Εκπαιδευτική διήμερη εκδρομή στη Φλώρινα

20160310_114851

Δύο αξέχαστες ημέρες στο βορειοδυτικό άκρο της πατρίδας μας, στις αρχές της άνοιξης, με ομίχλη, χιόνια, λιακάδα,…

Οι μαθητές από τρία εκπαιδευτικά προγράμματα και με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών, συναντηθήκαμε, συζητήσαμε, σχεδιάσαμε και ζήσαμε μια διήμερη «περιπέτεια», στις 10 και 11 Μαρτίου, στον όμορφο νομό της Φλώρινας.

Αναλυτικά, συμμετείχε το πολιτιστικό πρόγραμμα «Το θέατρο στο σχολείο», με 19 μαθητές και συνοδούς τις κ. Κυριακή Γεωργιάδου και Αναγνωστάκη Μαρία. Καθώς επίσης τα προγράμματα Αγωγής Υγείας, «Κοινωνική δράση-εθελοντισμός: Όλοι μαζί μια αγκαλιά», με 22 μαθητές και συνοδό την κ. Αρίστη Χατζηιορδάνου και «Στηρίζομαι στα πόδια μου- Διαμεσολάβηση», με 18 μαθητές και συνοδό την κ.Τάνια Παπαδοπούλου.

Ξεκινήσαμε την Πέμπτη το πρωί με τον καιρό μελαγχολικό, με ομίχλη και ψιλόβροχο, αλλά μόνο μέχρι τη Βέροια. Μόλις περάσαμε το ροζ τοπίο με τις ανθισμένες ροδακινιές και μπήκαμε στην καταπράσινη κοιλάδα του Αλιάκμονα, από ψηλά στο Βέρμιο, σκόρπισαν τα σύννεφα και ο φωτεινός ήλιος μας συνόδεψε και τις δύο μέρες της εκδρομής.

Η πρώτη μεγάλη στάση ήταν στον ορεινό χιονισμένο οικισμό του Νυμφαίου, όπου αρχικά επισκεφθήκαμε το περιβαλλοντικό κέντρο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ . Είχαμε την τύχη να παρατηρήσουμε τρεις αρκούδες μέσα στο προστατευτικό φυσικό πάρκο, αφού πρώτα είχαμε την κατάλληλη ενημέρωση από τον υπεύθυνο του κέντρου. Κατόπιν, περπατήσαμε στα γραφικά δρομάκια του χωριού θαυμάζοντας τα πέτρινα, παραδοσιακά σπίτια και κτήρια, όπως την Νίκειο Σχολή και την εκκλησία του Αγίου Νικολάου και πριν αναχωρήσουμε γευτήκαμε τις νοστιμιές του τόπου σε φιλόξενα ταβερνάκια. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στην πόλη της Φλώρινας και πριν την άφιξη μας στο ξενοδοχείο, είχαμε την ευλογία να προσκυνήσουμε τη Μονή του Αγίου Αυγουστίνου και να δεχτούμε από τις μοναχές την γλυκύτατη φιλοξενία τους. Η πρώτη μέρα της εκδρομής έκλεισε με την τακτοποίηση στα δωμάτια μας και ένα περιποιημένo δείπνο με μουσική διασκέδαση, σε αίθουσα του hotel «Λύγκος».20160310_12344520160310_122311

Την Παρασκευή το πρωί, ξεκινήσαμε ξεκούραστοι και γεμάτοι ενέργεια από το χορταστικό πρωινό. Πρώτος σταθμός το Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε θησαυρούς της ευρύτερης περιοχής. Στη συνέχεια, πήραμε το δρόμο για το οροπέδιο των λιμνών. Τόπος ευλογημένος, με την Μεγάλη και Μικρή Πρέσπα και το πανέμορφο ιστορικό νησάκι του Αγίου Αχιλλείου, με την ξακουστή Βασιλική του, της οποίας ιστορικούς θησαυρούς γνωρίσαμε στο Μουσείο της Φλώρινας. Όσοι επιθυμούσαν να πάρουν μαζί τους κάτι από τα νόστιμα τοπικά προϊόντα – φασόλια Πρεσπών, απίθανες μαρμελάδες–, τα βρήκαν στους συμπαθείς παραγωγούς, στην άκρη της πλωτής γέφυρας που ενώνει τον Άγιο Αχίλλειο με τη στεριά. Την ομορφιά του φυσικού τοπίου, προσπαθήσαμε να την κρατήσουμε σαν ζωντανές αναμνήσεις, με τις φωτογραφίες και τα βίντεο, πράγμα αδύνατο για τον καθαρό αέρα και τις μυρωδιές της φύσης. Γύρω στις 2:00 το μεσημέρι, γευματίσαμε στο χιονοδρομικό κέντρο της Βίγλας Πισοδερίου, αλλά το σπουδαιότερο !! παίξαμε χιονοπόλεμο κάτω από τον ανοιξιάτικο ήλιο. Η φύση μας αποζημίωσε πλουσιοπάροχα…20160311_12304720160311_124830

Πλησίαζε η ώρα να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού, μα δε μας ένοιαζε γιατί νιώθαμε «πλούσιοι» από εικόνες, εμπειρίες και γνώσεις και δίναμε  υπόσχεση, μαθητές και καθηγητές,  για την επόμενη εκδρομή…

Κούλα Γεωργιάδου ( Φιλόλογος Γαλλικών )