Επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως και αποκαταστάσεως Τυφλών.

ΑΠΟ: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - Μάι• 19•13
Επίσκεψη στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως και αποκαταστάσεως Τυφλών.

Από Κορμάζογλου Κλεοπάτρα, Καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας

Στις  12 Απριλίου 2013 μια ομάδα παιδιών της Β τάξεως του Γυμνασίου Μαγούλας επισκέφτηκε το Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών στην Καλλιθέα.

Η σύλληψη της ιδέας για την ίδρυσή του «Οίκου Τυφλών» ανήκει στον αείμνηστο Πρόεδρο του «Συλλόγου προς διάδοση ωφέλιμων βιβλίων» Δημήτριο Βικέλα, και τον εμπνευσμένο ποιητή Γεώργιο Δροσίνη. Τον Ιανουάριο του 1907 έγιναν τα εγκαίνια του  Οίκου Τυφλών. Στην αρχή ξεκίνησε τη  λειτουργία του ως νηπιαγωγείο. Το  1946 η γνωστή Αμερικανίδα Έλεν  Κέλλερ επισκέπτεται τον Οίκο Τυφλών. Το 1979 με το Προεδρικό Διάταγμα 265/17-4-79, γίνεται  Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, με την επωνυμία «Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.)»

Οι μαθητές του σχολείου, συνοδευόμενοι από τους υπεύθυνους καθηγητές, όταν έφτασαν στο χώρο μπήκαν στις τάξεις των παιδιών και συστήθηκαν με το μικρό τους όνομα. Στη συνέχεια συζήτησαν μαζί τους για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως  τα μαθήματα του σχολείου,  το ποδόσφαιρο κ.α. Ένας μαθητής  εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφτεί και το σχολείο μας  γεγονός που ενθουσίασε τα παιδιά της Β Γυμνασίου. Στη συνέχεια οι μαθητές του Κ.Ε.Α.Τ.  τους έδειξαν πως λειτουργεί το σύστημα γραφής Braille παρακινώντας τους  να γράψουν κι αυτοί με τη σειρά τους, τα δικά τους ονόματα  στο σύστημα αυτό. Οι μαθητές μας ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και με τη βοήθεια των μαθητών του Κ.Ε.Α.Τ.  τα κατάφεραν. Έπειτα έμαθαν με ποιο τρόπο γίνεται η διδασκαλία φυσικής και γεωγραφίας. Στη συνέχεια επισκεφτήκαν το νηπιαγωγείο όπου τα μικρά παιδάκια τους τραγούδησαν τραγουδάκια.

Η επίσκεψη στο Κ.Ε.Α.Τ.  αποτέλεσε ένα σημαντικό σημείο στη ζωή των μαθητών του σχολείου. Αρχικά συγκινήθηκαν, αλλά και ταυτόχρονα θαύμασαν αυτά τα παιδιά για τη δύναμη θέλησης  που δείχνουν.  Εξάλλου, σκοπός της επίσκεψης  ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας απέναντι στη διαφορετικότητα και η επαφή τους με ένα παράδειγμα  παιδιών, που καλούνται καθημερινά στη ζωή τους να επιδεικνύουν  αγωνιστικότητα και θάρρος.

Σχόλια μαθητών: « Αν και βλέπουμε δυσανασχετούμε να διαβάσουμε ενώ αυτά τα παιδιά δεν βλέπουν, αλλά προσπαθούν τόσο πολύ να μάθουν να διαβάζουν!»

ΣΥΝΟΔΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΜΥΛΩΝΑ ΑΘ., ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ ΟΥΡ., ΚΟΡΜΑΖΟΓΛΟΥ ΚΛ.

Σχολιάστε

Top