Θεατρική Παράσταση: «Ο Ματωμένος Γάμος» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

ΑΠΟ: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - Μάι• 19•13
Θεατρική Παράσταση: «Ο Ματωμένος Γάμος» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

Από Μενέλαο Παλαιοδημόπουλο, Καθηγητή Μουσικής

 

Ο ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ

        Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος, οι μαθητές του Γυμνασίου Μαγούλας παρουσίασαν το θεατρικό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία  Λόρκα  στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου στις 20 Απριλίου  2013. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με ευθύνη του καθηγητή Παλαιοδημόπουλου Μενέλαου ΠΕ 16.

 

Το έργο

«Ματωμένος Γάμος»  ή « Ματωμένα Στέφανα», όπως είναι επίσης γνωστό στα Ελληνικά, είναι ο τίτλος του θεατρικού έργου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Ο Λόρκα εμπνεύστηκε την υπόθεση από ένα άρθρο εφημερίδας που ανέφερε ένα έγκλημα στην Ανδαλουσία.

Ο Ματωμένος Γάμος είναι ένα από τα τρία τραγικά θεατρικά έργα της Ισπανικής υπαίθρου. Τα άλλα δυο είναι η «Γέρμα» και «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα». Και τα τρία υπογραμμίζουν την πειθήνια υποταγή των γυναικών που όμως αποζητούν ισότητα στην παραδοσιακή κοινωνία της ισπανικής υπαίθρου.

Το έργο είχε δημοσιευτεί ήδη το 1945 με τον τίτλο Ματωμένα Στέφανα σε μετάφραση Γιώργου Σεβαστίκογλου. Παρουσιάστηκε στις 8 Απριλίου 1948 από το θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν, μετάφραση Νίκου Γκάτσου, σκηνικά του Γιάννη Τσαρούχη και μουσική και τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι. Τη νύφη ερμήνευσε η Έλλη Λαμπέτη και το Λεονάρντο ο Βασίλης Διαμαντόπουλος.

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Οι προετοιμασίες για την παρουσίαση του έργου ξεκίνησαν από το Νοέμβριο. Όσο περνούσε ο χρόνος όλο και περισσότερο οι μαθητές  έδειχναν ενδιαφέρον όχι μόνο για το έργο αλλά και για τον ίδιο τον συγγραφέα. Έκαναν ερωτήσεις όπως :  που έζησε, τι τον ενέπνευσε να γράψει αυτό το έργο, ποια ήταν η θέση των γυναικών εκείνη την εποχή, πώς συμπεριφέρονταν οι άνθρωποι, το κοινωνικό αυτό θέμα πώς αντιμετωπιζόταν στην αντίστοιχη εποχή στην χώρα μας, κ.α. Με την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή τα παιδιά συζήτησαν, αναρωτήθηκαν, χρησιμοποίησαν τις νέες τεχνολογίες για να πάρουν απαντήσεις στις απορίες τους , τις οποίες  πληροφορίες στη συνέχεια τις συζήτησαν και με μαθητές που δεν ανήκαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ο ενθουσιασμός και η μεγάλη τους προσπάθεια να κατορθώσουν το καλύτερο αποτέλεσμα για την ημέρα της παράστασης τους έκανε να θέλουν να μπουν στο πετσί του ρόλου τους.

Την ημέρα της παρουσίασης του έργου η διευθύντρια του σχολείου, ο σύλλογος των καθηγητών, πολλοί μαθητές , γονείς  αλλά και πολλοί φίλοι και γνωστοί συγκεντρώθηκαν για να στηρίξουν την προσπάθεια των παιδιών. Η ερμηνεία ήταν εντυπωσιακή και αυτό φάνηκε από το χειροκρότημα που έλαβαν. Η παρουσίαση του έργου σε συνδυασμό με τη συζήτηση , αναζήτηση και καθοδήγηση από τον υπεύθυνο καθηγητή  κατά τη διάρκεια των ωρών του προγράμματος έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να εντρυφήσουν σε ένα τόσο σημαντικό κοινωνικό θέμα, να αναρωτηθούν, να εκφέρουν γνώμη και τέλος να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα. Αυτά τα συμπεράσματα θα αποτελέσουν ένα λιθαράκι στην ανάπτυξη και εξέλιξη της προσωπικότητας της αυριανής γενιάς.

Σχολιάστε

Top