EUROSCOLA 2013 : Συνέντευξη του συνοδού καθηγητή κ. Γκότση

- Φεβ• 25•13

100_0865

Συνέντευξη από τον καθηγητή κ. Γκότση σχετικά με την επίσκεψή του στο Στρασβούργο για το πρόγραμμα Euroscola

στις Γκότση Αλεξία, μαθήτριας του Β1, Κουρούκλη Όλγα, μαθήτριας του Β2

-Πώς ήταν να συνοδεύετε παιδιά που δεν ξέρατε;

-Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Στην αρχή είχα κάποιο άγχος και αγωνία ακριβώς επειδή δε γνώριζα τα παιδιά. Γρήγορα όμως με έπεισαν ότι είναι πολύ καλά παιδιά, απόλυτα συνεργάσιμα και υπεύθυνα. Οπότε δεν υπήρχε πλέον άγχος γι’ αυτό.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-Γνωριστήκατε στην εκδρομή;

-Γνωριστήκαμε, ναι. Γνωριστήκαμε και οι συνοδοί με τα παιδιά και πολύ περισσότερο τα παιδιά μεταξύ τους. Αυτό ήταν και το πιο σημαντικό.

-Ποιος ήταν ο δικός σας ρόλος;

-Οι υποχρεώσεις οι δικές μου και της συναδέλφου, κας Φιλοσόφου από το Πειραματικό Λύκειο Πατρών, ξεκίνησαν πριν από την εκδρομή. Έπρεπε να γίνει μια συνάντηση με τα παιδιά και τους γονείς τους ώστε να ενημερωθούν για το πρόγραμμα της τριήμερης αυτής επίσκεψης. Έπρεπε να συντονίσουμε τα παιδιά καθώς υποχρεούνταν να χωριστούν σε ομάδες και να αναλάβουν να προετοιμάσουν κάποια θέματα τα οποία θα συζητούσαν στο Ευρωκοινοβούλιο. Στη διάρκεια της εκδρομής, την ημέρα που επισκεφτήκαμε το Ευρωκοινοβούλιο για να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα Euroscola,ουσιαστικά παραδώσαμε τα παιδιά μετά τους πρώτους ελέγχους και μια πρώτη ενημέρωση που έγινε παρουσία μας. Αυτά ακολούθησαν το δικό τους πρόγραμμα και εμείς το δικό μας, ανεξάρτητα από τα παιδιά, μαζί με τους υπόλοιπους καθηγητές από τις υπόλοιπες χώρες-μέλη. Παραλάβαμε τα παιδιά όταν τελείωσε η ημερίδα για να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο. Εμείς λοιπόν οι καθηγητές είχαμε μια ενημέρωση για το ευρωκοινοβούλιο, παίξαμε το eurogameπου έπαιξαν και τα παιδιά αλλά σε διαφορετική αίθουσα και βέβαια όταν συνεδρίαζε η ολομέλεια του κοινοβουλίου μπορούσαμε να είμαστε παρόντες. Καθόμασταν στην τελευταία σειρά των εδράνων για να παρακολουθούμε τις εργασίες. Οι εργασίες υλοποιούνταν αποκλειστικά από τα παιδιά χωρίς δική μας συμμετοχή.Συζητήσεις, υποβολή ερωτήσεων, ψηφοφορίες, ήταν όλα υπόθεση των παιδιών. Εμείς απλά παρακολουθούσαμε και φωτογραφίζαμε.

-Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι συνοδεύοντες καθηγητές;

-Ένα από τα κριτήρια ήταν η γλωσσομάθεια, δηλαδή έπαιξε ρόλο η πρώτη και η δεύτερη ξένη γλώσσα και το επίπεδο του πτυχίου. Η επιτροπή έλαβε επίσης υπ’όψιν την ειδικότητα. Τους ενδιέφερε οι συνοδοί καθηγητές να είναι φιλόλογοι ώστε να έχουν τη μέριμνα για τα κείμενα που θα εκφωνούσαν τα παιδιά.

-Σας άρεσε το Στρασβούργο;

-Το Στρασβούργο μας άρεσε πάρα πολύ και εμένα προσωπικά και των παιδιών. Ήταν πανέμορφο, γραφικό. Συνδυάζει το γαλλικό και το γερμανικό χρώμα, διότι βρίσκεται στα σύνορα Γαλλίας και Γερμανίας και ιστορικά ανήκε πότε στη μία χώρα και πότε στην άλλη. Οπότε έχει αποτυπωθεί στην αρχιτεκτονική η παράδοση και των δύο χωρών. Αυτό το διαπιστώνει κανείς, βέβαια, και κυκλοφορώντας στους δρόμους. Ακούει και γαλλικά και γερμανικά να μιλιούνται. Το πιο εντυπωσιακό μνημείο της είναι ο καθεδρικός ναός, ο οποίος είναι επιβλητικότατος. Είχαμε μάλιστα την ευκαιρία, όταν τον επισκεφτήκαμε, να ανέβουμε στη στέγη από όπου είχαμε μια πανοραμική θέα του Στρασβούργου. Επίσης μέσω μιας κρουαζιέρας και ξενάγησης που μας έγινε μπορέσαμε να έχουμε εικόνα και για τα υπόλοιπα αξιοθέατα. Γενικά ήταν ωραιότατο. Τα μνημεία του, οι δρόμοι του, οι άνθρωποι, το τραμ, τα ποδήλατα και η αγορά του.

-Κάνατε ψώνια;

-Τα παιδιά είχαν κάποιο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους να κάνουν τα ψώνια τους. Βρεθήκαμε και σε περίοδο εκπτώσεων, γεγονός πουτα ενθάρρυνε ακόμα περισσότερο. Άλλωστε, θέλαμε όλοι μας να αγοράσουμε τα απαραίτητα σουβενίρ.

-Γνωριστήκατε με άλλους καθηγητές από άλλες χώρες;

-Γνωριστήκαμε και στη διάρκεια του γεύματος και στο παιχνίδιeurogameστο οποίο σχηματίζονται τετραμελείς ομάδες που η σύνθεσή τους θα πρέπει να είναι πολυεθνική δηλαδή δεν πρέπει να είσαι μαζί με καθηγητή από τη δική σου χώρα. Οπότε εκεί έχεις την ευκαιρία να γνωριστείς, να συζητήσεις. Επίσης κατά τη διάρκεια τωνdebates, ενώ οι μαθητές είχαν συγκροτήσει επιτροπές και συζητούσαν τα θέματά τους πριν πραγματοποιηθεί η ολομέλεια εμείς οι καθηγητές είχαμε πάλι την ευκαιρία να γνωριστούμε να θέσουμε ερωτήσεις στον υπεύθυνο του Ευρωκοινοβουλίου κλπ.

-Πώς είδατε τα παιδιά της Ελλάδας σε σύγκριση με τα παιδιά των άλλων χωρών;

-Τα ίδια τα παιδιά μάς είπαν ότι αποδείχτηκαν πολύ καλύτερα προετοιμασμένα σε ό,τι αφορά το δίωρο που είχαν στη διάθεσή τους για να πραγματευτούν μαζί με συμμαθητές τους από τις υπόλοιπες χώρες διάφορα θέματα, να ανταλλάξουν απόψεις και να καταλήξουν σε ένα κείμενο το οποίο θα παρουσίαζαν στην ολομέλεια έχοντας εκλέξει η κάθε ομάδα και κάποιο πρόεδρο γι’ αυτό. Για παράδειγμα, τα περισσότερα παιδιά της δικής μας αποστολής είχαν τις σημειώσεις τους μαζί, τα σχεδιαγράμματα τους, πράγμα το οποίο δεν παρατηρήθηκε στους συμμαθητές τους από τις άλλες χώρες. Σε ό,τι αφορά την παρουσία τους μέσα στην ολομέλεια του κοινοβουλίου, ήταν αρκετά δυναμικοί. Έθεσαν πολλές ερωτήσεις σε κάποιο παριστάμενο ευρωβουλευτή που δέχτηκε ερωτήσεις από τους μαθητές ενώ πήραν συχνά το λόγο όταν συζητούνταν τα θέματα προς ψήφιση. Στο 6μελές προεδρείο για τη συνεδρίαση εκλέχτηκε ένας Έλληνας μαθητής. Στον τελικό του eurogameόπου οι finalistείναι τέσσερις ομάδες,υπήρχε ελληνική συμμετοχή σε δύο από αυτές. Γενικά, είχαν μια πολύ καλή παρουσία.

-Θα το προτείνατε και σε άλλα παιδιά να γράψουν έκθεση; Σε άλλους καθηγητές να κάνουν αίτηση για να συνοδεύσουν;

-Πριν από κάποια χρόνια είχε συνοδεύσει η συνάδελφος κυρία Καρκάτσα στο Ευρωκοινοβούλιο, η οποία μου μετέφερε τη θετική της εμπειρία πριν ξεκινήσω και με ενθάρρυνε. Είχε απόλυτο δίκιο σε όλα. Αναμφισβήτητα θα συνιστούσα σε άλλους καθηγητές να κάνουν αίτηση για τη συμμετοχή τους σε αυτό το πρόγραμμα όταν δοθεί η ευκαιρία και οπωσδήποτε στα παιδιά. Για τα παιδιά είναι μια πάρα πολύ σημαντική εμπειρία. Τα οφέλη είναι πάρα πολλά: ασκούν τις ξένες γλώσσες, ιδίως τα αγγλικά, εξοικειώνονται με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, με τη διαδικασία του αεροδρομίου, με το εξωτερικό. Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι ότι γνωρίστηκαν μεταξύ τους 24 παιδιά από 22 σχολεία από 3  νομούς. Από την πρώτη στιγμή δέθηκαν μεταξύ τους, έφτιαξαν ένα πολύ ωραίο ζεστό κλίμα αλληλοϋποστήριξης και πέρασαν πάρα πολύ όμορφα. Είναι μια ξεχωριστή εμπειρία!

Σχολιάστε

Top