Συνέντευξη της διευθύντριας κυρίας Τζιρίτη Κ.

ΑΠΟ: ΦΙΛΙΠΠΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ - Μάι• 23•13

από τις Έλενα Χ., Μαρία Σ. και Μαρία Κ. της Ε” τάξης

Σας αρέσει η δουλειά που κάνετε;
Πάρα πολύ! Θεωρώ ότι είναι αυτό μου δίνει διάθεση, όχι μόνον για να δουλεύω, αλλά και γενικότερα για να υπάρχω και σαν άνθρωπος. Μου αρέσει πάρα πολύ να είμαι και να ασχολούμαι με παιδιά, και προπάντων να τους μεταδίδω τη γνώση και να τα βλέπω μέρα με τη μέρα να μεγαλώνουν σαν λουλούδια, όχι μόνο ηλικιακά, αλλά και νοητικά.  

Ήσασταν δασκάλα πριν γίνετε διευθύντρια;
Επί είκοσι έξι χρόνια ήμουνα δασκάλα, το εικοστό έβδομο έγινα διευθύντρια. Δούλεψα σε σχολειά γενικής αγωγής και για οκτώ χρόνια σε σχολειά ειδικής αγωγής.

Σε ποια σχολεία δουλέψατε πριν έρθετε εδώ;
Για τέσσερα χρόνια δούλεψα σε σχολεία της Κοζάνης, όπου πρωτοδιορίστηκα. Μετά ήρθα στη Θεσσαλονίκη και δούλεψα για δώδεκα χρόνια σε σχολεία της Καλαμαριάς. Μετά πήγα δύο χρόνια στη μετεκπαίδευση και εξειδικεύτηκα σαν δασκάλα ειδικής αγωγής και δούλεψα για άλλα οκτώ χρόνια σε σχολείο τυφλών.

Ποιο σχολείο σας άρεσε πιο πολύ;
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω τα σχολεία. Όλα μου αρέσουν το ίδιο, όπως και τα παιδιά που έχουν περάσει από τα χέρια μου. Όταν κάθομαι και σκέφτομαι τα σχολεία από όπου πέρασα, για όλα έχω κάτι καλό να θυμηθώ. Βέβαια τα χρόνια στην Καλαμαριά ήταν πάρα πολλά και είναι ένα μεγάλο κομμάτι, αλλά πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι και το ειδικό σχολείο στο οποίο ήμουν οκτώ χρόνια. Θεωρώ ότι έχει καλύψει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από την καριέρα μου.

Αυτό το σχολείο πού ήταν;
Αυτό το σχολείο στεγάζεται μέσα στο Ίδρυμα της Σχολής Τυφλών που είναι στη Βασιλίσσης Όλγας, στην παραλία και λειτουργεί σαν ειδικό σχολείο του Υπουργείου Παιδείας. Βέβαια η Σχολή Τυφλών είναι ένα μεγαλύτερο ίδρυμα που προσφέρει κι άλλες υπηρεσίες στα άτομα με προβλήματα όρασης.

Πώς νιώθατε που διδάσκατε σε μαθητές με ειδικές ανάγκες;
Πάρα πολύ όμορφα. Όπως σας είπα, είναι πάρα πολύ ωραίο να  βλέπεις τα παιδιά να παίρνουν τη γνώση που τους προσφέρεις, να την επεξεργάζονται, να την καλλιεργούν και μέρα με τη μέρα να βελτιώνονται και να γίνονται καλύτεροι άνθρωποι. Βέβαια, όταν δουλεύεις με παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες, χρειάζεσαι  έναν ιδιαίτερο τρόπο και ειδικές τεχνικές και τροποποιήσεις στον τρόπο που διδάσκεις. Θα μπορούσα, όμως, να πω ότι έχει μία ιδιαίτερη γοητεία το να διδάσκεις σε άτομα με προβλήματα όρασης, γιατί αυτά τα άτομα δεν υστερούν. Aπλώς τους λείπει μία αίσθηση. Και αυτό το κενό της αίσθησης το καλύπτουν με άλλες αισθήσεις. Κατά τα άλλα είναι όπως είναι οι υπόλοιποι άνθρωποι: ζουν  και χαίρονται τη ζωή, προσλαμβάνουν πράγματα, τα επεξεργάζονται, έχουν τις ίδιες ανάγκες. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά για ένα δάσκαλο που διδάσκει σε τέτοια παιδιά να τα βλέπει μέρα με τη μέρα να γίνονται καλύτεροι μαθητές. Αισθάνομαι πάρα πολύ ωραία που ένα κομμάτι της καριέρας μου ήταν αφιερωμένο στην ειδική αγωγή.

Είστε ικανοποιημένη με τη συμπεριφορά των μαθητών του σχολείου μας ή έχετε κάποια παράπονα;
Κοιτάξτε, σε γενικές γραμμές είναι ένα καλό σχολείο με καλά παιδιά. Έχει όμως την ιδιαιτερότητα να έχει πάρα πολλά παιδιά στις μικρές τάξεις – Α” και Β” -  και λιγότερα στις μεγαλύτερες τάξεις. Στα πλαίσια αυτής της ανισορροπίας προκύπτουν κάποιες  δυσκολίες. Κατά τα άλλα, τα παιδιά είναι εξίσου καλά, όπως ήταν όλα τα παιδιά που έχουν περάσει από τα χέρια μου. Όποια μικροπροβλήματα προκύπτουν, τα αντιμετωπίζουμε. Αυτός είναι άλλωστε ο ρόλος μας: να εντάσσουμε όλα τα παιδιά μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, παρά τα όποια προβλήματα και τις  δυσκολίες.

Πιστεύετε ότι ήταν πιο δύσκολο το προηγούμενο σχολείο ή αυτό;
Το ειδικό σχολείο είχε κάποιες ιδιαιτερότητες και κάποιες δυσκολίες, είχε όμως και χαρές. Εδώ βέβαια είναι άλλους είδους οι δυσκολίες και άλλους είδους οι χαρές.

Όταν διδάσκατε στο σχολείο με ειδικές ανάγκες, ήταν πιο δύσκολο το μάθημα συγκριτικά με εδώ;
Ναι, ήταν λίγο πιο δύσκολο, αλλά το αποτέλεσμα ήταν αυτό που σου έδινε την μεγαλύτερη χαρά. Οπότε μπροστά σ” αυτή τη χαρά, ξεχνούσες και τις προηγούμενες δυσκολίες.  

Είναι η πρώτη φορά που γίνεστε διευθύντρια;
Ναι, πρώτη φορά. Για πρώτη φορά γίνομαι διευθύντρια.

Έχει διαφορά το να είσαι δασκάλα από διευθύντρια;
Ναι, έχει μεγάλη διαφορά! Το να διευθύνεις ένα σχολείο είναι τελείως διαφορετικό από το να είσαι μέσα στην τάξη και να ασχολείσαι με το γνωστικό αντικείμενο. Ως διευθυντής έχεις πιο πολλές ευθύνες, πρέπει να φροντίζεις για άλλα είδους πράγματα. Βεβαία εγώ φροντίζω να είμαι κοντά στα παιδιά, γιατί μου αρέσει να είμαι κοντά στα παιδιά και μου αρέσει να είμαι μέσα στην τάξη. Όταν βρίσκω την ευκαιρία, είμαι κοντά στα παιδιά και μέσα στην τάξη.

Ευχαριστούμε πολύ!
Και εγώ σας ευχαριστώ!

Σχολιάστε

Top