του περιοδικού μας.

Το ιστορικό τρενάκι κατασκευάστηκε το 1894 με 1903. Από τότε μέχρι και σήμερα εκτελεί διαδρομές.Το 1895 η εταιρία «Σιδηρόδρομοι Θεσσαλίας» υπέγραψε συμβόλαιο με το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής η οποία θα ένωνε το Βόλο με τις ακτές του Παγασητικού Κόλπου και αυτές με τη Λάρισα, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα. Τον Οκτώβριο του 1897 άρχισε να εκτελείται η διαδρομή Βόλου και Λεχωνίων. Ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο (πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο) ανέλαβε το σχεδιασμό και την επίβλεψη των έργων στην περιοχή του Πηλίου. Η μεταλλική γέφυρα ονομάζεται τωρα πια «Γέφυρα ντε Κίρικο» προς τιμήν του σχεδιαστή της. Βρίσκεται στο ύψος του χειμάρρου Ταξιάρχη και έχει την ιδιομορφία της καμπυλότητας της γραμμής στον ευθύγραμμο δρόμο. Στα έργα κατασκευής του δικτύου ο μικρός ντε Κίρικο ήταν εκεί παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του. Σε πολλά έργα του υπάρχει μία μικρή φιγούρα του Μουτζούρη συνήθως κρυμμένη πίσω από τοίχους και καμάρες όπως και το κρυφό βλέμμα του μικρού παιδιού στα μεγάλα των ενηλίκων.

Το εσωτερικό του Μουτζούρη είναι πιο στενό σε σχέση με τα κανονικά τρένα και είναι περισσότερο για τουρισμό. Οι θέσεις βρίσκονται παράλληλα του κεντρικού άξονα του τρένου με αποτέλεσμα οι επιβάτες να κάθονται πλάγια. Το εξωτερικό του είναι ξύλινο, με παλιομοδίτικη διακόσμηση και κινείται σχετικά αργά. Δεν μοιάζει και πολύ με ένα σύγχρονο τρένο, αλλά έχουν την ίδια νοοτροπία.

Read more →

Συνέντευξη από τον αρχισυντάκτη της εφημερίδας «ΘΕΣΣΑΛΙΑ»

γράφουν οι  Καρολίδου Κατερίνα και  Νταλαγέωργου Νάσια, μαθήτριες της Γ” τάξης

 Το περιοδικό μας «Φωteenές Σελίδες»  διοργάνωσε εκπαιδευτική εκδρομή στον Βόλο Θεσσαλίας και  στη διάρκεια της είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε συνέντευξη από τον αρχισυντάκτη της εφημερίδας «Θεσσαλία» , κ. Πελεκούδα Δ. .Η συγκεκριμένη εφημερίδα είναι η παλαιότερη στον ελληνικό χώρο .

 Ερ: Από ποιον και πότε εκδόθηκε η συγκεκριμένη εφημερίδα;

Το 1898 ανέλαβε τη διεύθυνσή της ο Δημοσθένης Ρίζος, οποίος αργότερα, από το 1901 έως το 1924, υπήρξε και ιδιοκτήτης της.

 Ερ: Για ποιους λόγους αποφασίσατε να της δώσετε αυτό το όνομα;

Η εφημερίδα απευθύνεται στην περιφέρεια της Θεσσαλίας.Παρ’όλα αυτά, η εφημερίδα επεκτείνεται και εκτός των συνόρων της, στην Αθήνα. Βέβαια, διαδίδεται και ηλεκτρονικά σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, όπου μπορεί οποιοσδήποτε να έχει  πρόσβαση.

 Ερ: Κάθε πότε κυκλοφορεί η εφημερίδα και σε πόσα αντίτυπα;

Η εφημερίδα κυκλοφορεί καθημερινά και κατά μέσο όρο σε 5-6 χιλιάδες αντίτυπα.

 Ερ:Ποια είνα τα συνηθέστερα θέματα με τα οποία ασχολείται η εφημερίδα σας;

Η εφημερίδα προσπαθεί καθημερινά να ασχολείται με όλα τα θέματα που θεωρεί σημαντικά, αξιολογώντας το ρεπορτάζ και το τι ακριβώς συμβαίνει σε τοπικό και ευρύτερο επίπεδο. Τα θέματα αυτά συνήθως αφορούν σε αστυνομικά ζητήματα, δίκες, δημοτικά ζητήματα, αλλά και στην επικαιρότητα. Επίσης, ασχολούμαστε με θέματα του αγροτικού τομέα προσπαθώντας να είμαστε όσο πιο αντικειμενικοί γίνεται και ποτέ δεν απορρίπτουμε την αντίθετη άποψη.

 Ερ: Σε όλη αυτήν τη δημοσιογραφική σας διαδρομή θυμάστε κάποιο θέμα που σας εντυπωσίασε και ταυτόχρονα σας προβλημάτισε;

Μέσα σε αυτά τα τριάντα περίπου χρόνια, μεγαλύτερη εντύπωση μου έχει κάνει η περίπτωση του πολέμου του Ιράκ. Αυτό γιατί, ενώ κλείναμε τα γραφεία στη 13:00, ξαναγυρνούσαμε στα γραφεία τα χαράματα για να συμπληρώσουμε νέες ειδήσεις σχετικά με τον πόλεμο.

 Ερ: Για ποιούς λόγους θεωρείται σημαντική για την ζωή μιας επαρχιακής πόλης την κυκλοφορία μιας εφημερίδας;

Διότι  η εφημερίδα μπορεί να κάνει παρεμβάσεις στην κοινωνία, να διαμορφώσει την κοινή γνώμη, και αυτό να το κάνει με ρεαλιστικό και αντικειμενικό τρόπο, όπως ειπώθηκε νωρίτερα. Ο παρεμβατικός της ρόλος διαμορφώνει την νεολαία και τους μεγαλύτερους.

 Ερ: Διαπιστώνεται, γενικότερα, ότι τα τελευταία χρόνια οι άνθρωποι δεν διαβάζουν εφημερίδα και άλλα έντυπα εξαιτίας της κυριαρχίας του διαδικτύου. Εσείς προσωπικά θεωρείται ότι κάποια στιγμή ο τύπος θα πάψει να υπάρχει;

Ασφαλώς, η τεχνολογία εξελίσσεται και θα υπάρξουν αλλαγές εξαιτίας του διαδικτύου, όμως παρ’όλα αυτά πιστεύω πως η εφημερίδα θα διατηρηθεί, ακόμα και μέσα στην οικονομκή κρίση.

 Ερ:Για ποιους λόγους θα συνιστούσατε σε κάποιον νέο να ακολουθήσει τον δρόμο της δημοσιογραφίας;

Θα το συνιστούσα αν είχε μεράκι για το γράψιμο, αν πιστεύει ότι μπορεί να προσφέρει κάτι στα κοινά, γιατί το επάγγελμα είναι δύσκολο. Επίσης, εάν το άτομο θέλει να ασχοληθεί με την δημοσιογραφία, θα πρέπει να λάβει υπόψιν του ότι το ωράριο δεν είναι πάντα ακριβές, καθώς πολλές φορές θα δουλεύει με υπερωρία.

 Ερ:Πώς σχολιάζετε την άποψη πολλών ανθρώπων ότι αρκετοί δημοσιογράφοι δεν επιδιώκουν την αντικειμενική ενημέρωση;

Εμείς σίγουρα δεν επιδιώκουμε κάτι τέτοιο στην εφημερίδα μας, όμως δεν αμφισβητώ το γεγονός ότι υπάρχουν τέτοιες καταστάσεις. Άρα, προσπαθούμε να αποφεύγουμε τέτοιου είδους πηγές πληροφόρησης και να βρίσκουμε αποδεικτικά στοιχεία σε κάθε περίπτωση, έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι πώς συνθέτουμε την κάθε είδηση.

 Ερ:Τέλος, κατά την γνώμη σας, ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις , για να υπηρετεί κάποιος έντιμα το λειτούργημα του δημοσιογράφου;

Καταρχήν, ο ίδιος θα πρέπει να κάνει την αυτοκριτική του και επίσης να φροντίζει να διασταυρώνει αυτά που γράφει. Αν καταφέρει να τηρήσει αυτά τα δύο, σίγουρα θα έχει επιτυχία στο επάγγελμά του ως δημοσιογράφος.

 Σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας.

Οι πηλιορείτικοι οικισμοί της Πορταριάς και της Μακρυνίτσας

          γράφουν οι μαθητές Κατρανίτσας Κωνσταντίνος ,Ματοπούλου Γεωργία ,Στάμου Ηλιάνα,Τόκα Έλενα,Χρυσικού Ιωάννα

   Το περιοδικό μας διοργάνωσε εκδρομή  από τις 26 -28 Απριλίου στην πόλη του Βόλου.Εκεί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και τα χωριά του Πηλίου.Συγκεκριμένα επισκεφτήκαμε την Πορταριά και τη Μακρυνίτσα.

   Η Πορταριά είναι παραδοσιακός οικισμός του νομού Μαγνησίας, χτισμένη στις δυτικές πλαγιές του Πηλίου, ακριβώς πάνω από την πόλη του Βόλου.Ονομάστηκε έτσι λόγω της ίδρυσης του μοναστηριού της Παναγίας της Πορταρέας στην περιοχή στα τέλη του 18 ου αιώνα.Σήμερα έχει μόλις 552 μόνιμους κάτοικους .Τα κτίσματα ,αλλά και οι στέγες των κτισμάτων, είναι πέτρινα κατασκευασμένα με πέτρες από τα ορυχεία του Πηλίου.Το κέντρο του οικισμού είναι η  πλατεία που έχει στη μέση ένα μεγάλο πλατάνι.

   Λίγο μετά την Πορταριά , περίπου σε 2 χλμ. και σε υψόμετρο 830 μ. , βρίσκεται η Μακρυνίτσα ,μνημείο προστατευόμενο από την UNESCO.Η Μακρυνίτσα σύμφωνα με την απογραφή του 2011 έχει 694 μόνιμους κατοίκους.Ο οικισμός αναπτύχθηκε τον 18 ο αιώνα χάρη στο εμπόριο και τη βυρσοδεψία.Στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν η ισχυρότερη και πολυπληθέστερη πόλη της περιοχής.Είχε μάλιστα λάβει ,όπως και άλλοι οικισμοί του Πηλίου, ιδιαίτερα προνόμια από τους Οθωμανούς.Τα χτίσματα της μοιάζουν με αυτά της Πορταριάς   και η κεντρική της πλατεία έχει ως κέντρο της το μεγάλο χαρακτηριστικό πλατάνι .Η θέα είναι μοναδική και δίκαια ελκύει τόσους τουρίστες.

Σε αυτήν την εκδρομή γνωρίσαμε τόπους μοναδικής ομορφιάς και  ανθρώπους που ζουν διαφορετικά από τους ανθρώπους των πόλεων.Ένας τρόπος ζωής με χαρακτηριστικά του την ηρεμία , τον καθαρό αέρα , τη φύση και την απουσία άγχους.Έτσι θα ήταν μια καλή ευκαιρία για όλους μας να επισκεφτούμε την περιοχή για να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και να ξεκουραστούμε.

Οικολογικά μηνύματα και Μυθολογία

γράφει ο Γιώργος Γκασνάκης , μαθητής της Β” Γυμνασίου

   Μέσα στο ελληνικό σύμπαν η Φύσις  περιλαμβάνει τη γη, τα φυτά, τα ζώα και τους ανθρώπους. Μεταξύ αυτών υπάρχει μια συναλληλία, μια σχέση που αποτελεί ένα  αδιάσπαστο  όλο. Έτσι, αν ένα από τα συστατικά αυτής της σχέσης βεβηλωθεί από κάποια άπρεπη, για τους αρχαίους  Έλληνες, πράξη κατά της ζωής, προσβάλλονται και τα υπόλοιπα.Οι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν τη φύση και αυτό αποτυπώνεται στη Μυθολογία. Οι θεοί των αρχαίων Ελλήνων είχαν άμεση σχέση με τη φύση, όπως η θεά Δήμητρα, η προστάτιδα της γεωργίας, η Άρτεμις, η προστάτιδα των άγριων ζώων και ο Διόνυσος, ο προστάτης  της άγριας βλάστησης.

   Από τα δέντρα μέχρι τη θάλασσα και από τα βουνά μέχρι τις πεδιάδες, τα  πάντα στην αρχαία Ελλάδα ήταν πλήρη  Θεών και θεοτήτων. Αυτή ακριβώς η θεοποίηση της φύσης – στο πλαίσιο της οποίας ο άνθρωπος  ήταν ένα ακόμη πλάσμα της και όχι ο απόλυτος…. δικαιούχος της εκμετάλλευσης του φυσικού περιβάλλοντος – ενέπνευσε στους αρχαίους Έλληνες  το σεβασμό της χλωρίδας και της πανίδας. Υπήρχε μέχρι και νομοθετική πρόνοια για το περιβάλλον.

   evristhionasΟ μύθος του Θεσσαλού  Ερυσίχθονα  φαίνεται πως είναι το πρώτο ή ένα από τα πρώτα οικολογικά μηνύματα στην ιστορία της  ανθρωπότητας .Η πρώιμη συνειδητοποίηση ότι τελικό θύμα της καταστροφής της φύσης από τον άνθρωπο είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Ο Ερυσίχθων βασίλευε στη Βοιωτία. Ήταν άπληστος , ασεβής και εκμεταλλευόταν το φυσικό και κοινωνικό  περίγυρό του χωρίς να σκέφτεται της συνέπειες της φύσης. Έκοψε όλα τα δέντρα της περιοχής του και η τιμωρία του από τη θεά Δήμητρα ήταν σκληρή. Τον έκανε να πεινά τόσο που για να ικανοποιήσει την πείνα του αναγκάστηκε να φάει όλα τα ζώα του βασιλείου του. Πούλησε ακόμη και την κόρη του για να αγοράσει τροφή. Δεν χόρτασε ποτέ μέχρι που αναγκάστηκε να φάει τις  σάρκες του και να βρει οικτρό θάνατο.

   Το δίδαγμα που αντλούμε από τους ελληνικούς μύθους είναι πως η προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να έχει προεξάρχοντα ρόλο στις ανθρώπινες δραστηριότητες.

Η Θεατρική ομάδα του σχολείου μας παρουσιάζει το έργο «Το φιόρο του Λεβάντε»

Για έκτη συνεχή χρονιά ανάμεσα στις πολλές σχολικές δραστηριότητες  στο σχολείο μας δραστηριοποιείται και η θεατρική μας ομάδα.Από τις πρώτες μέρες της φετινής σχολικής χρονιάς  σχηματίστηκε  με κριτήρια την αγάπη για το θέατρο, το μεράκι και την όρεξη για δουλειά των μαθητών και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Έγινε η επιλογή του έργου και τα δοκιμαστικά για την επιλογή των μαθητών-ηθοποιών. Αυτό ήταν και το πιο δύσκολο γιατί οι υποψήφιοι ηθοποιοί ήταν πάρα πολλοί και οι ρόλοι πολύ λίγοι.Η ομάδα συγκροτήθηκε από μαθητές  όλων των τάξεων.

Κάθε Παρασκευή, μετά το τέλος των μαθημάτων τα μέλη της ομάδας παρέμεναν στο σχολείο για τις πρόβες. Στο σπίτι μελετούσαν το σενάριο και αφιέρωναν πολύ από τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους.Στη διάρκεια της χρονιάς είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους. Έμαθαν να συνεργάζονται αρμονικά και να στηρίζουν την ομάδα. Έτσι όλοι μαζί προσπαθούσαν για το καλύτερο και συγχρόνως διασκέδαζαν.

Η αναγνώριση των κόπων και των προσπαθειών όλων των μελών της ομάδας ήρθε με τα δύο βραβεία από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ  Βέροιας με τη συμμετοχή της στην «6η Θεατρική  Άνοιξη Εφήβων», το βραβείο ερμηνείας δεύτερου γυναικείου ρόλου στη μαθήτρια της  Γ΄Τάξης  Δέσποινα Βουλτσινού και το βραβείο ενδυματολογίας. Το έργο θα παρουσιαστεί στους μαθητές του σχολείου και στο κοινό σε δύο διαφορετικές παραστάσεις  στο Δημοτικό Θέατρο Πλατέος. Οι θεατές μας θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν  ένα πολύ όμορφο ταξίδι στο  Ιόνιο, στο χρόνο, με συντροφιά  την  επτανησιακή μουσική,  τα αρώματα και τη μελωδική προφορά της Ζακύνθου με το Έργο του Γρηγόριου Ξενόπουλου «Το Φιόρο Του Λεβάντε».

Οι ηθοποιοί μας:

theatriki1

Βέργος Μάρκος, Βουλτσινού Δέσποινα, Κύρμπεης Δημήτρης, Λαζής Θεόδωρος, Ματοπούλου Γεωργία, Μητσιώτη Κωνσταντίνα, Μπαμπαλή Αντιγόνη, Μπαντή Σοφία, Παρασκευαΐ δου  Ευσεβία, Χαριτόπουλος Κυριαζής.

Οι υποβολείς μας:

Γάρου Ελευθερία, Μαββίδου Μαρία

Ο Βοηθός μας (Γενικών καθηκόντων): Γιάννης Συμεωνίδης

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Κοκόση Σπυριδούλα, Γρηγοριάδου Θωμαή, Κωσταρέλα Πολεμία, Χατζηαθανασιάδου Αναστασία.

Ο προϊστορικός οικισμός του Διμηνίου

  γράφουν οι Κυροπούλου Κωνσταντίνα, Κατσαβού Ελένη, Κόντρα Άντζελα, Καμπούρη Μαργαρίτα, μαθήτριες Β” τάξης

   Στις ΒΔ Αποτέλεσμα εικόνας για διμήνιπαρυφές  του σημερινού χωριού «Διμήνι», 5 χλμ από την πόλη του Βόλου πάνω σε ένα χαμηλό λόφο με εξαιρετική θέα προς τον Παγασητικό κόλπο βρίσκεται ο προϊστορικός οικισμός του Διμηνίου. Τα δομικά υλικά που κυριαρχούν στο χώρο είναι η πέτρα/ο λίθος και για αυτό ονομάζεται «νεολιθικός οικισμός». Πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του Διμηνίου αποτελεί η συνεχής κατοίκηση του από τη νεότερη νεολιθική ως το τέλος της ύστερης εποχής του χαλκού, γεγονός που μας δείχνει ότι στόχος των ανθρώπων ήταν η πρόσβαση σε πεδινές εκτάσεις κατάλληλες για γεωργική καλλιέργεια και κτηνοτροφία που αποτελούσαν τις κύριες ασχολίες των κατοίκων της εποχής. Επίσης επειδή η θάλασσα τότε βρίσκονταν ένα χιλιόμετρο από τον χώρο εκείνο, οι κάτοικοι ασχολούνταν και με την αλιεία.

   Ο συγκεκριμένος νεολιθικός οικισμός θεωρείται σημαντικός γιατί προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη εικόνα ενός νεολιθικού οικισμού που έχει σωθεί ως σήμερα και επιπλέον μας δίνει πολλές πληροφορίες για την αρχιτεκτονική οργάνωση των προιστορικών οικισμών.  Το Διμήνι ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους νεολιθικούς οικισμούς διότι έχει ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στοιχείο, τους έξι περιβόλους που είχαν χτιστεί ανά ζεύγη γύρω από τον οικισμό.Στο χώρο υπάρχει μία κεντρική αυλή και χτίστηκαν γύρω από αυτήν έξι περίβολοι. Ανάμεσα στα ζεύγη περιβόλων χτίστηκαν σπίτια  με λίθινα θεμέλια . Στο ΒΔ άκρο της αυλής είχε χτιστεί ένα μέγαρο που αποελούνταν από δύο δωμάτια και ένα πρόδομο.  Η ύδρευση του οικισμού χρονολογείται περίπου στα 4800  π.χ. ,δηλαδή μετά την προκεραμική εποχή και πριν την τελική νεολιθική εποχή.

   Αποτέλεσμα εικόνας για διμήνι Στο λόφο σώζονται ακόμη 16 τάφοι της μέσης εποχής του χαλκού (2η χιλιετία π.Χ.) . Περίπου 150 μέτρα νότια και ΝΔ του λόφου σώζονται τα πιο σημαντικά λείψανα του μυκηναϊκού οικισμού και ανακτορικού κέντρου της περιοχής. Στα όρια του οικισμού προς τα ανατολικά υπάρχει ένας κεραμικός κλίβανος και ένα δεύτερο εργαστήριο.

   Τέλος, το Διμήνι είναι ένας ωραίος νεολιθικός χώρος που χαρήκαμε που τον επισκεφτήκαμε.Εκεί πριν από πολλά χρόνια ζούσαν άνθρωποι σαν εμάς και παρόλο που δεν είχαμε τον ίδιο τρόπο ζωής, ο οικισμός τους παραμένει  ξεχωριστός.

 

Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη Της Αλεξάνδρειας

Γράφει η Ευσεβία Παρασκευαίδου  μαθήτρια της Β’ τάξης

    Η Βιβλιοθήκη ιδρύθηκε είτε επί Πτολεμαίου Α᾽ του επιλεγομένου Σωτήρος είτε επί Πτολεμαίου Β᾽ του Φιλαδέλφου στα τέλη του 4ου ή στις αρχές του 3ου αιώνα π.χ. Αποδείχθηκε θεσμός μακρόβιος, αλλά άντεξε μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του 4ου αιώνα μ.Χ. Δεν αποκλείεται μάλιστα να μην αφανίστηκε εντελώς παρά μόνο με τη σαρωτική επικράτηση των Αράβων στην Αίγυπτο τον 7ο αιώνα.

    Η Βιβλιοθήκη δεν ήταν απλό αποθετήριο βιβλίων. Υπήρξε τμήμα ενός ευρύτερου σχηματισμού με το όνομα Μουσεῖον, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πρώτο πανεπιστήμιο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το Μουσείο ήταν ένα οργανωμένο, άριστα εξοπλισμένο ερευνητικό κέντρο με όλη τη σύγχρονη σημασία της λέξης. Εκτός από αυτή καθαυτή τη Βιβλιοθήκη, η οποία στην ακμή της υπολογίζεται ότι στέγαζε μέχρι και μισό εκατομμύριο τόμους, το Μουσείο περιλάμβανε αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, αναγνωστήρια, έναν περίπατον (δηλαδή χώρο στον οποίο περιφέρονταν συζητώντας), καθώς και καταλύματα, στα οποία κατοικούσαν και σιτίζονταν με πτολεμαϊκή χρηματοδότηση μερικοί από τους σημαντικότερους ποιητές, φιλολόγους και επιστήμονες της ελληνιστικής και της ρωμαϊκής περιόδου.

   Î£Ï‡ÎµÏ„ική εικόνα

Ως ερευνητικό κέντρο, το Μουσείο και η Βιβλιοθήκη βρίσκονται, στην κορυφογραμμή του ελληνιστικού πολιτισμού. Οι διάφοροι συλλέκτες της Βιβλιοθήκης, πάντοτε με την ισχυρή πολιτική και οικονομική αρωγή της δυναστείας των Πτολεμαίων, συγκέντρωσαν με διάφορους τρόπους, ένα τεράστιο κομμάτι της πνευματικής παραγωγής όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά επίσης των Αιγυπτίων, των Εβραίων και άλλων λαών. Στο λίκνο της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου αναπτύχθηκε όχι μόνο η τέχνη της συλλογής, της καταλογογράφησης, της συντήρησης και της αναπαραγωγής του βιβλίου, αλλά επίσης μια ολόκληρη σειρά από επιστήμες, όπως η φιλολογία, τα μαθηματικά, η αστρονομία, η γεωγραφία, η ιατρική κ.ά. Η γιγάντια συγκεντρωμένη γνώση, γονιμοποίησε και την ελληνιστική λογοτεχνική παραγωγή καθιστώντας, εφικτή την ανάδυση του λεγόμενου poeta doctus, του σοφού, διαβασμένου ποιητή, ο οποίος γράφει ποίηση με πυκνή διακειμενικότητα, γεμάτη κρυπτικές αναφορές στην ποίηση του παρελθόντος, αλλά και σε ποικίλα πεδία της γνώσης.

   Απαρχή της καταστροφής αποτέλεσε η μεγάλη πυρκαγιά, που προκλήθηκε από την ναυμαχία του Ρωμαϊκού στόλου, με τον Αιγυπτιακό, το 48 π.χ. Ηττημένος αναδείχθηκε όλος ο πολιτισμένος κόσμος με την εξαφάνιση της βιβλιοθήκης και της συσσωρευμένης γνώσης του τότε γνωστού κόσμου. Ένα μεγάλο τμήμα της βιβλιοθήκης καταστράφηκε επίσης, το 47 π.χ. κατά τον Αλεξανδρινό πόλεμο. Η περίοδος άνθησης της γνώσης είχε τελειώσει και η περίοδος χειραγώγησης των λαών είχε ξεκινήσει. Έτσι οδηγήθηκε στη σταδιακή εγκατάλειψη και σύλησή της.

 

                                            

Top