Πρόγραμμα Εναλλακτικού Τουρισμού

Φέτος για πρώτη χρονιά δημιουργήθηκε και λειτουργεί στο σχολείο μας το πρόγραμμα εναλλακτικού τουρισμού. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

 Τι είναι ο εναλλακτικός τουρισμός;

Είναι μια καινούρια φιλοσοφία στον τομέα του τουρισμού και περιλαμβάνει όλες τις μορφές τουρισμού, οι οποίες προσελκύουν τουρίστες με ειδικά ενδιαφέροντα, στηρίζονται σε οικολογικά ανεκτές και ήπιες δραστηριότητες, ενώ αναδεικνύουν χωρίς να καταστρέφουν τα φυσικά κάλλη μίας περιοχής. Παρουσιάζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • αποφυγή των κλασσικών τουριστικών προσφορών
  • διατήρηση των οικοσυστημάτων
  • αναζήτηση της αυθεντικότητας και της επαφής με τη φύση
  • ηλεπίδραση του ανθρώπου με τα πολιτιστικά μνημεία
  • στήριξη αγροτικών περιοχών και τέλος
  • επίλυση του προβλήματος του εποχιακού τουρισμού

Ποιες είναι οι βασικές του μορφές;   

  • Θαλάσσιος τουρισμός
  • Ιαματικός τουρισμός(SPA)
  •  Αγροτουρισμός
  • Αθλητικός τουρισμός αναψυχής
  • Θρησκευτικός τουρισμός
  • Πολιτιστικός τουρισμός
  • Εκπαιδευτικός τουρισμός
  • Οικοτουρισμός
  • Ιατρικός τουρισμός
  • Μεταλλευτικός/γεωλογικός τουρισμός
  • Επαγγελματικός τουρισμός
  • Κοινωνικός τουρισμός
  • Ορεινός-ορειβατικός τουρισμός
  • Χιονοδρομικός τουρισμός και τουρισμός χειμερινών αθλημάτων

 

Και τι σχέση έχουν όλα αυτά με ένα πρόγραμμα που «τρέχει» στο σχολείο μας;

Στόχος του προγράμματος είναι να γνω

ρίσουν τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κάποιες από τις μορφές του εναλλακτικού τουρισμού με βιωματικό – ενεργό τρόπο, ώστε να γίνουν οι φορείς που θα διαδώσουν στο άμεσο περιβάλλον τους (οικογένεια, φίλοι, συμμαθητές) τις χαρές και τα οφέλη του εναλλακτικού τουρισμού.

 Δράσεις του προγράμματος

Δεκέμβριος 2015… Μετέωρα και όχι μόνο

Το Δεκέμβρη που μας πέρασε επισκεφτήκαμε την Καλαμπάκα του νομού Τρικάλων και περπατήσαμε στις ρίζες των βράχων των Μετεώρων. (Οικοτουρισμός – Γεωτουρισμός)

Συνεχίσαμε την ημερήσια εκδρομή μας με επίσκεψη στο χριστουγεννιάτικο χωριό «Ο Μύλος των Ξωτικών» που βρίσκεται λίγο έξω από τα Τρίκαλα, όπου φιλοξε

Στο τέλος αφήσαμε την γνωριμία μας με το «λεωφορείο χωρίς οδηγό» . Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στα Τρίκαλα και αφορούσε μικρά λεωφορεία που δεν έχουν οδηγό αλλά κατευθύνονται από χειριστές που βρίσκονται σε μία αίθουσα ελέγχου. (Εκπαιδευτικός Τουρισμός)νούνταν και ένα σημαντικό τμήμα του «Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και Μουσείου Μανιταριών». (Πολιτιστικός Τουρισμός)

 

trikala5

 

trikala2

 

trikala4

trikala3

trikala1

 

 

Φεβρουάριος 2016… Νύχτα σε καταφύγιο, παιχνίδια στο βουνό

Επισκεφτήκαμε το Κέντρο Εναλλακτικού Τουρισμού στην Κ. Βροντού Σερρών. Σε αυτή τη διήμερη απόδραση τιμήσαμε την εναλλακτικότητα στο έπακρο. Καταρχήν η μεταφορά μας έγινε με ένα τυπικό κίτρινο σχολικό λεωφορειάκι! Ο καιρός ενθουσιάστηκε με την εναλλακτικότητά μας και συμφώνησε να ξεχάσει για δυο μέρες το φαινόμενο του θερμοκηπίου! Που σημαίνει χιόνι!!! Το διήμερο εξελίχθηκε σε ένα πανέμορφο καταφύγιο καταμεσής του δάσους στο όρος Βροντού με δράσεις και παιχνίδια στο χιόνι! Πεζοπορία στο δάσος, στίβος μάχης (Θιβετιανή Γέφυρα, Αναρρίχηση, Εναέρια διαπέραση από Ρόδες, πέρασμα της Μαϊμούς , διαπέραση από κρεμαστή κούνια, Αράχνη & από σκάλα), τοξοβολία, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού (εκμάθηση χρήσης πυξίδας και χάρτη) και paintball. (Οικοτουρισμός, Εκπαιδευτικός Τουρισμός, Περιπατητικός τουρισμός, Ορεινός-ορειβατικός τουρισμός)

 vrontou4vrontou1 vrontou2 vrontou5         vrontou11vrontou10vrontou9vrontou8vrontou7vrontou6vrontou3

Φεβρουάριος 2016… Πεζοπορία στο βουνό του Ωραιοκάστρου

Σε αυτή την εκδρομούλα προσκλήθηκαν όλα τα παιδιά του σχολείου, οι γονείς και οι φίλοι τους. Η συμμετοχή των παιδιών όμως ήταν μηδαμινή…

pezoporia

Παρόλα αυτά οι ελάχιστοι που συμμετείχαμε ακολουθήσαμε μια προσιτή και όμορφη διαδρομή 2 ωρών περίπου με σημείο εκκίνησης το 2ο ΓΕΛ Ωραικοκάστρου. (Περιπατητικός τουρισμός).

Λίτσα Μπίσκα

Σχολιάστε

Top