Συνέντευξη με έναν «ιπτάμενο υπέρ πατρίδος»

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε με τον Επισμηναγό (Ι) Λουκά Θεοχαρόπουλο, Ιπτάμενο Επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ».

 air1

Με ποια κριτήρια επιλέξατε αυτό το επάγγελμα;

Στην ηλικία των 17 ετών, όταν κλήθηκα να αποφασίσω ποια κατεύθυνση θα ακολουθούσα μετά το Λύκειο, βλέποντας όλες τις επιλογές που είχα, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα κάνω κάτι άλλο. Δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν έλαβα υπόψη μου την επαγγελματική αποκατάσταση, απολαβές ή οτιδήποτε άλλο. Απλώς κατάλαβα ότι ήταν η μόνη επιλογή που θα με ικανοποιούσε και θα με γέμιζε, χωρίς ωστόσο να μπορούσα να το εξηγήσω. Ακολούθησα το ένστικτό μου.

Τι εκπαίδευση και προϋποθέσεις απαιτούνται, για να ασκείτε αυτό το επάγγελμα;

Ξεκινώντας από το τέλος, βασικές προϋποθέσεις είναι η υγεία και η αγάπη για το αεροπλάνο. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν πολύ καλή όραση, ακοή και γενικά να βρίσκονται σε πολύ καλή ψυχοσωματική κατάσταση. Η εκπαίδευση, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, ξεκινάει από το σχολείο. Η συνέπεια κι η επιμέλεια σε έναν μαθητή είναι αυτό που θα τον βοηθήσει να κάνει το πρώτο βήμα, για να πετύχει τον οποιοδήποτε στόχο του. Στη συνέχεια, μέσα στη σχολή υπάρχει η ακαδημαϊκή, η πτητική και η στρατιωτική εκπαίδευση που θα τους οδηγήσει στο να επιλέξουν το αεροπλάνο που θέλουν να πετάνε. Ακόμα όμως και στις πολεμικές μοίρες, η εκπαίδευση είναι συνεχής. Η τεχνολογία προχωράει, η απειλή εξελίσσεται και δεν υπάρχει το περιθώριο για επανάπαυση.

Πώς αισθάνεστε, όταν πετάτε και νιώθετε ότι αποτελείτε κομμάτι της άμυνας της Ελλάδας; 

Αν και δεν υπάρχει χρόνος για συναισθήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης, η ευθύνη είναι τεράστια. Εμείς, όμως, δεν το αντιμετωπίζουμε ως ευθύνη αλλά ως τιμή. Είμαστε περήφανοι που υπερασπιζόμαστε, στην πρώτη γραμμή, την πατρίδα μας.

Τι είδους προετοιμασία απαιτείται πριν από την πραγματοποίηση μιας πτήσης;

Η προετοιμασία είναι η εκπαίδευση που αναφέραμε παραπάνω. Υπάρχει το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο, γίνεται η ενημέρωση της αποστολής, όπου αναλύονται διεξοδικά όλες οι φάσεις της πτήσης, και στη συνέχεια είμαστε έτοιμοι να εκτελέσουμε την αποστολή. Υπάρχει βέβαια και ο παράγοντας της επαρκούς ξεκούρασης και κατάλληλης φυσικής κατάστασης. Ο καθένας από εμάς έχει μάθει από μικρή ηλικία να ελέγχει και να προσέχει τον εαυτό του, έτσι ώστε να είναι 100% έτοιμος, ψυχοσωματικά, να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε απαίτηση.

Αντιμετωπίσατε ποτέ κάποια δύσκολη κατάσταση στον αέρα;

Ευτυχώς, μέχρι στιγμής, όλες οι καταστάσεις που αντιμετώπισα ήταν στο πλαίσιο της σωστής εκπαίδευσης και προετοιμασίας. Απαιτείται ψυχραιμία, πάνω από όλα, για να πάρεις τη σωστή απόφαση και να κάνεις τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα του επαγγέλματός σας;

Υπάρχουν αρκετά μειονεκτήματα, αλλά η αγάπη γι’ αυτό που κάνεις σε κάνει να μην τα μετράς. Η προσωπική ζωή από 18 χρονών είναι τελείως διαφορετική από τους συνομηλίκους σου. Λιγότερος ελεύθερος χρόνος, πολύ διάβασμα, χωρίς τη δυνατότητα για ξενύχτια ή καταχρήσεις, και με συνεχόμενο άγχος για όλα τα στάδια της εκπαίδευσης. Οι οικονομικές απολαβές είναι αρκετά καλές, αλλά όσοι ξεκίνησαν με αυτό το κίνητρο δεν έφτασαν ποτέ σε πολεμικές μοίρες. Αν δεν σου αρέσει πολύ το επάγγελμα, δεν αντέχεις την καθημερινότητά του.

Θα μπορούσατε να εργαστείτε και στην πολιτική αεροπορία;

air2Όλοι οι ιπτάμενοι της πολεμικής αεροπορίας έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν κάποια πτυχία και να κινηθούν προς την πολιτική αεροπορία. Προσωπικά, δεν μπορώ να σκεφτώ οτιδήποτε άλλο πέρα από την πολεμική μοίρα και το μαχητικό αεροσκάφος σε αυτή τη φάση της σταδιοδρομίας μου.

Ευχαριστούμε πολύ τον Διοικητή της 115 Πτέρυγας Μάχης Σμήναρχο(Ι) κύριο Ιωάννη Μπιρμπίλη για τη βοήθειά του, καθώς και τον Επισμηναγό (Ι) κύριο Λουκά Θεoχαρόπουλο για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε.   

 

Παύλος Καλφόγλου Γ1

Μιχάλης Κασωτάκης Γ2

Μενέλαος Πρασανάκης Γ2

Σχολιάστε

Top