14ο ΓΕΛ Αθηνών

Το 14ο ΓΕΛ Αθηνών  είναι πολύ κοντά στο σχολείο μας. Πολλές φορές φιλοξενεί εκδηλώσεις του σχολείου μας στο αμφιθέατρό του, γιατί το δημοτικό μας δεν έχει αμφιθέατρο. Την Τετάρτη 22/02/2017 επισκεφτήκαμε το σχολείο και πήραμε συνέντευξη από τον κ. Λεωνίδα Μαυρογιαννάκη, τον διευθυντή του Λυκείου.

 

14_gel_1

Ο κ. Μαυρογιαννάκης απαντά στις ερωτήσεις μας

Ο κ. Μαυρογιαννάκης απαντά στις ερωτήσεις μας

Γιατί επιλέξατε αυτό το σχολείο για να είστε διευθυντής και πόσα χρόνια είστε διευθυντής εδώ;

Υπηρέτησα ως καθηγητής μαθηματικών 4 χρόνια (1990-1992, 1997-1998) σ´ αυτό το σχολείο, οπότε το ήξερα. Εδώ ως διευθυντής είμαι 6 χρόνια (2011-2017).

Το 14ο Λύκειο στεγαζόταν πάντα σ´ αυτό το κτίριο; Αντιμετωπίζετε προβλήματα με το κτίριο, και αν ναι, ποια;

Ήρθε εδώ περίπου το 2010 μετά από συγχώνευση των δύο λυκείων του Κουκακίου, του 14ου και του 33ου. Συγχωνεύτηκαν γιατί μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών. Όταν έγινε η συγχώνευση των σχολείων το 2010 υπήρξαν αντιδράσεις από τους μαθητές.

Στο παρελθόν είχαν συγχωνευθεί το 3ο Γυμνάσιο Θηλέων με το 14ο Γυμνάσιο Αρρένων. Στο αρχείο του σχολείου υπάρχουν μητρώα μαθητών από το 1920. Στο 3ο Γυμνάσιο Θηλέων φοίτησε και η Ηρώ Κωνσταντοπούλου.

Δεν αντιμετωπίζουμε πολύ σημαντικά προβλήματα. Το κτίριο που βρισκόμαστε είναι σχετικά καινούργιο, χτίστηκε περίπου το 2000. Παλιά εδώ ήταν το 33ο Γυμνάσιο. Το διπλανό κτίριο, όπου στεγαζόταν το 33ο Λύκειο, είναι περίπου 40 ετών και έχει προβλήματα μόνωσης, το καλοκαίρι ο πάνω όροφος έχει πολύ ζέστη. Κάπου-κάπου μπαίνει νερό και κάνουμε τις απαραίτητες επισκευές.

Από άποψη εξοπλισμού είμαστε πολύ καλά, το σχολείο μας είναι πλήρως εξοπλισμένο.

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα παράπονα των μαθητών για το σχολείο; Ποια στοιχεία τους ικανοποιούν;

Τα παιδιά πάντα ζητούν πράγματα και αυτό είναι καλό, γιατί αν δεν διεκδικείς δεν θα λάβεις τίποτα. Πρέπει όμως να υπάρχει λογική. Για παράδειγμα, κάποιοι μαθητές αργούν να ξυπνήσουν και δεν έρχονται στις 8.15 π.μ., και θέλουν η πόρτα να είναι ανοιχτή για να μπαίνουν μέσα. Όμως εδώ είναι σχολείο,δεν μπορεί να γίνεται κάτι τέτοιο. Οπότε η πόρτα κλείνει και ξανανοίγει στις 09:00´.

Τους αρέσει οποιαδήποτε εκδήλωση που ξεφεύγει από τη ρουτίνα. Από την τάξη και το τυπικό μάθημα. Θέλουν να πηγαίνουν διδακτικές επισκέψεις, εκδρομές, σε μουσεία, στο πλανητάριο, στο αστεροσκοπείο που είναι στο Θησείο κ.α. Θέλουν το μάθημα να είναι πιο ευχάριστο και να έχουν και αυτά μεγαλύτερη συμμετοχή.

Έχουν γίνει ζημιές στο σχολείο από μαθητές;

Δυστυχώς ναι . Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχει περιοριστεί το φαινόμενο.

Την πρώτη χρονιά που ήρθα εδώ, ήταν ακόμα στη μόδα οι καταλήψεις. Με διάφορα αιτήματα όπως να μην αγοράζουν τα βιβλία αγγλικών, να μην υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών, να υπάρχει χαρτί τουαλέτας στις τουαλέτες ήθελαν να κάνουν κατάληψη. Είχαν με το μέρος τους και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, οι οποίοι πίστευαν ότι τα παιδιά πρέπει να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους. Τους άφησα λοιπόν και η συνέπεια ήταν να καταστραφεί ο δεύτερος όροφος. Βάλανε φωτιά και υπήρξαν εκτεταμένες ζημιές σε δύο αίθουσες. Από τότε δεν ξανάγινε κατάληψη. Πλέον βέβαια έχει περάσει η μόδα.

Μερικά παιδιά ξεσπούν σε εξοπλισμό του σχολείου χωρίς λόγο, γράφουν στους τοίχους , χαλάνε πόρτες, χαράζουν τις καρέκλες ή τα θρανία. Γενικά δεν έχουμε πολύ σημαντικές ζημιές. Είμαστε σ´ ένα καλό επίπεδο, είναι περιποιημένο το σχολείο μας.

 Ποιες ελλείψεις υπάρχουν στο σχολείο;

 Όπως είπαμε και πριν σε επίπεδο εξοπλισμού δεν έχουμε ελλείψεις. Και σε επίπεδο προσωπικού, φέτος είμαστε πλήρεις . Άλλες χρονιές ξεκινούσε η χρονιά με κενά καθηγητών.

 Τι συμβουλές θα δίνατε σ´ ένα μαθητή της Γ´ Λυκείου;

 Με δύο κριτήρια να επιλέξουν αυτό που θα κάνουν:

  • να επιλέξουν αυτό που αγαπούν και

  • αυτό που μπορούν να κάνουν.

 Πρέπει να διαλέξουν με ρεαλισμό, με βάση τις ικανότητές και δυνατότητές τους.

Δυστυχώς με το υπάρχον σύστημα τα παιδιά μπορούν να βρεθούν σε σχολές που δεν τα ενδιαφέρουν ή δεν βρίσκουν δουλειά στο αντικείμενο που σπούδασαν.

Θέλω να τονίσω όμως ότι δεν είναι μόνο η επαγγελματική αποκατάσταση. Οι σπουδές έχουν αξία από μόνες τους ανεξάρτητα από το αν θα τις χρησιμοποιήσεις επαγγελματικά. Η εκπαίδευση είναι επένδυση. Η παιδεία μας μετατρέπει σε πολιτισμένους ανθρώπους.

 

Υπεύθυνη ομάδα : Ε1 – Χριστιάνα, Τζόις, Ναϊάδα, Κατερίνα, Νώντας

 

 

4 comments on “14ο ΓΕΛ Αθηνών

  1. Ο/Η Κατερίνα Κ. λέει:

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. ΚΑΝΑΤΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.ΕΧΩ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΚΟΥΚΑΚΙ.ΤΟ ΚΟΥΚΑΚΙ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ.ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!

  2. Ο/Η Βασιλική Γκάνου λέει:

    Μπράβο στα παιδιά που κάνανε αυτήν την όμορφη συνέντευξη. Είμαι 20 χρόνια στο Κουκάκι και δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο.Και πάλι μπράβο!

  3. Ο/Η Μαρία Μ. λέει:

    Μου αρέσει πολύ. Συγχαρητήρια στα παιδιά για αυτό το όμορφο περιοδικό!!!!!!!

  4. Ο/Η Elton Nallbani λέει:

    Μπράβο παιδιά, πολλά συγχαρητήρια για τη δουλειά σας. Εγώ θα περιμένω και άλλα πράγματα από εσάς. Έχω έρθει στο Κουκάκι σε μεγάλη ηλικία και δεν ξέρω πάρα πολλά. Αλλά βλέποντας αυτά που έχετε κάνει μαθαίνω περισσότερα.
    Μου αρέσουν όλα αυτά που κάνατε αλλά πιο πολύ μου άρεσαν οι ζωγραφιές σας. Ήταν όλες υπέροχες.
    Να συνεχίζετε έτσι για παντα. Δηλαδή δυνατοί και να μαθαίνετε κι άλλα πράγματα. Μπράβο και στους δασκάλους σας. Ειδικά της κυρίας των υπολογιστών που έκανε αυτη την ιστοσελίδα. Πρέπει να την ευχαριστείτε.

    Συγχαρητήρια για την τόσο καλή δουλειά που κάνατε όλοι σας!!!

Σχολιάστε

Top