Πώς μπορούμε να παρέμβουμε;
Μία παρέμβαση προκειμένου να είναι επιτυχημένη χρειάζεται να στοχεύει στην μείωση των υπαρχόντων προβλημάτων και στην πρόληψη στην ανάπτυξη νέων, λαμβάνοντας υπόψη την επίγνωση της έκτασης του προβλήματος (εκπαιδευτικοί , γονείς) και την απόφαση για σοβαρή εμπλοκή στην όλη κατάσταση.
Ένας εκπαιδευτικός είναι ανάγκη να κατανοεί τι συμβαίνει στην τάξη να διακρίνει αν τα προβλήματα είναι συλλογικά ή ατομικά και να παρεμβαίνει αποτελεσματικά και θετικά. Ο ίδιος μπορεί να παρέμβει σε τέσσερα επίπεδα:
1.Σε επίπεδο σχολείου
2.Σε επίπεδο τάξης
3.Σε ατομικό επίπεδο
4.Σε προσωπικό επίπεδο.
ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
- Διοργάνωση ημερίδων
- Επιτήρηση στην ώρα του διαλειμματος
- Γρήγορη και αποφασιστική παρέμβαση σε περιστατικά εκφοβισμού
- Ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας
- Ομάδες εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη του κοινωνικού πλαισίου
- Συναντήσεις εκπαιδευτικών γονέων.
ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΑΞΗΣ
- Κανονισμός της τάξης για τον εκφοβισμό
- Έπαινος
- Κυρώσεις
- Συνεργατική μάθηση
- Θετικές κοινές δράσεις
- Χρήση ποικίλων δραστηριοτήτων
- Συνελεύσεις γονέων & κηδεμόνων –εκπαιδευτικών.
ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Σοβαρή συζήτηση με τον θύτη
- Σοβαρή συζήτηση με το θύμα
- Συζήτηση με τους γονείς
- Χρήση φαντασίας
- Αλλαγή τμήματος ή σχολείου.
ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
- Θετικό κλίμα στο σχολείο και πιο ανθρώπινη προσέγγιση των παιδιών
- Κουλτούρα συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων στο σχολικό πλαίσιο
- Ποιοτική διδασκαλία
- Αναστοχασμός
- Συνεργασία με οικογένεια.
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.