Συνέντευξη με τον δήμαρχο Αργυρούπολης-Ελληνικού

Στις 15 Ιανουαρίου το πρωί ο κύριος Ι. Κωνσταντάτος, ο δήμαρχος Αργυρούπολης-Ελληνικού φιλοξένησε στο γραφείο του στο δημαρχείο την ομάδα συνέντευξης των ΕΠΑΛξεων. Οι μαθήτριες της Β’λυκείου, Έλλη Χ, Εβελίνα Κ. και Νάγια Π. μαζί με τον μαθητή της Α “Λυκείου Χάρη Α., «ανέκριναν» τον δήμαρχό τους για πολλά και καίρια ζητήματα που τους απασχολούν τόσο ως μαθητές όσο και ως δημότες! Αξίζει να διαβάσετε τι απάντησε σε όλα ο κύριος Κωνσταντάτος.

Ε.Χ       Κύριε Δήμαρχε, από τη μια μεριά γνωρίζουμε ότι είστε μια πολυδιάστατη προσωπικότητα και, ανάμεσα στα άλλα, άνθρωπος της τέχνης. Από την άλλη, θεωρούμε ότι η ιδιότητα του δημάρχου είναι τόσο πλήρως φορτωμένη με απασχόληση και ευθύνες που θέλαμε να σας ρωτήσουμε: α) Πώς κέρδισε η πολιτική το μονοπώλιο της απασχόλησής σας σε βάρος των άλλων ενδιαφερόντων σας;

Πολύ εύστοχη η ερώτησή σας και δημοσιογραφικά άρτια θα έλεγα..ωστόσο, δεν μονοπωλεί τα ενδιαφέροντά μου, γιατί δεν ήθελα και δεν θέλω και δεν πρέπει να είμαστε μονοδιάστατοι. Προφανώς και   μου απορροφά το σύνολο του χρόνου μου, αυτό είναι γεγονός, προφανώς όλη μου η λειτουργία είναι γύρω από τις υποχρεώσεις μου ως δήμαρχος, γιατί ο δήμαρχος είναι ένας  θεσμός, μια λειτουργία που συγκεντρώνει όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας της πόλης, έχω κοντά στους 600 εργαζόμενους έχω κοντά στους 100.000 δημότες, οι οποίοι όλοι με ξέρουν, κι όλοι θέλουν να μου μιλήσουν και κι όλοι θέλουν κάτι να πουν, έχω εσάς τους μαθητές, έχω τα σχολεία, έχω όλα τα θέματα… παρόλα αυτά,  αν θέλεις να είσαι ισορροπημένος στη ζωή σου, είτε είσαι δήμαρχος είτε είσαι επαγγελματίας είτε είσαι καθηγητής, είτε είσαι οτιδήποτε στη ζωή σου, πρέπει να έχεις χρόνο και για σένα.  Η καθημερινότητά μου ξεκινά το πρωί με διάβασμα., διαβάζω το πρωί πριν ξεκινήσω το ίδιο κάνω και το βράδυ, πριν κοιμηθώ… συνεπώς η μέρα μου αρχίζει και τελειώνει με  διάβασμα….και λίγο γράψιμο..κρατάω σημειώσεις κι  αυτό με βοηθάει να διατηρηθώ φρέσκος να το πω… ισορροπημένος… γιατί η δουλειά μου έχει πολύ ένταση πολύ πίεση πολύ άγχος και αν δεν έχω πνευματικότητα και διαύγεια δεν γίνεται! το διάβασμα λοιπόν και το γράψιμο με βοηθάνε… και βρίσκω και λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα να πάω να γυμναστώ..κυρίως με περπάτημα.. το περπάτημα να ξέρετε από τον Αριστοτέλη είναι η άσκηση που γυμνάζει όλο το σώμα και σου επιτρέπει να ηρεμήσεις,  να σκεφτείς, να εκτονωθείς.. ο Αριστοτέλης περπατώντας υπαγόρευε τα βιβλία του… το ίδιο έκανε και ο Νίτσε -… πολλοί  μεγάλοι  φιλόσοφοι περπατούσαν και μιλούσαν.

β) πώς συνδυάζεται όλο αυτό με την ιδιότητα του πατέρα, γιατί ξέρουμε ότι έχετε δύο παιδιά σχολικής ηλικίας

O ένας είναι και συμμαθητής σας, ο Κωνσταντίνος.  Είναι στη δευτέρα Λυκείου. Αυτό είναι το πιο δύσκολο σκέλος, γιατί η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά έχουν το δικό τους πρόγραμμα….,έχουν το  σχολείο, έχουν τα φροντιστήρια, τα γυμναστήρια…προσπαθώ ποιος θα τους πάει ποιος θα τους φέρει σε μετακινήσεις…γιατί δεν  είναι όλα κοντά απαραίτητα, αλλά  σίγουρα το Σαββατοκύριακο έχουμε χρόνο δικό μας. Δεν με έχουν τόσο  τις καθημερινές, γιατί και τα παιδιά λείπουν πολύ από το σπίτι ή διαβάζουν, όταν είναι στο σπίτι.. δεν είμαστε μαζί.. αλλά προσπαθώ το Σαββατοκύριακο  να έχουμε ποιοτικό χρόνο.. να κάνουμε πράγματα για μας.. να πάμε σινεμά, να φάμε,  να παίξουμε, αν και δεν θέλουν και πολύ να παίξουμε.. καταλαβαίνετε τώρα μπορεί να μην πάμε τώρα πια στην παιδική χαρά αλλά μπορεί να πάμε για κανένα bowling ή το καλοκαίρι στη θάλασσα, όπως και να έχει το Σαββατοκύριακο είναι δικό μας, εκτός εάν έχω πάλι εκδηλώσεις που και αυτό προσαρμόζεται ανάλογα. Σημαντικό είναι να πω κι αυτό, όχι η ποσότητα όσο η ποιότητα!

  Ε.Χ    Πιστεύετε ότι η εργασιακή υπεραπασχόληση των γονέων, που αποτελεί χαρακτηριστικό της εποχής μας,  μπορεί να ευθύνεται κατά ένα μέρος για την αύξηση των κρουσμάτων βίας και εκφοβισμού που παρατηρούνται στα σχολεία όλης της επικράτειας (χωρίς να εξαιρούμε φυσικά και τη δική μας ευρύτερη περιοχή) 

Όχι, όχι δεν το πιστεύω.. εγώ νομίζω ότι η αύξηση της βίας και ειδικά μετά την πανδημία, καθώς και τα περιστατικά βίας που βιώνουμε, δεν οφείλονται στην εργασία των γονιών…γιατί και εμείς παιδιά φτωχών πατεράδων ήμασταν… δουλεύανε οι γονείς μας όλη μέρα.. ο πατέρας μου δούλευε ο άνθρωπος 16 ώρες την ημέρα, ο παππούς μου ήταν αγρότης και έλειπε όλη  μέρα στα χωράφια, αλίμονο αν  ξεσπάγαμε με βία στους άλλους, επειδή έλειπαν οι γονείς μας όλη μέρα και δεν μας πρόσεχαν! Όχι,  νομίζω ότι έχει να κάνει με το σύγχρονο τρόπος ζωής, έχει να κάνει με το ίντερνετ, έχει να κάνει με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία δυστυχώς οι μαθητές έχουν τεράστια πρόσβαση και μπορεί οτιδήποτε να καλλιεργήσει σε αυτούς συναισθήματα βίας.  Είναι ο τρόπος ζωής και τα μοντέλα που περνάνε στα παιδιά. Τα παιδιά σήμερα δεν έχουν ιδεολογικούς ή πολιτικούς ας το πούμε στόχους… για την κοινωνία, για τον άνθρωπο κτλ..Φυσικά δεν φταίνε τα παιδιά, τους έχουν βομβαρδίσει με μια υλιστική καθαρά συμπεριφορά.. Τι μπουφάν φοράς, τι παπούτσι φοράς, τι κινητό κρατάς, τι νύχια φτιάχνετε τα κορίτσια. Το μοντέλο ομορφιάς που περνάνε, όλο αυτό το στυλ. Το εμπορικό κομμάτι περνάει μέσα από τα social στη νεολαία,  και κατά την άποψή μου την κατευθύνει και την ποδηγετεί  σε συγκεκριμένες συμπεριφορές. Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να έχουν πανάκριβα κινητά πανάκριβα μπουφάν, αλλά βλέπουν τι κάνει ο ένας ο άλλος,  μέσα από το διαδίκτυο κι όλο αυτό προκαλεί εντάσεις.  Κάποτε οι γονείς,  οι γενιές έβγαιναν έξω στους δρόμους, φώναζαν για την Κύπρο, ζητούσαν  δημοκρατία, ζητούσαν περισσότερα δικαιώματα. Τώρα, επειδή ζούμε σε μία χώρα που έχουμε δημοκρατία και η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα είναι πιο ήρεμα, η νεολαία έχει μία εσωστρέφεια. Πρέπει να κατευθύνουμε εκ νέου τα παιδιά μας σε άλλες αντιλήψεις για την πατρίδα μας, την ιστορία μας, τη χώρα μας. Να βάλουμε ιδανικά και αξίες.   Αν γίνει αυτό, νομίζω κάπου θα ισορροπήσει η κατάσταση.

 Ε.Κ   Έχετε σχέδια για βελτίωση ή ανακαίνιση των σχολικών μονάδων της περιοχής συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του δικού μας σχολείου; Θα σας ενδιέφερε ο εκσυγχρονισμός των επαγγελματικών λυκείων της περιοχής, έτσι ώστε να προαχθεί κάποιο  σε πρότυπο;

Τα σχολεία από τότε που ανέλαβα τη δημαρχία έχουν προτεραιότητα στην ανακαίνιση και στη συντήρηση. Είναι παλιά σχολεία,  έχουν μονίμως προβλήματα, γιατί προφανώς λειτουργούν και δεν σταματούν..Αποτελούν μόνιμη προτεραιότητα και έχουμε βγάλει 5 εργολαβίες αρκετών εκατομμυρίων, γιατί τα σχολεία έχουν πάρα πολλά προβλήματα. Έχουμε κάνει προσεισμικούς ελέγχους που Δόξα τω Θεώ είναι εντάξει και  βεβαίως πολλές παρεμβάσεις σε μονώσεις κλπ. Τώρα ..το δικό σας το σχολεία και το ‘16 και το ‘17 και το ‘18, γιατί είστε καινούργιοι μαθητές, δεν ήταν έτσι.. ήταν πολύ χειρότερο, εντός εισαγωγικών. Έχουμε κάνει πολλές παρεμβάσεις και στο προαύλιο και στις μονώσεις κτλ. Χρειάζονται συνεχώς να γίνονται εργασίες Η αλήθεια είναι βέβαια ότι δεν βοηθάτε και οι μαθητές. Για παράδειγμα, βάφουμε ένα σχολείο,το 1, 2, λύκειο και την επόμενη μέρα ήταν γραμμένο με συνθήματα. Και αυτό το έκαναν οι μαθητές, όχι εξωσχολικοί. Βεβαίως και οι ίδιοι μαθητες πολλές φορές δεν προσέχουν το σχολείο τους Είναι θέμα αυτό..έτσι για παράδειγμα, τα παιδιά στην Ιαπωνία ή στο Καζακστάν που πήγα επίσκεψη, δεν έχουν καθαρίστριες. Την ώρα που σχολάνε καθαρίζουν τα παιδιά το σχολείο τους. Ασφαλώς δεν είναι αυτό που θέλουμε για εσάς. Κανείς δεν επιθυμεί να σας βάλει να καθαρίζετε. Αλλά τουλάχιστον τη γυναίκα που καθαρίζει θα μπορούσαμε να μην  την επιβαρύνουμε. γιατί έρχονται εδώ πολλές φορές οι καθαρίστριες και γκρινιάζουν και φωνάζουν. Οι ίδιοι καθορίζουμε την ποιότητά μας μέσα στο σχολείο.

Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησης,  ναι, για αυτό το λόγο και θα χτίσουμε το καινούργιο επαγγελματικό λύκειο στην οδό Αθανασίου Διάκου και Κύπρου, στο γωνιακό οικόπεδο που είναι απέναντι στο νεκροταφείο. Είναι 8 εκατομμύρια έχει τελειώσει η μελέτη και είναι να βγει ο διαγωνισμός. Θεωρώ πολύ σημαντική την επαγγελματική εκπαίδευση,  νομίζω ότι είναι το μέλλον της χώρας. Η χώρα δεν χρειάζεται μόνο δικηγόρους ή άλλες επιστημονικές ειδικότητες χρειάζεται ειδικότητες από την επαγγελματική εκπαίδευση. Πρέπει όμως να έχουμε νέες υποδομές και σύγχρονες και σχολείο αντίστοιχο. Το Πρώτο  ΕΠΑΛ Αργυρούπολης θα μετακομίσει εκεί. Θεωρώ ότι μέχρι το 2028 θα γίνει αυτό. Δεν εξαρτάται από εμάς..  έχει να κάνει και με τα υπουργεία που τρέχουν το όλο θέμα.

Ε.Κ   Οργανώνετε δράσεις ή εκδηλώσεις που μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή των νέων στα κοινά; Να υπάρχει δηλαδή και μια μαθητική αντιπροσώπευση, όταν παίρνετε σημαντικές αποφάσεις για όλους μας;

Πολύ ωραία ερώτηση αυτή, ναι το προσπαθήσαμε ανεπιτυχώς και μάλλον φταίμε   εμείς περισσότερο και όχι τα παιδιά, να οργανώσουμε το συμβούλιο νεολαίας,  το οποίο να είναι στα πρότυπα του δημοτικού συμβουλίου και να αποτελείται από μαθητές της πόλης. Είχα κάνει μία προσπάθεια πέρυσι, είχα δει τα δεκαπενταμελή,  αλλά για τεχνικούς λόγους δικούς μας, αυτό δεν προχώρησε μείναμε πίσω και είμαστε λίγο υπόλογοι. Φέτος θα κάνουμε ένα νέο κύκλο επαφών με τα δεκαπενταμελή και, αν συμφωνήσουν ότι θέλουν να συμμετέχουν, θα φτιάξουμε το δημοτικό συμβούλιο νεολαίας, το οποίο θα είναι στα πρότυπα του δικού μας δημοτικού συμβουλίου με προεδρείο, με σύνθεση, με αποφάσεις, με την δημιουργία εκτέλεσης έργων. Νομίζω θα το κάνουμε άμεσα. Μέσα στο 25 θα το κάνουμε σίγουρα.

Χ.Α  Θεωρείτε ότι η τοποθέτηση καμερών στα σχολεία, όπως και φυλάκων-επιστατών είναι καίριας σημασίας και θα έπρεπε να αποτελέσει μια προτεραιότητα, προκειμένου να αποφεύγονται βανδαλισμοί και άλλα έκτροπα;

Υπάρχουν δύο απόψεις πάνω σε αυτό: Η μία που λέει και που την υποστηρίζω και εγώ, ότι το να μπουν κάμερες στους εξωτερικούς χώρους και στα προαύλια, όχι εσωτερικά ούτε στις τάξεις ούτε αλλού μέσα στο σχολείο, και να έχουν σύνδεση με ένα κέντρο ελέγχου στο δήμο, γιατί έχουμε 58 κτίρια, οπότε δεν μπορούμε να έχουμε 58 φύλακες,  ούτε μπορούμε να επιβλέπουμε με τακτική επίσκεψη 58 σχολεία, αλλά με κάμερες και με κεντρική σύνθεση να μπορούμε να παρακολουθούμε τι γίνεται έξω από τα σχολεία από τη στιγμή που κλείνει το σχολείο, ναι, εγώ το θέλω πάρα πολύ. Πιστεύω ότι έτσι μπορούμε να παρακολουθούμε τους εξωσχολικούς αυτούς που θέλουν να βανδαλίσουν να πάνε να κάνουν ζημιά. Είναι ο μόνος τρόπος να μαζέψουμε την κατάσταση, γιατί έχουμε πάρα πολλές ζημιές και  βανδαλισμούς. Μπαίνουν  μέσα, πίνουν μπύρες, πετάνε μπουκάλια, κάνουν χρήση ουσιών.  Αυτό νομίζω θα μας βοηθήσει πάρα πολύ. Η άλλη άποψη, που την έχει και η αντιπολίτευση μου, είναι ότι δεν πρέπει να μπουν κάμερες, τα σχολεία δεν χρειάζεται να φυλάσσονται με ηλεκτρονικό τρόπο, να βάλουμε φύλακες.  Όμως τους φύλακες πρέπει να τους δώσει το κράτος και  είναι τεράστιο το κόστος. Επιπλέον, δεν ξέρω και αν  αυτό θα αποδώσει. Όταν ο φύλακας αρρωστήσει, όταν θα πάρει ρεπό, το βράδυ που είναι Χριστούγεννα, διακοπές, ποιος θα προσέχει πάλι το σχολείο;   Αν  υπάρχει κάμερα που εντοπίζει κινητικότητα γύρω από το σχολείο,  μπορεί να το κάνει. Είναι μέσα στο μυαλό μου!

Ε.Κ Οι μαθητές λυκείου, όπως φαντάζεστε, και ιδιαίτερα όλοι όσοι ανήκουμε στην περιοχή Αργυρούπολης-Ελληνικού χρησιμοποιούμε τα μέσα συγκοινωνίας. Ωστόσο, στο θέμα της Δημοτικής Συγκοινωνίας, η Αργυρούπολη είναι αποκομμένη από το Ελληνικό από την 3η στάση μέχρι την στάση Αργυρούπολης. Τι λύση  θα μπορούσε να δοθεί για αυτό;

Εντάξει,  δεν είναι ακριβώς έτσι, θα σας πω γιατί: Πρώτα από όλα τη δημοτική συγκοινωνία την σχεδιάσαμε και την υλοποιήσαμε αρχές του 2015.  Ήταν το πρώτο έργο που έκανα. Είναι ένα πολυδάπανο έργο  με τεράστια κατανάλωση σε καύσιμα, σε οδηγούς και  έχει πάρα πολλές εργατοώρες. Είναι δωρεάν και κινείται από το πρωί μέχρι το βράδυ για να καλύψει τις ανάγκες όλου του πληθυσμού, γιατί ο πληθυσμός δεν είναι μόνο οι μαθητές. Είναι οι εργαζόμενοι που πάνε στις δουλειές, οι συνταξιούχοι που θα πάνε να ψωνίσουν, που θα πάνε στο νεκροταφείο, οι  παππούδες και οι γιαγιάδες, είναι όλος ο κόσμος. Η  συγκοινωνία λοιπόν σχεδιάστηκε πρώτα απ όλα για να καλύψει την πάνω Αργυρούπολη, καθώς και την  κεντρική Αργυρούπολη που δεν έχει πρόσβαση από πουθενά σε λεωφορεία. Έτσι ξεκίνησε και επεκτάθηκε μετά στον Ελαιώνα και στην Αγία Παρασκευή, 2 επόμενες περιοχές του δήμου που ήταν επίσης αποκομμένες, και με βάση φυσικά το πού δεν περνάει καθόλου λεωφορείο. Γιατί, για παράδειγμα, στην Κύπρου περνάει λεωφορείο της γραμμής ..δεν είναι ανάγκη να βάλεις λεωφορείο της δημοτικής συγκοινωνίας για να διασχίσει κάποιος την Κύπρου, αφού κάθε 10 με 15 λεπτά περνάει το λεωφορείο της γραμμής. Επίσης, όπου έχουμε μαθητές, χωρίς όμως να είναι υποχρέωση του δήμου γιατί εδώ υπάρχει μία παρερμηνεία και μία παρεξήγηση: εμείς δεν είμαστε αγροτικός δήμος είμαστε αστικός δήμος που ο νόμος δεν μάς επιτρέπει να μας δώσει η περιφέρεια λεωφορεία.. οι διαδρομές μας είναι κάτω από  από τα 2,5 χιλιόμετρα. Αυτή τη στιγμή όμως τους μαθητές από το πρώτο δεύτερο γυμνάσιο ελληνικού, από τον Ελαιώνα προς την Αργυρούπολη, αλλά και από την πάνω πόλη προς τα κάτω,  τους μεταφέρουμε εμείς με τη δημοτική συγκοινωνία. Αυτό  όμως δεν είναι απλό ούτε είναι εύκολο.  Δεν είναι σχολικά λεωφορεία είναι δημοτική συγκοινωνία. Τώρα, το Ελληνικό, όταν βάλαμε μία γραμμή για να συνδέσουμε το Ελληνικό με την Αργυρούπολη δεν είχε καθόλου κίνηση. Το έπαιρναν   2-3 άτομα.. το να έχεις λοιπόν μία γραμμή όλη τη μέρα που να μην τη χρησιμοποιούν πολλά άτομα είναι τρομερά κοστοβόρο και δεν έχει και νόημα.  Την καταργήσαμε λοιπόν..Αυτό που εξετάζουμε τώρα είναι μήπως σχεδιάσουμε μια νέα γραμμή που να συνδέει το Ελληνικό με την Αργυρούπολη και τον Σεπτέμβριο να τη βάλουμε σε λειτουργία για να δούμε τι ζήτηση θα έχει και τι σκοπιμότητα.

Ν.Π Έχετε κάποιο σχεδιασμό για την αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης πλησίον των σταθμών Ελληνικού και Αργυρούπολης;

Νομίζω ότι είμαι από τους δημάρχους που το έχω λύσει σε μεγάλο βαθμό αυτό το πρόβλημα, όσο περίεργο και να φανεί αυτό. Δηλαδή στο μετρό στο ελληνικό είμαστε ο πρώτος δήμος που, όταν ξεκίνησε  έχουμε ελεγχόμενη στάθμευση…και στο κάτω μέρος και στο πάνω, και στον πρώτο σταθμό της Αργυρούπολης που τον λένε Αλίμου αλλά και αυτός το ίδιο είναι. Δεν έχουμε εφαρμόσει το μέτρο και δεν θέλουμε να το εφαρμόσουμε ακόμα στον δεύτερο σταθμό της Αργυρούπολης, γιατί τι έχει συμβεί εκεί: όπου κάνεις ελεγχόμενη στάθμευση, είναι μόνο για τους κατοίκους. Υπάρχει όμως πολύς κόσμος που χρησιμοποιεί από την πόλη μέσα το μετρό με αποτέλεσμα σήμερα, ένας Αργυρουπολίτης που θέλει να χρησιμοποιήσει το μετρό να μην μπορεί να παρκάρει, γιατί είναι έτσι η ελεγχόμενη στάθμευση, ώστε να παρκάρουν οι κάτοικοι που μένουν εκεί. Το ίδιο είχε γίνει και στο Ελληνικό. Ενθαρρύνουμε τη χρήση  στο μετρό της Αργυρούπολης, να πηγαίνουν με  τη δημοτική συγκοινωνία και να μη χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο…το αυτοκίνητο πρέπει να μειωθεί στην πόλη. Ήδη βλέπετε και εσείς μέσα από τις διαδρομές έχει τρομερή κίνηση. Εγώ λοιπόν θέλω να αποθαρρύνω τον άλλον να παίρνει το αυτοκίνητο, ενώ θέλω να τον ενθαρρύνω να παίρνει τα μέσα τα δικά μας. Και αφού η δημοτική συγκοινωνία έχει πολύ καλή  ροή, να μάθει να τη χρησιμοποιεί.

Ν.Π To Ηellinikon είναι ένα τεράστιο έργο ανάπλασης, αυτό είναι αναμφισβήτητο. Υπάρχει κάποια πρόνοια για χώρο εντός του που θα αποτελέσει πώλο έλξης για τους νέους ανθρώπους;

Νομίζω πως όλο το έργο θα είναι ένας πόλος έλξης για τους νέους ανθρώπους Πρώτα από όλα ο σχεδιασμός και αυτό που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή είναι 50 χιλιόμετρα  ποδηλατόδρομος, συνολικά. Έχει μεγάλα αθλητικά κέντρα στο πάρκο που δημιουργείται, δεν ξέρω, εάν έχετε πάει στο Εxperience Park. Είναι το πρώτο κομμάτι, το οποίο επεκτείνεται.  Θα έχει γήπεδα τένις, θα έχουμε πρόσβαση από την Αργυρούπολη κατευθείαν πέρα από το αεροδρόμιο στην παραλία. Στην παραλία θα φτιάξουμε το αθλητικό μας κέντρο με Padel, τένις και  άλλα  αθλήματα, σκι, και ό,τι θέλετε εν πάση περι πτώσει στη θάλασσα. Συν την παραλία την ίδια που θα είναι δικιά μας. Θα έχει το μουσειακό χώρο, μην ξεχνάτε ότι ήδη τα παιδιά τα ΑΜΕΑ είναι εκεί και χρησιμοποιούν το κτίριο το καινούργιο που τους  φτιάξαμε… για τα τυφλά  παιδιά με εγκεφαλική παράλυση… καλό είναι το σχολείο να το επισκεφτεί κάποια στιγμή. Θα εντυπωσιαστείτε για το πώς κάνει μάθημα είναι ένα παιδί που είναι τυφλό με εγκεφαλική παράλυση! Άμα δε δεις αυτά τα παιδιά-ήρωες δεν μπορείς να εκτιμήσεις τη δική σου ζωή, πόσο τέλειος είσαι που τα έχεις όλα, για σκέψου, να μη βλέπεις και να μην καταλαβαίνεις! Ναι, νομίζω λοιπόν για τους νέους ανθρώπους θα είναι ένας μόνιμος πόλεως έλξης, και νομίζω η γενιά σας θα το απολαύσει πάρα πολύ! Νομίζω είναι ένα έργο πάρα πολύ μπροστά!

Ν.Π Τι σημαίνει αυτό για εμάς που θα βγούμε στην αγορά εργασίας σε λίγα σχετικά χρόνια από τώρα; Θα είμαστε απόφοιτοι τεχνικών ειδικοτήτων…θα έχουμε προοπτικές απορρόφησης στον εργασιακό στίβο;

Νομίζω ότι είσαστε προνομιούχοι δεδομένου ότι είσαστε από την υγεία δεν μου είπατε; Είστε  πολύ τυχεροί,  γιατί θα γίνουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, θα γίνουν μεγάλες εταιρείες, πέρα από τις κατοικίες, πέρα από τα πάρκα κτλ. Ο χώρος θα είναι για αυτόν που μένει εδώ προνομιακός να πάει να δουλέψει. Είσαι π.χ αισθητικός; σίγουρα μέσα στο spa ή στο ξενοδοχείο θα μπορείς να βρεις δουλειά πολύ πιο εύκολα. Ή και σε κάποια εταιρεία, άμα είσαι σε άλλη ειδικότητα. Και με την ειδικότητα της νοσηλευτικής, γιατί και νοσοκομείο θα γίνει, έχουμε και το πανεπιστήμιο της Λευκωσίας που ανοίγει την ιατρική σχολή….θέλω να πω ότι προφανώς έχετε ένα προβάδισμα.. και νομίζω είστε τυχεροί, γιατί θα σας ζητάνε πάρα πάρα πολλοί!

Χ.Α Υπάρχουν στα σχέδιά σας νέα έργα σχετικά με εξωραϊσμό δημόσιων χώρων, κάποιας πλατείας, γηπέδου, αθλητικού χώρου γενικότερα που θα θέλατε να μοιραστείτε με τις «ΕΠΑΛξεις»;

Μονίμως με σχέδια είμαι και με νέα  έργα, ναι είναι μια μόνιμη κατάσταση αυτή!

Θα κάνουμε μία ανακαίνιση μεγάλη στα προαύλια των νηπιαγωγείων και των δημοτικών, κυρίως στις αθλητικές τους εγκαταστάσεις. Η αλήθεια είναι ότι τα πάρκα και τις παιδικές χαρές τα έχουμε φτιάξει, οπότε δεν έχουμε κάτι στον τομέα αυτό.. ίσως κάποια επιτήρηση. Το κλειστό του μπάσκετ έχει τελειώσει στο ελληνικό, το εγκαινιάσαμε. Θέλουμε μόνο να φτιάξουμε ένα γήπεδο 5 * 5 καινούργιο! Τώρα να βρω το χώρο που βολεύει,  γιατί όταν παίζουμε μπάλα, ξέρετε… τα έργα πολλές φορές φέρνουν και όχληση.  Πας να βάλεις το γήπεδο σε μια γειτονιά και όσοι  μένουν γύρω-γύρω βρίζουν και δεν θέλουν φασαρία. Στην Εθνάρχου Μακαρίου για παράδειγμα με έπαιρναν συνέχεια από τις πολυκατοικίες και βρίζανε..  τα παιδιά όμως κάπου πρέπει να παίξουνε, πού να τους πάω δηλαδή στο βουνό; Η γειτονιά δηλαδή δεν καταλαβαίνει ότι τα παιδιά πρέπει κάπου να πάνε να παίξουνε.

Ε.Κ Υπάρχει στα σχέδιά σας η κατασκευή κάποιου ιδιωτικού εκπαιδευτικού ιδρύματος στον δήμο μας;

Όχι, στα σχέδια τα δικά μου δεν υπάρχει, εγώ δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η ιατρική σχολή του πανεπιστημίου της Λευκωσίας έχει πάρει ένα χώρο μέσα στο Ελληνικό και θα ανοίξει, νομίζω το Σεπτέμβριο, την ιατρική σχολή, την νομική, την νοσηλευτική και τη διοίκηση, αν δεν κάνω λάθος,  εν πάση περιπτώσει είναι ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, λειτουργεί ήδη στη Λευκωσία και έχει χιλιάδες Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι θα μπορούν να επαναπατριστούν πίσω στον τόπο τους.

Χ.Α Ποια είναι η γνώμη σας για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα διδακτικά πλαίσια;

Εντάξει, εγώ παιδιά την τεχνητή νοημοσύνη την έχω χρησιμοποιήσει στα πλαίσια της πολιτικής προστασίας στο βουνό πάρα πολύ, για τα δάση και τις φωτιές και έχει βοηθήσει. Δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω διδακτικά, αν βοηθάει, προφανώς θα έχει πολλά οφέλη. Εμένα βέβαια με τρομάζει κάπως, είμαι οπαδός του βιβλίου και της έρευνας.. δεν μου αρέσει η μασημένη τροφή ούτε χτυπάω ένα κουμπί στο ίντερνετ και μου κατεβάζει υλικό. Θεωρώ ότι ο άνθρωπος πρέπει να ψάχνει.. όταν σκάβεις, βρίσκεις! Όσο πιο απλοποιημένα είναι τόσο περισσότερο απονευρώνεσαι και χαμηλώνεις τη δική σου ένταση δυνατοτήτων. Δεν ξέρω.. νομίζω ότι οι εκπαιδευτικοί μπορεί να έχουν καλύτερη άποψη πάνω σε αυτό το θέμα. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καλή στην ιατρική ίσως για την πολιτική προστασία αλλά δεν θα την ήθελα μέσα στα παιδιά.

Χ.Α Πείτε μας, αν μπορείτε, τα δύο πιο βασικά ζητήματα που θέλετε οπωσδήποτε να έχετε υλοποιήσει στη λήξη αυτής της θητείας.

Θέλω οπωσδήποτε να έχει ξεκινήσει και να έχει υλοποιηθεί το παγκόσμιο Μέγαρο Ποντιακού Ελληνισμού, ένα μεγάλο έργο μέσα στο Ελληνικό που θα μαζεύει το ποντιακό ελληνισμό. Είναι ίσως το πιο ωραίο και εμβληματικό κτίριο που θα υπάρχει στην περιοχή. Παράλληλα και το νέο δημαρχείο μας που θα γίνει εκεί που είναι το μετρό της Αργυρούπολης από πίσω. Αυτό όμως είναι πιο δύσκολο έργο δεν νομίζω ότι θα είμαστε τόσο τυχεροί. Και θα ήθελα να έχουμε κατασκευάσει και τα περισσότερα από τα πεζοδρόμια που έχουμε προγραμματίσει να γίνουν. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, είναι αρκετά επικίνδυνα σε κάποια σημεία και ο κόσμος βέβαια δεν βοηθάει, γιατί τα πεζοδρόμια δεν ανήκουν στο δήμο ανήκουν στους ιδιοκτήτες. Ας πούμε στην πολυκατοικία που μένετε το πεζοδρόμιο σας δεν ανήκει στο δήμο ανήκει σε εσάς.. εσείς οι ιδιοκτήτες πρέπει να το φτιάξετε, αλλά, επειδή εσείς δεν το φτιάχνετε, όχι εσείς οι πολυκατοικίες εννοώ,  θα πρέπει να το φτιάξει ο δήμος, οπότε και αυτό θα ήθελα να τελειώσω για περισσότερη ασφάλεια στους πολίτες.

 Ε.Χ Υπάρχει κάποια πρόνοια συγκεκριμένη σχετικά με την καθαριότητα και το περιβάλλον γενικότερα;

Εντάξει, είναι μια μάχη αυτή διαρκής και το περιβάλλον δεν μπορεί να είναι υπηρεσία ενός δήμου μόνο, είναι και υποχρέωση δική σας,  των πολιτών. Αν εσείς πάτε στη παιδικές χαρές και τρώτε πίτσες και σουβλάκια και τα πετάτε κάτω, δεν μπορεί να έχετε ο καθένας από πίσω του έναν μπάτλερ με σκουπάκι και να τα μαζεύει.  Αν πάτε κάθε πρωί στο 208 και δείτε τι φέρνουν οι γυναίκες που καθαρίζουν από σκουπίδια που αφήνουν οι συνομήλικοι σας.. Εγώ αυτό το θεωρώ αθλιότητα. Έχετε ευθύνη, δεν έχετε μόνο δικαιώματα. Έχετε περισσότερες υποχρεώσεις από δικαιώματα. Και οι υποχρεώσεις ειδικά των νέων, είναι να σέβεστε το περιβάλλον. Δεν θα πας πάνω στο βουνό και θα πετάς μπουκάλια και σκουπίδια. Προφανώς ο δήμος προσπαθεί να κάνει το καλύτερο δυνατό. Προφανώς φιλάει το βουνό  με νύχια και με δόντια κάθε καλοκαίρι.  Δεν κοιμόμαστε για να φιλάμε με σκοπιές εκεί πάνω…αλλά αν  όλοι εσείς δεν μας βοηθήσετε, τι να κάνουμε και εμείς; Πόσοι είμαστε και τι δυνάμεις έχουμε!

Ε.Χ Κύριε Δήμαρχε, επιθυμούμε να οργανώσουμε μία ημερίδα στο σχολείο μας στις 12 Μαρτίου, με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας στέλνοντας πρόσκληση σε όλα τα όμορα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου μας.  Θα μπορούσαμε να προσβλέπουμε στη βοήθεια του Δήμου, με όποιον τρόπο μπορέσει; Θα μπορούσατε επίσης να είστε ένας από τους κεντρικούς ομιλητές;

Θα ήταν τιμή μου να ήμουν ένας από τους κεντρικούς ομιλητές, οπότε η απάντηση είναι σίγουρα ναι! Απλά θα μιλήσετε με τη γραμματέα μου για να δεσμεύσουμε την ημέρα και την ώρα ή  με τον κύριο Κιούση, που είναι υπεύθυνος επικοινωνίας. Τι χρειάζεστε και ό,τι βοήθεια έχετε θα την έχετε!

Ε.Χ Άρα, εκμαιεύουμε ότι θα είστε αυτός που θα ανοίξει την ομιλία;

Θα χαρώ πάρα πάρα πολύ, ειλικρινά!

Ν.Π. Υπήρχε περίπτωση να αποσπάσουμε μία δέσμευσή σας σχετικά με κάποια ανάγκη του σχολείου μας, που πιστεύουμε γνωρίζετε ότι είναι πολλές, γιατί κτηριακά αντιμετωπίζουμε σημαντικά θέματα, και αν ναι, ποια θα μπορούσε να είναι αυτή μια και βρισκόμαστε  στην αρχή ενός νέου έτους;

Είσαστε πάρα πολύ έξυπνοι, γιατί στο τέλος μου βάλατε τα πιο δύσκολα..(γέλιο) Πρώτα από όλα, πριν από λίγο κανόνισα να σας βοηθήσω με την πενταήμερη που θα πάει το σχολείο.. συνεννοήθηκα με τους σύλλογο γονέων για κάποια παιδιά που είχαν πρόβλημα. Αλλά πέρα από αυτό, τι νομίζετε ότι είναι αυτό που έχει προτεραιότητα, ότι θα πρέπει να γίνει άμεσα;

Μαθήτρια: To κτιριακό είναι κυρίως το πρόβλημα, γιατί τώρα πριν λίγες μέρες που έβρεχε πάρα πολύ είχε πλημμυρίσει.. είχαν πλημμυρίσει τμήματα του σχολείου δεν λειτουργούσαμε και κάναμε webex. Επιπλέον, η μόνωση δεν υπάρχει

Ναι βεβαίως, θα μιλήσω και με τον διευθυντής σας και με τον αντιδήμαρχο και  ό,τι χρειάζεται θα το ρυθμίσουμε. Ως προς το θέμα της μόνωσης, θα το καλύψουμε το καλοκαίρι.

Μαθητές: Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για την φιλοξενία και σας περιμένουμε και στο σχολείο μας!

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης