Τι παίζει ποιος;

paixnidia-morou

Τεχνική επεξεργασία: Ευάγγελος Δερβεντζής Α1 Λυκείου

Κείμενο Χριστιάνα Μιλάνου Α3, Ανίτα Παπαλαζάρου Α3

Ερωτήσεις: Δροσούλα Μουρίκα Α1 Λυκείου, Αντώνης Μπούρας Α1 Λυκείου

Στο πλαίσιο της σχολικής μας εφημερίδας, πραγματοποιήσαμε μια έρευνα για τη σχέση των συμμαθητών μας με το παιχνίδι στην εφηβική ηλικία. Στην έρευνα αυτή πήραν μέρος 157 μαθητές του 3ου Γυμνασίου Χαριλάου, από τους οποίους τα 67 ήταν κορίτσια και τα 90 αγόρια. Το 44,6% ήταν από την Α΄ τάξη, το 24,2% ήταν από την Β΄τάξη και το 31,2% ήταν από την Γ΄τάξη. Για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήσαμε το GoogleForms.

Το 82,2% των συμμαθητών μας απάντησε ότι ασχολείται με κάποιο παιχνίδι αυτόν τον καιρό.

Το 77,7% προτιμά τα ομαδικά παιχνίδια.Τα περισσότερα παιδιά θεωρούν ότι η δεξιότητα που αναπτύσσουν παίζοντας ομαδικά παιχνίδια είναι η ομαδικότητα με ποσοστό 80,9%,ενώ ακολουθούν η κοινωνικοποίηση με 61,8%  και η οργανωτικότητα με 52,9%,ενώ μόλις το 28,7%θεωρεί ότι αναπτύσσεται η μνήμη με τα ομαδικά παιχνίδια ΚΚΚ

1

 

 

 

 

 

 

Σε μικρότερη ηλικία τα παιδιά ασχολούνταν περισσότερο (59,2%) με υπαίθρια παιχνίδια απ’ ότι τώρα (47,8%). Βέβαια τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αποτελούσαν δεύτερη επιλογή των παιδιών στο παρελθόν(54,8%) είναι πλέον κυρίαρχη επιλογή με ποσοστό 73,9%.

 32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχεδόν όλα τα παιδιά γνωρίζουν τα υπαίθρια παιχνίδια, όπως είναι το κυνηγητό με ποσοστό 96,8% και το κρυφτό με 96,2%. Λιγότερο γνωστό τους είναι το τζαμί με ποσοστό 50,3%.

4

 

 

 

 

 

Κατόπιν οι μαθητές ρωτήθηκαν αν ασχολούνταν σε μικρότερη ηλικία αλλά και στην ηλικία στην οποία βρίσκονται με κάποια κλασικά παιχνίδια. Η έρευνα έδειξε ότι ασχολούνταν με τα επιτραπέζια με ποσοστό 87,9% ενώ το ποσοστό αυτό παρ’ όλο που μειώνεται σε 75,8% εξακολουθεί να είναι υψηλό ακόμα και σε αυτήν την ηλικία. Σταματούν όμως σιγά-σιγά να παίζουν πάζλ (από 70,7% σε 28%) και τουβλάκια (από 61,1%σε 11,5%) και τα υπόλοιπα κλασικά παιχνίδια.

5

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην συνέχεια, ζητήθηκε από τους μαθητές να απαντήσουν στο ερώτημα πόσο συχνά παίζουν ή έπαιζαν ηλεκτρονικά παιχνίδια. Οι περισσότεροι απάντησαν πως παίζουν συχνά με ποσοστό 42% ενώ μόνο το 0,6% δήλωσε ότι δεν παίζει καθόλου.

7

 

 

 

 

Η επόμενη ερώτηση είχε σχέση με τις ώρες που περνάνε παίζοντας αυτά τα παιχνίδια. Το 26,8% παίζει 1 ώρα καθημερινά, το 38,2% 2 ώρες ,το 14,6% 3 ώρες ,το 11,5% 4 ώρες, το 4,5% 5 ώρες και το 4,5% δηλαδή 7 παιδιά 6 ώρες.

Τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια κυρίως τα παιχνίδια Δράσης (Action) (38,2%), τα παιχνίδια Περιπέτειας(Adventure) (36,9%) και τα παιχνίδια Ρόλων (RPG) (33,8%).

Το 60,9% των παιδιών θεωρεί ακίνδυνα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ τα υπαίθρια παιχνίδια από το 84,1% των παιδιών ακίνδυνα.

Το 65% των παιδιών πιστεύει ότι η ενασχόληση με το παιχνίδι μέχρι την ηλικία των 13 ετών είναι απαραίτητη, και το 60,5% των παιδιών θεωρεί απαραίτητο το παιχνίδι και μετά την ηλικία των 13 ετών.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι η πλειοψηφία των παιδιών παίζει. Παίζει με ηλεκτρονικά παιχνίδια,αν και δεν έχει ξεχάσει και τα επιτραπέζια παιχνίδια.Ουσιαστικά δεν υπάρχουν οι μαθητές που να μην παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια τουλάχιστον έως μια ώρα ενώ η μεγάλη πλειοψηφία ασχολείται πολύ περισσότερο.

 

Σχολιάστε

Top