ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ OTE

OTE

Στις 29/10/2014 επισκεφτήκαμε το μουσείο τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ στην Κηφισιά. Ένα πολύ ενδιαφέρον και ασυνήθιστο μουσείο, με πλήθος εκθεμάτων. Την παράσταση, βέβαια έκλεψαν οι φρυκτωρίες, ο υδραυλικός τηλέγραφος και το πρώτο στούντιο της ελληνικής τηλεόρασης. Εντύπωση προκάλεσαν επίσης, το ηχητικό κέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου και η επιτυχία συσκευή τηλεφώνου από τα χρόνια της γερμανικής κατοχής. Πιο συγκεκριμένα ,φρυκτωρίες είναι συστηματική μέθοδος μετάδοσης  προσυμφωνημένων μνημάτων με τη χρήση φωτιάς.

Όσον αφορά στον  υδραυλικό τηλέγραφο, στους σταθμούς αναμετάδοσης τοποθετούνται πανομοιότυπα κυλινδρικά δοχεία γεμάτα με νερό, μέσα στα οποία είναι χαραγμένα διαφορετικά μηνύματα (το κάθε μήνυμα καταλαμβάνει χώρο 6 εκ. περίπου) . Στη βάση των δοχείων υπάρχει κρουνός απορροής  νερού, ώστε με το ταυτόχρονο άνοιγμά του να αδειάζουν τα δοχεία, να  κατεβαίνει ο πλωτήρας στο ίδιο σημείο σε όλες τις συσκευές και να φαίνεται στο χείλος του δοχείου το ίδιο ακριβώς μήνυμα.  Ο συντονισμός των χειριστών επιτυγχάνεται με τη χρήση πυρσών.

Ο πομπός ανυψώνει πυρσό (επιθυμία αποστολής μηνύματος). Ο δέκτης απαντά επίσης με ανύψωση πυρσού. Ο πομπός χαμηλώνει τον πυρσό και ταυτόχρονα και οι δύο ανοίγουν τους κρουνούς . Όταν το επιθυμητό για αποστολή μήνυμα φτάσει στο  χείλος του δοχείου, ο πομπός υψώνει πάλι τον πυρσό του (σήμα διακοπής της ροής του νερού) και κλίνουν και οι δύο τους κρουνούς. Έτσι διαβάζουν το ίδιο μήνυμα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ διαφόρων σημείων.

Το κέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου αποτελείτο το τρίποδο, ύψους τεσσάρων περίπου μέτρων , ενωμένο στην κορυφή από την οποία ξεκινούσε σχοινί,  που κρατούσε στρογγυλό κέρας μεγάλου μεγέθους. Η ανάρτηση ήταν τέτοια που επέτρεπε την περιστροφή του κέρατος, ώστε το σήμα να πηγαίνει προς όλες τις κατευθύνσεις. Το ηχητικό σήμα μπορούσε να ακουστεί καθαρά, ακόμα και σε απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων ανάλογα με τη μορφολογία του  εδάφους και την κατεύθυνση του ανέμου.

Τέλος μας κέντρισαν το ενδιαφέρον το πρώτο στούντιο ελληνικής τηλεόρασης, όπου όπως μάθαμε εκεί γυρίστηκε η ταινία <<Λούφα και Παραλλαγή>> και που μέχρι σήμερα λειτουργεί , καθώς και το τηλέφωνο από τη γερμανική κατοχή που επίσης λειτουργεί ακόμα και μάλιστα πήραμε από εκεί τηλέφωνο στο σχολείο μας!!!

ΚΑΛΩΔΙΑΚΟ ΠΛΟΙΟ  ‘ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ’

Ναυπηγήθηκε το 1909 στα Ναυπηγεία NEWPORT NEWS SHIPBUILDING & DRYDOCK CO., VIRGINIA, ΗΠΑ με το αρχικό όνομα “JOSEPH HENRY” για λογαριασμό της Αμερικανικής Κυβερνήσεως. Μεταβιβάστηκε από την Αμερικανική Κυβέρνηση στην Ελλάδα το 1947, παραδόθηκε στον ΟΤΕ και μετονομάστηκε σε “Θαλής ο Μιλήσιος”.

OTE3

Υπήρξε το πρώτο καλωδιακό ελληνικό πλοίο που ανέλαβε υπηρεσία για την πόντιση και συντήρηση τηλεφωνικών καλωδίων μεταξύ των ελληνικών νησιών. Κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του έως το 1983, οπότε και παροπλίστηκε, πόντισε 140 νέα καλώδια και εξετέλεσε επισκευές σε περισσότερες από 630 γραμμές παλαιότερων καλωδίων. Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” είναι το παλαιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο, το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα το αρχικό του μηχανοστάσιο με τις 2 πρωτότυπες ατμομηχανές προώσεως. Είναι ακόμα το παλαιότερο πλοίο καταχωρημένο στα Ελληνικά Νηολόγια με υψηλής στάθμης τεχνικές προδιαγραφές.

Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” έχει την ιδιαιτερότητα να είναι αυτό καθεαυτό ένα Πλωτό Τηλεπικοινωνιακό Μουσείο, διότι, εκτός της παλαιάς κατασκευής του, που αντικατοπτρίζει την τεχνολογία της εποχής του, εξακολουθεί να έχει μέχρι σήμερα άθικτο τον ατμοκίνητο μηχανισμό της ποντίσεως καλωδίων. Πέρα από αυτό, επάνω στο πλοίο υπάρχουν και εκθέματα που αναφέρονται στην εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών από τις αρχές του αιώνα μας, καθώς και διάφορα σχετικά όργανα όπως οπτικοί τηλέγραφοι, ραντάρ, κλπ.

Κύρια χαρακτηριστικά

Χρόνος καθελκύσεως: 30/12/1908
Χρόνος παραδόσεως: 31/03/1909
Mήκος: 51.26 μ.
Πλάτος: 10.34 μ.
Βάθος : 6.66 μ.
Βύθισμα : 5.18 μ.
Πρόωση: Διά 2 παλινδρομικών ατμομηχανών, συνδεδεμένων κατΆευθείαν διά 2 ελίκων
Ιπποδύναμη: 1.006
Ταχύτητα: 11.3 ν.μ.

Στις αρχές Ιουνίου του 1991 παραχωρήθηκε στο Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου, το οποίο ανέλαβε την επισκευή και αποκατάστασή του ώστε να γίνει “Πλωτό Μουσείο για Πολιτιστικούς, Εκπαιδευτικούς και Επιστημονικούς Σκοπούς”. Αμέσως μετά την παραλαβή του πλοίου, σχηματίστηκε ομάδα εμπειρογνωμόνων με σκοπό να καταγράψει λεπτομερώς τις φθορές και ζημιές και να προγραμματίσει τις εργασίες, ώστε το πλοίο όχι μόνο να αποκατασταθεί στην αρχική του μορφή, αλλά και να καταστεί αξιόπλοο.

Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” βρίσκεται ελλιμενισμένος στο Παλαιό Φάληρο (Μαρίνα Φλοίσβου, Τροκαντερό) δίπλα στο θωρηκτό «Αβέρωφ», στο θαλάσσιο χώρο του Άλσους Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης. Είναι ανοικτός καθημερινά τα πρωινά για μαθητικές επισκέψεις όλων των βαθμίδων, και Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή από τις 17:00 – 19:00, καθώς και Σαββατοκύριακα από τις 11:00 – 15:00 για το κοινό. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΑΡΘΡΟΥ : ΕΛΕΝΑ ΜΠΑΝΙΑ, ΟΛΓΑ ΜΩΡΑΪΤΗ ,  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΖΩΗ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΥ, ΑΡΗΣ ΣΑΛΑΤΑΣ. ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ2

Σχολιάστε

Top