Arrivederci Italia !

pizza3

Ήταν ένα πρωινό μιας βροχερής Δευτέρας όπου ξεκινήσαμε δεκαπέντε μαθητές της Γ΄Γυμνασίου  με δύο καθηγήτριες , τις κυρίες Μουζούρη και Λαζαρίδου , για την εκδρομή μας στην πανέμορφη Ιταλία. Είχε προηγηθεί ηλεκτρονική αδελφοποίηση με σχολείο της πόλης Κρεμόνα και πολιτιστικό πρόγραμμα  με θέμα την Εγνατία οδό που συνδέει τους δύο πολιτισμούς: τον Ελληνικό και τον Ιταλικό . Ήρθε λοιπόν η ώρα που το πρόγραμμα ολοκληρώνονταν με τον ιδανικότερο τρόπο : την πολυπόθητη επίσκεψή μας στην χώρα της οποίας τον πολιτισμό μελετούσαμε !

Η πτήση μας με το  αεροπλάνο από Θεσσαλονίκη στο Μπέργκαμο κράτησε δύο ώρες αλλά μας φάνηκε πιό σύντομη  λόγω της διαφοράς της ώρας και της χαρούμενης διάθεσης μας.

air

Μόλις φτάσαμε στο  Μπέργαμο πήραμε τις βαλίτσες μας και βαδίσαμε προς το ξενοδοχείο Bergamo  Β&Β. Το πρoσωπικό εκεί ήταν πολύ εξυπηρετικό και ευγενικό μαζί μας , όμως αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν τα δωμάτια τα οποία ήταν πεντακάθαρα και είχαν όλα μια εξελιγμένη κλειδαριά που λειτουργούσε με κωδικούς.

bb

kremona

Αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας πήραμε  τον δρόμο για το ιταλικό σχολείο που μας περίμενε με ανυπομονησία στην Κρεμόνα , μία γραφική πόλη λίγο νοτιότερα , γνωστή και ως πόλη των βιολιών Stradivarius .

stradivarius

Όταν φτάσαμε οι μαθητές  , που ως τότε γνωρίζαμε μόνο από τις εξ αποστάσεως επαφές μας , χαρούμενοι που μας συναντούσαν , ήρθαν και συζήτησαν μαζί μας για πολλά και διάφορα θέματα σχετικά με το πρόγραμμά αλλά και για τις εντυπώσεις μας από  την χώρα τους. H πρώτη μέρα μας είχε ξενάγηση στην πόλη της Κρεμόνας και  τελείωσε    βόλτα στα μαγαζιά της πόλης παρέα με τους Ιταλούς μαθητές.

kremona2

krem7

krem5

krem6

σψηοολ

kremona4

Επόμενος προορισμός μας ήταν το μοναδικό  Μιλάνο , μία ανεπτυγμένη πόλη της βόρειας Ιταλίας , γνωστή και ως η πρωτεύουσα της μόδας.  Θαυμάσαμε από κοντά ένα  από τα πιο γνωστά μνημεία της Ευρώπης και έμβλημα της πόλης , το εντυπωσιακό Duomo.

duomo

Ακόμα ,  επισκεφτήκαμε το πολύ ενδιαφέρον Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Μιλάνου .

museum

Εκτός όμως από τα μνημεία και τα αξιοθέατα …. εκδράμαμε και στους εμπορικούς δρόμους  αφού οι καθηγήτριες μας επέτρεψαν να κάνουμε βόλτα στα μαγαζιά   γύρω από την κεντρική πλατεία . Αυτά  αποτελούνταν από επώνυμα ζαχαροπλαστεία , πολλά εστιατόρια ,καταστήματα από γνωστούς οίκους μόδας και την μοναδική boutique της Ferrari .  Αφού τελείωσαμε τα ψώνια μας  και ( τα κορίτσια κυρίως ) κρατώντας  πολλές σακούλες στα χέρια , επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας.

milano

μιλανο3

ferrari

gelato

αντονογλου

italy3

κον

milano kiko

Αξίζει να σημειωθεί  πως το πρωινό του ξενοδοχείου ήταν εξαιρετικό και με μεγάλη ποικιλία τροφήμων και χυμών. Ένα πρωινό μάλιστα είχαμε ένα happening : γιορτάσαμε με ότι πρόχειρο βρέθηκε τα γενέθλια μιας συμμαθήτριάς μας !

aristea

Η επόμενη  μέρα ξημέρωσε για μας στην Ιταλία  με προορισμό την πόλη του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας , τη  ρομαντική Βερόνα. Μερικά από τα γνωστά αξιοθέατα της  γραφικής πόλης είναι η βεράντα της Ιουλιέτας όπου οι τουρίστες ανεβαίνουν για να δουν τη θέα και να βγάλουν φωτογραφίες όπως και με το άγαλμα της το οποίο πλήθος κόσμου έσπευδε να φωτογραφήσει και να αγγίξει για γούρι. Κάτι ακόμα το οποίο μου τράβηξε το ενδιαφέρον ήταν ο τοίχος της εισόδου του σπιτιού  στον οποίο οι ερωτευμένοι κολλάνε χαρτάκια με το όνομα του αγαπημένου τους .  Δεν θα μπορούσαμε να μην γράψουμε λοιπόν εκεί κι εμείς !

wall2

verona

erna lia

kremona1

Μετά από πολύ περπάτημα  και πολλά ιταλικά gelati ( παγωτά ) αποφασίσαμε να πάμε σε μια ταβέρνα για να φάμε. Όλοι  καταφέραμε να παραγγείλουμε μακαρόνια  ( τί άλλο  ! ) με τυρί , με κιμά , με θαλλασινά  ή με μανιτάρια και όλοι μείναμε  στο τέλος ικανοποιημένοι , πράγμα όχι εύκολο μια που οι συννενοήσεις γίνονταν μόνο με τα λιγοστά ιταλικά που ξέραμε .

Ερώτηση : ξέρετε εσείς τί μακαρόνια θα σας φέρουν αν παραγείλετε spaggheti alle vongole ;

food

verona5

church

Η τέταρτη και τελευταία μέρα έφτασε και εμείς θελήσαμε να την περάσουμε με μια βόλτα στην παλιά πόλη του Μπέργαμο . Η πόλη ήταν ήσυχη , καταπράσινη, με πανέμορφα διατηρητέα κτίρια και ένα μεσαιωνικό κάστρο . Με το τελεφερίκ ανεβήκαμε ψηλά στην παλιά Μεσαιωνική πόλη από όπου μπορούσαμε να θαυμάσουμε την οροσειρά των Άλπεων στον βορρά και την σύγχρονη πόλη στον νότο.

bergamo

walking

italy5

italy

Δυστυχώς όμως , είχε φτάσει πιά η ώρα μετά από πολλά μεταφορικά μέσα που αλλάξαμε κατά την εξερεύνησή μας στην περιοχή της Λομβαρδίας , να σπεύσουμε στο αεροδρόμιο για την πτήση της επιστροφής.

funicolare

φθνιψθλαρ

train2

station

Περάσαμε υπέροχα , γυρίσαμε με πολλές αναμνήσεις στις αποσκευές μας και ήταν για όλους μας μια αξέχαστη εμπειρία . Εγώ δε που ονειρευόμουν την εκδρομή καιρό  , νομίζω  ότι  θα έχω να  το λέω ότι ήταν η καλύτερη εκδρομή της ζωής μου !