
Μία μοναδική ευκαιρία να επισκεφτούν το Μουσείο Σύχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης- ΜΟΜus- είχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β1, Β2 και Β3 του σχολείου μας. Αφορμή; Το μάθημα της φιλοσοφίας και η ανάγκη εκπαιδευτικών και παιδιών για βιωματική μάθηση και ελεύθερο στοχασμό. Τα αφηρημένα και πολλές φορές δυσνόητα ερωτήματα της Αισθητικής Φιλοσοφίας προέκυψαν αβίαστα μέσα από τη διάδραση των παιδιών με τα εκθέματα του μουσείου, την ξενάγηση και την περιήγησή τους στον εκπληκτικό χώρο.
Ο «Μεγας Αλέξανδρος» του Andy Warhol, οι «Καπνοδόχοι» του Γιώργου Ζογγολόπουλου, τα ηλεκτρομανγητικά πεδία του Takis, οι «Angels of the world» του Peter Wüthrich, η συλλογή «Phobia» του John Vassos, τα κιονόκρανα του Yang Yongliang, o «Άγγελος» του Γιάννη Γαίτη, και τόσα άλλα έργα σύγχρονης αισθητικής, έδωσαν το έναυσμα για να συλλογιστούμε αυθόρμητα και παιγνιωδώς πάνω σε θεμελιώδη ζητήματα της Αισθητικής: τον ορισμό του ωραίου, τα αισθητικά κριτήρια, τον ορισμό της τέχνης, το ρόλο του καλλιτέχνη και τη σχέση με την εποχή του, τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού δημιουργήματος, την τέχνη ως βίωμα του δημιουργού και του αποδέκτη.
Απορήσαμε, θαυμάσαμε, εκπλαγήκαμε, αποδοκιμάσαμε, σκεφτήκαμε, αισθανθήκαμε.
Ένα είναι σίγουρο: Όλες και όλοι βιώσαμε την προσωπική – μοναδική μας καλλιτεχνική εμπειρία.
Αποστολή εξετελέσθη.
Υπ.Καθηγήτριες: Δαμποπούλου, Τζιμπιλή