Πώς μπορούμε να παρέμβουμε;

Πώς μπορούμε να παρέμβουμε;

Μία παρέμβαση προκειμένου να είναι επιτυχημένη χρειάζεται να στοχεύει στην μείωση των υπαρχόντων προβλημάτων και στην πρόληψη στην ανάπτυξη νέων, λαμβάνοντας υπόψη την επίγνωση της έκτασης του προβλήματος (εκπαιδευτικοί , γονείς) και την απόφαση για σοβαρή εμπλοκή στην όλη κατάσταση.

Ένας εκπαιδευτικός είναι ανάγκη να  κατανοεί τι συμβαίνει στην τάξη  να διακρίνει αν τα προβλήματα είναι συλλογικά ή ατομικά και να παρεμβαίνει αποτελεσματικά και θετικά. Ο ίδιος μπορεί να παρέμβει σε τέσσερα επίπεδα:

1.Σε επίπεδο σχολείου
2.Σε επίπεδο τάξης
3.Σε ατομικό επίπεδο
4.Σε προσωπικό επίπεδο.
ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
  • Διοργάνωση ημερίδων
  • Επιτήρηση στην ώρα του διαλειμματος
  • Γρήγορη και αποφασιστική παρέμβαση σε περιστατικά εκφοβισμού
  • Ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας
  • Ομάδες εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη του κοινωνικού πλαισίου
  • Συναντήσεις εκπαιδευτικών γονέων.
ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΑΞΗΣ
  • Κανονισμός της τάξης για τον εκφοβισμό
  • Έπαινος
  • Κυρώσεις
  • Συνεργατική μάθηση
  • Θετικές κοινές δράσεις
  • Χρήση ποικίλων δραστηριοτήτων
  • Συνελεύσεις γονέων & κηδεμόνων –εκπαιδευτικών.

ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • Σοβαρή συζήτηση με τον θύτη
  • Σοβαρή συζήτηση με το θύμα
  • Συζήτηση με τους γονείς
  • Χρήση φαντασίας
  • Αλλαγή τμήματος  ή σχολείου.

ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • —Θετικό κλίμα στο σχολείο και πιο ανθρώπινη προσέγγιση των παιδιών
  • —Κουλτούρα συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων στο σχολικό πλαίσιο
  • —Ποιοτική διδασκαλία
  • —Αναστοχασμός
  • Συνεργασία με οικογένεια.

 

Σχολιάστε

Top