To σχολείο ως χώρα

 

 images

Το σχολείο , σύμφωνα με το λεξικό ,  είναι ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα  που λειτουργεί  βάση ενός επίσημα αναγνωρισμένου προγράμματος  και έχει ως σκοπό τη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών . Το γνωρίζω πως το θέμα »  σχολείο  » είναι ….ανεξάντλητο  αλλά εγώ δε γράφω αυτό το άρθρο για να σας ενημερώσω για το τί είναι σχολείο  αλλά για να σας το παρομοιάσω με μια χώρα.  Ας ξεκινήσουμε….

Το σχολείο είναι σαν μια χώρα που έχει χωριστεί σε δύο πόλεις .Η πρώτη πόλη έχει ως πολίτες τους λεγόμενους καθηγητές ή δασκάλους . Η δεύτερη πόλη έχει ως πολίτες τους λεγόμενους μαθητές. Υπάρχει ένα πρόσωπο , ο αυτοκράτορας αυτής της χώρας, γνωστός ως διευθυντής. Ο αυτοκράτορας λοιπόν έρχεται να επιβάλει την τάξη και την αρμονία στις διαμάχες των δύο πόλεων .

Οι καθηγητές έχουν όπλο τους το στυλό  το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να βάλουν  τις απουσίες που τρέμουν οι μαθητές ή για τη βαθμολόγηση τους . Αυτοί οι πολίτες βρίσκονται σε αυτή την χώρα κάποιοι για να εισπράξουν απλώς το μηνιαίο  μισθό  τους   κι άλλοι γιατί τους ενδιαφέρει να διδάξουν και να μορφώσουν τους μαθητές. Υπάρχουν και κάποιοι που βρέθηκαν τυχαία περιπλανώμενοι μέσα  στις πολλαπλές επιλογές σπουδών.

Οι μαθητές από την άλλη , έχουν όπλο τους το επαναστατικό τους πνεύμα. Σε αυτούς  επιβάλλεται να βρίσκονται εδώ . Αρκετοί είναι αρνητικοί στην παρουσία τους σε αυτή τη χώρα , άλλοι θέλουν να βρίσκονται εδώ αλλά θέλουν να αλλάξουν τις συνθήκες  ζωής στη χώρα .

Οι πολίτες της πρώτης πόλης είναι αυστηροί  και αντιπαθητικοί ή συμπαθητικοί προς τους πολίτες της άλλης χώρας .Οι μαθητές χωρίζονται σε πολλές κατηγορίες. Αρχικά υπάρχουν οι μαθητές οι οποίοι είναι αθλητές ή μουσικοί ή σπασίκλες ή εντελώς αδιάφοροι για αυτή τη χώρα και αυτά που μπορεί να τους προσφέρει . Τα είδη αυτών των πολιτών της δεύτερης πόλης είναι πολλά λόγω του διαφορετικού χαρακτήρα του καθενός.

images (1)

Η βαθμολόγηση διχάζει τις δύο πλευρές .Οι καθηγητές δυσκολεύονται να βαθμολογήσουν ένα μαθητή γιατί πολλές φορές τον συγκρίνουν με έναν άλλον. Επίσης φοβούνται το κήρυγμα των προστατών των πολιτών της δεύτερης χώρας. Οι περισσότεροι μαθητές νοιάζονται  υπερβολικά πολύ για την βαθμολόγηση  , ξεχνώντας τον πραγματικό  λόγο που βρίσκονται  εγκλωβισμένοι στην χώρα. Επιπλέον υπάρχουν και αυτοί που δεν νοιάζονται για την βαθμολόγηση αλλά μόνο για τη διαφυγή τους από εδώ .

Όλος αυτός ο τρόπος ζωής διχάζει τις δύο πόλεις και δημιουργεί συνεχώς εμφύλιους πολέμους .  Ο αυτοκράτορας προσπαθεί να επιβάλλει την ηρεμία και την ισορροπία παίρνοντας το μέρος άλλοτε  των καθηγητών και άλλοτε  των μαθητών ή κρατά μία ουδέτερη στάση . Η συνέχεια του τρόπου ζωής και επιβίωσης σ΄αυτή την χώρα είναι δύσκολο να προβλεφτεί  προς το παρόν ……..

Μαρίνα Ταχτσή

 

Σχολιάστε

Top