Τα προβλήματα του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος

γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Ανδριάνα Μοσχοπούλου και Δέσποινα Παύλου

   sxoleioEδώ και πολλές δεκαετίες, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει παραμείνει το ίδιο. Σε αντίθεση με την εξέλιξη της τεχνολογίας και του συγχρόνου τρόπου ζωής,  το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει αλλάξει, έτσι ώστε να συγχρονιστεί με τις σημερινές συνθήκες ζωής. Το γεγονός αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στην εκμάθηση των μαθητών.

   Το λάθος εκπαιδευτικό σύστημα επηρεάζει αρκετά τους μαθητές. Αρχικά, είναι γενικά αποδεκτό ότι κάθε μαθητής είναι διαφορετικός, έχει διαφορετικά ενδιαφέροντα από τους άλλους. Επομένως, δεν γίνεται ο καθένας να ενδιαφέρεται το ίδιο για όλα τα μαθήματα που διδάσκεται. Για παράδειγμα,ένας μαθητής που του αρέσουν τα μαθηματικά, δεν νοιάζεται τόσο για τα αρχαία, όπως και ένας μαθητής που θέλει να γίνει βιολόγος,ίσως δεν του είναι αναγκαίες οι γνώσεις της γερμανικής γλώσσας. Επιπροσθέτως, κάποιοι μαθητές μαθαίνουν γρήγορα ,ενώ κάποιοι μαθητές χρειάζονται περισσότερο χρόνο, αλλά στο σχολείο έχουν όλοι τον ίδιο χρόνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μαθητής που μαθαίνει πιο γρήγορα να επιβραβεύεται ως καλύτερος μαθητής, καθώς ο άλλος μαθητής μπερδεύεται  και καταλήγει να μην μαθαίνει τίποτα. Συνεπώς, αυτόματα ο μαθητής που έγραψε άριστα θεωρείται πιο έξυπνος από αυτόν που έγραψε μέτρια. Όμως, αυτό το αποτέλεσμα δεν εξαρτάται μόνο από αυτόν τον παράγοντα. Είναι πιθανό ένας μαθητής να μην γράψει καλά εξαιτίας κάποιου προσωπικού προβλήματος.Απεναντίας ένας μαθητής που ήταν σε καλύτερη ψυχολογική κατάσταση,θα αποδώσει καλύτερα.

   Συμπληρωματικά, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι οι έφηβοι δυσκολεύονται να ξυπνήσουν πριν τις 8:30 το πρωί. Οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι το ανθρώπινο μυαλό δεν αρχίζει να λειτουργεί πριν τις 10:00 το πρωί, όπως και το ότι οι έφηβοι που δεν κοιμούνται καλά είναι επιρρεπείς στο κάπνισμα και το αλκοόλ. Ωστόσο, αυτό δεν γίνεται αντιληπτό από τους δημιουργούς των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Το άγχος που προκαλούν οι καθηγητές με τον λάθος τρόπο παράδοσης του μαθήματος και με τις απαιτήσεις τους , όπως και με την πιθανή ακραία συμπεριφορά τους κατά την διάρκεια του μαθήματος, μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση. Παράλληλα, είναι γνωστό πως η αυτονομία είναι σημαντική για τους εφήβους. Οι έφηβοι αποφασίζουν οι ίδιοι πως και πότε θα μελετήσουν, καθορίζοντας ποιο είναι το καταλληλότερο πρόγραμμα γι’αυτούς, για το καλύτερο αποτέλεσμα. Το σχολείο κάνει ακριβώς το αντίθετο. Ελέγχει κάθε λεπτό το πρόγραμμα των μαθητών, με σύμπτωμα την αντιπάθεια των μαθητών προς το σχολείο και το ότι νιώθουν υποσυνείδητα ότι δεν μπορούν να ελέγχουν την ζωή τους. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, πλέον στις μέρες μας, διαθέτουμε απίστευτη τεχνολογία που μας προσφέρει οποιαδήποτε γνώση και αν ψάχνουμε και μπορεί να μας βοηθήσει σε οτιδήποτε θέμα για το οποίο προβληματιζόμαστε.Αυτή όμως δεν χρησιμοποιείται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

    Ανακεφαλαιώνοντας, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν γίνεται να αλλάξει αμέσως, αλλά αν αρχίσουμε από τώρα να προσπαθούμε, η αλλαγή που θα προκύψει στο τέλος θα είναι ωφέλιμη για τους εφήβους, και συγκεκριμένα θα οδηγήσει σε έναν αποτελεσματικότερο τρόπο εκμάθησής .

2 comments on “Τα προβλήματα του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος

  1. Ο/Η Βελουδη Ματινα λέει:

    Ανδριάνα και Δέσποινα, πολυ ωραιο το άρθρο σας. Μακάρι να καθιερωθεί επιτέλους ένα εκπαιδευτικό συστημα που θα φέρει το αποτελέσματα που όλοι θέλουμε!!!

  2. Ο/Η Μπαλατσιος Κωνσταντίνος λέει:

    Λίγο εύστοχο το κείμενο καθώς αμα πηγαίνουμε 10 00 σχόλιο θα γυρνάμε 16 00 τουλάχιστον και μετά θα ανεβάζεις άρθρα ότι τα παιδιά χάνουν ένα πολύτιμο γεύμα όπως το μεσημεριανό. Επισης ο καθηγητής έχει να βγάλει ύλη δεν γίνεται να μην προχωράει. Να κάτσει να τα μελετήσει σπίτι το παιδί και να διαβάζει. Δεν θα κανει ο καθηγητής 4 μήνες να μάθει στο παιδί πως να βρίσκει τον μέγιστο κοινό διαιρέτη επειδή απλά δεν μελετάει το παιδί

Σχολιάστε

Top