ΕΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΖΑΜΑΝΙΑ!!! Γνωρίστε τις Συλλογές του Μουσείου Μπενάκη με ένα πρωτότυπο τρόπο από παιδιά του Σχολείου μας…

ΑΠΟ: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΠΑΓΟΥ - Απρ• 24•15

IFrameIFrame

ΕΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΖΑΜΑΝΙΑ

 Μία ταινία μικρού μήκους με θέμα το Μουσείο Μπενάκη και τις συλλογές του.

Δημιουργήθηκε από ομάδα παιδιών ηλικίας 8-11 χρονών,

υπό την καθοδήγηση της Χριστίνας Ντεπιάν,

κατά τη διάρκεια πέντε δίωρων εργαστηρίων

στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη.

Η ταινία προκρίθηκε και συμμετέχει σε ένα από τα πιο σημαντικά

φεστιβάλ ταινιών κινούμενων σχεδίων από παιδιά,

το International Children and Youth Animation Film Festival VAFI,

που θα πραγματοποιηθεί 21 – 26.04.2015 στην Κροατία.

Ανάμεσα στους/στις δημιουργούς ξεχωρίσαμε δυο μαθήτριες του σχολείου μας την Άννα και Αργυρώ Χαρζημηνά. Πάντα χαιρόμαστε και για τις εξωσχολικές επιτυχίες των παιδιών μας και πολύ περισσότερο όταν αυτές ξεχωρίζουν για την πρωτοτυπία και δημιουργικότητά τους. Μπράβο, κορίτσια μας!!!

Καλή επιτυχία στην ομάδα σας και στην Κροατία!

 

Η Άννα Χατζημηνά μας μιλά για την πολύ όμορφη αυτή εμπειρία της…

Μας έστειλε το άρθρο της τη μέρα που ταξίδευαν για την Κροατία…..

Με τις ευχές μας Άννα και Αργυρώ…

Για να φτιάξουμε την ταινιούλα χρειαστήκαμε έξι μαθήματα. Μάλιστα, το τελευταίο έγινε Σάββατο βράδυ, όταν το Μουσείο ήταν ανοιχτό μέχρι τα μεσάνυχτα. Ξεκινήσαμε λοιπόν την πρώτη μέρα και μιλήσαμε για το τι σημαίνει animation. Η λέξη Anima στα λατινικά σημαίνει ζωή. Όταν κάτι κινείται έχει ζωή! Επισκεφτήκαμε, για άλλη μια φορά, τα εκθέματα του Μουσείου, τα οποία τα έχουμε μελετήσει αρκετά τα τελευταία χρόνια και σημειώσαμε στα ημερολόγιά μας τα ζώα και τα αντικείμενα που μας άρεσαν και νομίζαμε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην ταινία. Είδαμε γουρούνια, χελώνες και πάνω σε αγγεία είδαμε λαγούς και κουκουβάγιες. Η Χριστίνα Ντεπιάν, που μας καθοδηγούσε, μας έφερε φωτογραφίες από όλα αυτά που εντοπίσαμε. Έτσι, αρχίσαμε τις σκέψεις και τις ιδέες για τους ήρωες της ταινίας μας. Ξεκινήσαμε με αυτό που λένε brainstorming: δηλαδή λέγαμε διάφορες ιδέες και σκέψεις, από τις πάρα πολλές που είχαμε, γιατί όπως ξέρετε τα παιδιά έχουν πάρα πολλές ιδέες. Αρκετά γρήγορα σκεφτήκαμε ότι θα θέλαμε να δείξουμε τρεις διαφορετικές εποχές. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, σαν ομάδα να παρουσιάσουμε τρεις διαφορετικές εποχές: την αρχαία εποχή, τη βυζαντινή εποχή και τη  νεοελληνική.

Η κουκουβάγια προέκυψε ως ίσος και κεντρικός χαρακτήρας, αρκετά νωρίς , όπως και μια χελώνα την οποία και αυτή χρησιμοποιήσαμε στα πρώτα μας σενάρια. Η αδελφή μου,  Αργυρώ στο ημερολόγιο καταστρώματος ( το σημειωματάριο που έχει κάθε παιδί ως μπαγασάκι-πλήρωμα στο μικρό καράβι της τέχνης) έχει σημειώσει : « Από τα παλιά να αρχίζει ένας ήρωας που θα περπατά και θα έχει ψυχή. Δε θα τον περιφρονούμε. Δε θα το σβήναμε. Ποτέ». Στο επόμενο μάθημα, πήγα ενθουσιασμένη και είπα στη Χριστίνα ότι στο αέτωμα του μουσείου υπάρχει μία μαρμάρινη κουκουβάγια. Έτσι αποφασίσαμε ότι ήρωας μας θα είναι η μελανόμορφη κουκουβάγια.

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα θα έκανε και μία εποχή. Φτιάξαμε αυτό που λέμε storyboard, δηλαδή μια οπτική εμφάνιση ή αφήγηση για κάθε εποχή. Μετά έπρεπε να φτιάξουμε το σκηνικό για κάθε εποχή. Δουλέψαμε πάνω σε χαρτόνια. Όλα τα παιδιά δουλέψαμε εξαιρετικά. Φτιάξαμε τα δικά μας έργα τέχνης. Σε αυτά πάνω βγήκε όλη η εμπειρία μας από τα εργαστήρια. Οι χαρακτήρες που χρησιμοποιήσαμε ήταν από εκτυπώσεις. Τις κόψαμε γύρω-γύρω για να μπορούν να κινούνται. Μετά αρχίσαμε τη φωτογράφηση. Φανταστείτε πως σε κάθε ιστοριούλα της ταινίας μας χρειαστήκαμε πάνω από εκατό φωτογραφίες. Χρησιμοποιήσαμε τέσσερις φωτογραφίες το δευτερόλεπτο. Αφού τελειώσαμε με τις φωτογραφίες, κάναμε τους ήχους. Και η αφήγηση ήταν από εμάς και οι λέξεις που ακούστηκαν. Χρειαστήκαμε πολύ ψάξιμο για να βρούμε τα επιφωνήματα της κάθε εποχής. Τέλος, στο ημερολόγιο μας γράψαμε πώς περάσαμε. Όλοι πέρασαν τέλεια.

6 Comments

  1. Ο/Η Αμαλία Σταθοπούλου λέει:

    Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και ιδιαίτερα στα κορίτσια μας, την Αννα και την Αργυρώ, που πάντα με ιδιαίτερη αφορσίωση, φαντασία και δημιουργικότητα εκπληρώνουν τους στόχους τους. Ας κρατήσουν αυτή την εμπειρία ζωής για ακόμα μεγαλύτερες μελλοντικές επιτυχίες!!!

  2. Ο/Η Κατερίνα Μπολτσή λέει:

    “Αννα και Αργυρώ «Εύγε»! Απολαύσαμε την ταινία σας και περιμένουμε από εσάς και άλλα «Έμορφα».

  3. Ο/Η ΝΑΝΤΙΑ λέει:

    Συγχαρητήρια για την τόσο όμορφη συμμετοχή! Μας κάνατε περήφανους! Ιδιαίτερα θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στην Άννα και την Αργυρώ για την πρωτοτυπία και τη φαντασία τους σε κάθε καλλιτεχνική έκφρασή τους. Ξεκινήσατε πολύ δυνατά! Εύχομαι να είναι η πορεία σας πάντα ανοδική!

  4. Ο/Η Δέσποινα Βαλλα λέει:

    Συγχαρητήρια σε όλα τα ταλαντούχα παιδιά και ιδιαίτερα στα ανηψοξαδελφάκια μου, την Άννα και την Αργυρώ! Καλή συνέχεια και περιμένω με αγωνία τις επόμενες επιτυχίες σας!!!

  5. Ο/Η Βασιλική Βασιλείου λέει:

    Μπράβο Άννα και Αργυρώ, το βίντεό σας ήταν πολύ όμορφο και καλλιτεχνικό! Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

  6. Ο/Η Eλενα Γλύτση λέει:

    Μπράβο στα κορίτσια αλλά και στη μαμά τους για τις ωραίες επιλογές που κάνει!

    Αννούλα και Αργυρούλα μας κάνατε υπερήφανους! Συγχαρητήρια!

Σχολιάστε

Top