Επίσκεψη της Β΄ τάξης Γυμνασίου στο Μουσείο Μπενάκη.

ΑΠΟ: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - Απρ• 01•13

Κορμάζογλου Κλεοπάτρα

καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας

       Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013 ένα τμήμα της Β Γυμνασίου Μαγούλας  πραγματοποίησε επίσκεψη στο Μουσείο Μπενάκη.

       Το Μουσείο Μπενάκη είναι ένα από τα πιο γνωστά μουσεία της Αθήνας . Ιδρύθηκε το 1929 από τον Αντώνη Μπενάκη . Η οικογένεια Μπενάκη  ήρθε το 1910 από την Αίγυπτο . Το νεοκλασικό αυτό κτίριο – αρχικά  κατοικία  Χαροκόπου-   δεν ήταν αρκετά μεγάλο για να στεγάσει τα εκθέματα και  ανατέθηκε στον αρχιτέκτονα Αναστάσιο Μεταξά να το επεκτείνει και να καλλωπίσει την προϋπάρχουσα κατοικία.

       Το μουσείο φιλοξενεί  αντιπροσωπευτικά  έργα όλων των εποχών της Ελληνικής ιστορίας και τέχνης από την αρχαιότητα και την εποχή της ρωμαϊκής κυριαρχίας ως τη μεσαιωνική περίοδο του βυζαντίου, από την πτώση της Κωνσταντινούπολης, την περίοδο φράγκικης και οθωμανικής κατοχής ως την έκρηξη του Αγώνα της Ανεξαρτησίας το 1821 και την περίοδο διαμόρφωσης του νέου ελληνικού κράτους ως το 1922, χρονολογία που σηματοδοτεί την Μικρασιατική Καταστροφή.

       Τα παιδιά ξεναγήθηκαν κυρίως στους χώρους  όπου υπάρχουν έργα  της αρχαίας ελληνικής ιστορίας , στο τμήμα λαογραφίας καθώς επίσης και στους χώρους με εκθέματα περιόδου έναρξης της επανάστασης του 1821 μέχρι την διαμόρφωση του νέου Ελληνικού Κράτους.

      Στη συνέχεια δόθηκαν στους μαθητές φύλλα εργασίας  και αφού χωρίστηκαν σε ομάδες τα συμπλήρωσαν και τα συζήτησαν παρουσία των συνοδών καθηγητών. Η χρήση του διαδραστικού πίνακα με εικόνες και επιπλέον  πληροφορίες βοήθησε να αποκτήσουν οι μαθητές μια πλήρη  εικόνα από την επίσκεψή τους στο Μουσείο.

       Οι μαθητές  συζήτησαν για τη δεξίωση, την ερμαϊκή στήλη που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι έλληνες ως οδοδείκτες, την τεχνική φαγιούμ. Τους έκαναν εντύπωση οι περιηγητές οι οποίοι επισκέπτονταν την Ελλάδα. Στη συνέχεια θαύμασαν τον Λόρδο Μπάιρον για την αγάπη του για την Ελλάδα. Εντυπωσιάστηκαν επίσης από τις παραδοσιακές στολές και σχολίασαν τις διαφορές που παρατήρησαν ανάλογα με την περιοχή και την εποχή στην οποία ανήκαν. Η σημαία και τα αντικείμενα του Κολοκοτρώνη αποτέλεσαν αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος από μέρους των παιδιών. Γενικότερα, όλοι οι μαθητές  σχολίασαν κάποιο αντικείμενο που είδαν και  ζήτησαν ειδικότερες πληροφορίες  για τη χρήση ή το σκοπό του. Μεταφέρθηκαν  νοερά σε εκείνες τις εποχές,  συλλογίστηκαν γεγονότα και τέλος  εξέφρασαν απορίες ή έβγαλαν δικά τους συμπεράσματα.

          Στόχος της επίσκεψης ήταν αφενός  οι μαθητές να δουν τις συλλογές και αφετέρου  να αποκτήσουν ιστορική καλλιέργεια και μόρφωση διαμορφώνοντας έτσι  ιστορική συνείδηση. Θελήσαμε να περάσουμε στα παιδιά την ιδέα ότι ένα μουσείο δεν είναι απλώς ένας χώρος με εκθέματα αλλά ένα κέντρο πολιτισμού και ιστορικής αφύπνισης.

Συνοδοί καθηγητές: Παπαβασιλείου Ελένη , Κορμάζογλου Κλεοπάτρα

Σχολιάστε

Top