Formula 1

f1

Η formula 1 είναι άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Θέλει συγκέντρωση, αυτοπεποίθηση και δύναμη. Είναι πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου το οποίο ξεκίνησε το 1950. Αναφέρεται σε ένα σύνολο κανονισμών που πρέπει αυστηρά να τηρούνται από τις ομάδες και τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος σε κάθε αγώνα. Για αυτοκίνητα μικρότερων δυνατοτήτων υπάρχουν τα πρωταθλήματα GP2 και Gp3, τα οποία θεωρούνται «προθάλαμοι» στην πορεία των νέων οδηγών προς τη Φόρμουλα 1. Την ευθύνη της διοργανώσεως των αγώνων φέρει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).

Πώς γίνονται οι αγώνες :

Προκριματικά: Στο Q1 από τα 20 μονοθέσια αποκλείονται τα 5 πιο αργά και τα υπόλοιπα συνεχίζουν στο Q2. Στο Q2 γίνεται η ίδια διαδικασία μόνο που τώρα μένουν 10 μονοθέσια τα οποία περνάνε στο Q3. Στο Q3 αγωνίζονται χωρίς κάποιος να αποκλειστεί. Στα Q τη θέση που κατέκτησαν την κρατάνε στη γραμμή εκκίνησης εκτός αν έχουν πάρει πέναλτι ή αν αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων πριν να έχουν περάσει 5 αγώνες. Για να δοθεί η εκκίνηση πρέπει να ανάψουν 5 κόκκινα φανάρια. Η κάθε πίστα έχει διαφορετικό μήκος, γι’ αυτό σε κάθε grandprix έχει διαφορετικό αριθμό γύρων.

Βαθμοί:1ος=25, 2ος=18, 3ος=15, 4ος=12, 5ος=10, 6ος=8, 7ος=6, 8ος=4, 9ος=2, 10ος=1.

Εταιρίες:Ferrari, Haas, Red Bull , Renault, McLAREN, Mercedes, Sauber, Toro Rosso,Williams, ForceIndia.

Τεχνικά θέματα :

Κινητή πίσω πτέρυγα: Οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν την πίσω πτέρυγα από το cockpit, αυξομειώνοντας την κλίση της. Αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν βρίσκονται σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο και σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας. Κατά την πέδηση, το σύστημα θα απενεργοποιείται.

Safetycar: Όταν τρακάρει κάποιο μονοθέσιο μπαίνει το Safetycar στον αγώνα και έτσι απαγορεύονται οι προσπεράσεις. Οι οδηγοί μπορούν να επικοινωνήσουν με τα Pit.

Σημαίες: Μπλε σημαία: Όταν ένα μονοθέσιο έχει περάσει ένα άλλο για 1 ή όσους γύρους τότε το μπροστινό μονοθέσιο πρέπει να αφήσει το πίσω να περάσει / Κίτρινη σημαία: Όταν γίνεται κάποιο τρακάρισμα τότε έχουμε κίτρινη σημαία, δηλαδή απαγορεύονται οι προσπεράσεις. Μπορεί να είναι εικονική ή να συνοδεύεται από safetycar. Ακόμη μπορεί να μην είναι σε όλη την πίστα αλλά σε κάποια sector της/ Κόκκινη σημαία: Όταν σε ένα τρακάρισμα έχουν μείνει πολλά θραύσματα στην πίστα ή το τρακάρισμα είναι πολύ μεγάλο τότε ο αγώνας σταματάει για λίγο. Όταν ξαναξεκινάει τα μονοθέσια ξεκινάνε με τη σειρά που είχαν όταν σταμάτησε ο αγώνας. / Καρώ σημαία : Σημαία τερματισμού.

Ο αγώνας απαγορεύεται να διαρκεί πάνω από τέσσερις ώρες.

Ατυχήματα :

Υπήρξαν όμως και πολλά ατυχήματα όπως αυτό του Niki Lauda. O ανταγωνισμός του παγκόσμιου πρωταθλητή της Φόρμουλα 1 ο Νίκι Λάουντα με τον διεκδικητή Τζέιμς Χαντ για τον τίτλο το 1976 είναι η πιο δραματικός στην ιστορία του σπορ. Το σημείο καμπής ήταν το σχεδόν θανατηφόρο ατύχημα του Λάουντα με τη Ferrari στο γερμανικό Grand Prix, ο Χαντ νίκησε στον τελευταίο όπως αποδείχθηκε αγώνα στο αυθεντικό Νίρμπουργκρινγκ, γνωστό και ως «Πράσινη Κόλαση». Στις 1/8 το 1976. Ήταν ο 10ος αγώνας της σεζόν σε μια πίστα χτισμένη ανάμεσα στα βουνά. Μια διαδρομή που περιείχε 177 στροφές. Την αποκαλούν «το τρενάκι του τρόμου».

Κάτσης Παναγιώτης

Κίνης Αλέξης

Μπαϊκούσης Αντρέας

Σχολιάστε

Top