Αξίζει να δείτε …

ψινεμα

της Κατερίνας Παπαδοπούλου

 

Επιστρέφοντας  μετά τις  διακοπές  των Χριστουγέννων  και ‘’ χορτάτοι’’ από τις  ταινίες που απολαύσαμε  τα Χριστούγεννα  είμαστε  εδώ να σας  προτείνουμε  καινούριες  ταινίες  που υπόσχονται… πολλά ! Οι διακοπές  μπορεί  να τέλειωσαν  όμως ο χρόνος  για να δούμε μια ταινία  και  να το διασκεδάσουμε  δεν τελειώνει  ποτέ !!!

cin1

Εάν θέλετε να βγείτε έξω ένα βράδυ με την παρέα σας και να περάσετε καλά μια είναι η λύση! Απλά… φροντίστε να μην έχετε φάει πιο πριν γιατί….

cin4


Η Ιοκάστη (Ρένια Λουιζίδου) είναι μια γυναίκα με ενέργεια, σπιρτάδα και πάθος. Η καθηλωτική της φαντασία μαγνητίζει τους πάντες, ενώ εντελώς φυσικά – και άκοπα – καταφέρνει να κάνει όλα τα γεγονότα να περιστρέφονται γύρω της. Όταν μια ωραία πρωία η φιλήσυχη γειτονιά της Ιοκάστης διαταράσσεται από την απροσδόκητη εξαφάνιση μιας Λετονής μανικιουρίστα (Μπέτυ Μαγγίρα), η χήρα, μάνα και υποτιθέμενη business woman Ιοκάστη Παπαδάμου ενώνει τις δυνάμεις της με τη δαιμόνια, πλην παντελώς αφελή, γειτόνισσά της, Βιβή Νερατζάκη (Μαρία Γεωργιάδου). Οι δυο αθώες, αλλά ξεκαρδιστικά ανυπόφορες αριστοκράτισσες μπροστά στην τρομακτική προοπτική του να μείνουν τα χέρια τους χωρίς μανικιούρ αποφασίζουν να ρίξουν άπλετο φως στην περίεργη, ομολογουμένως, υπόθεση.

Στον αγώνα για την διαλεύκανση του εγκλήματος, τα μυστικά του παρελθόντος, οι κρυφές αγάπες, τα ανομολόγητα πάθη, τα ερωτικά καμώματα και οι απάτες μεγατόνων θα αναστήσουν ακόμη και φαντάσματα…

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, το 2015 με άφθονο γέλιο! 

images (1)

 

Αυτό που ψάχνω δεν είναι παράλογο… έναν γαμπρό..της ευτυχίας..γίνεται ;;;

cin5
images (2)
Η νέα ταινία του Στράτου Μαρκίδη αποτελεί μια σύγχρονη και διαφορετική εκδοχή της κλασσικής ταινίας του 1962 -με τους Γεωργία Βασιλείαδου, Βασίλη Αυλωνίτη και Νίκο Ρίζο- που όλοι αγαπησαμε. Ο Βαγγέλης (Κώστας Αποστολάκης), είναι ένας παραδοσιακός Κρητικός οικογενειάρχης παντρεμένος με την Λίνα (Μπέσυ Μάλφα). Δυστυχώς δεν μπορεί να χαρεί την γυναίκα του, μέσα στο ίδιο του το σπίτι, αφού μαζί τους μένει η γεροντοκόρη και εκκεντρική αδερφή του Ευτυχία (Χρύσα Ρώπα). Ο μόνος τρόπος για να φύγει η Ευτυχία από το σπίτι και να την ξεφορτωθεί μια για πάντα είναι να την παντρέψει. Ποιος όμως θα είναι ο ήρωας που θα δεχθεί να παντρευτεί την Ευτυχία; Αναζητώντας τον κατάλληλο γαμπρό, ο Βαγγέλης καταλήγει σ’ένα συνεργάτη του τον Μένη (Κώστας Ευρυπίωτης). Ο Μένης είναι ένας άνδρας στο χείλος την καταστροφής, χτυπημένος από την οικονομική κρίση και ίσως ο μόνος που θα μπορούσε να κάνει την θυσία. Και ενώ το… προξενιό δείχνει να έχει πάρει τον δρόμο του εμφανίζεται ένας δεύτερος γαμπρός που διεκδικεί την Ευτυχία, ο Κούλης (Γιάννης Τσιμιτσέλης).

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε τον θρυλικό ελληνικό κινηματογράφο..τι προβάλλεται όμως στο εξωτερικό;

ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΙ ΕΥΧΕΣΤΕ..

cin3
Η Σταχτοπούτα εύχεται να πάει στο χορό του Πρίγκιπα, ο Τζακ και η μητέρα του θέλουν να γίνουν πλούσιοι, η Κοκκινοσκουφίτσα πρέπει να πάει στη γιαγιά χωρίς να ξεστρατίσει και ένας άκληρος φούρναρης με τη γυναίκα του επιθυμούν ένα παιδί.

Μία Μάγισσα, στην προσπάθειά της να αντιστρέψει ένα ξόρκι, θα προθυμοποιηθεί να τους βοηθήσει και οι ήρωες των παραμυθιών θα αποκτήσουν το φινάλε που λαχταρούν.

Όλοι ευχαριστημένοι; Μπα…

«Τα Μυστικά του Δάσους» αποτελεί ένα από τα πολυαγαπημένα μιούζικαλ του πατριάρχη του είδους Στίβεν Σόντχαϊμ («West Side Story», «Dick Tracy») γνωστού περισσότερο για τις εκλεπτυσμένες μελωδίες και την περίπλοκη μουσική αφηγηματική ροή, που δεν αφήνουν περιθώρια και ευκολίες σε τραγούδια «σουξέ» αλλά σε τραγούδια που αναδεικνύουν τη σύνθεση και τους ευρηματικούς στίχους.

Ο Σόντχαϊμ είχε γράψει το έργο τέλη του ’80 σε μία προσπάθεια να κρίνει τις λαϊκές παραδόσεις, να παρωδήσει τα happy ends και τα στερεότυπα, αλλά και να ανασύρει τους συμβολισμούς και τα υποσυνείδητα μηνύματα που ελλοχεύουν στο θεματικό πυρήνα κάθε παραμυθιού.

Θυμηθείτε την τελευταία ταινία που βασίστηκε σε μιούζικαλ του Σόντχαϊμ και θα καταλάβετε άμεσα το στιλ του. Μιλάμε φυσικά για το «Sweeney Todd: Ο Φονικός Κουρέας της Οδού Φλιτ» του Τιμ Μπάρτον.

Μη φοβηθείτε! Τα πράγματα εδώ δεν είναι νοσηρά και σκοτεινά, όπως στην ταινία του Μπάρτον.

Τα «Μυστικά του Δάσους» ακολουθούν διαφορετική αισθητική και νοηματική πορεία, και την σκηνοθεσία άλλωστε ανέλαβε ένας πιο «ελαφρύς» σκηνοθέτης, ο βετεράνος των θεατρικών μιούζικαλ Ρομπ Μάρσαλ.

Προς τιμήν του το εξαιρετικό καστ και η ενδιαφέρουσα αισθητική σε επίπεδο σκηνογραφίας και κοστουμιών προσφέρουν τα μέγιστα στο σύνολο που σιγοντάρει τις μελωδίες του Σόντχαϊμ. Ο πλούσιος ήχος της ορχήστρας στηρίζει εμφατικά τη μουσική του και οι ερμηνείες των ηθοποιών την υποστηρίζουν ιδανικά.

Η Έμιλυ Μπλαντ στο ρόλο της φουρνάρισσας ισορροπεί με χαρακτηριστική άνεση το δράμα και την κωμωδία με σπουδαία φωνητική απόδοση και έχει εξαιρετική χημεία με τον συμπρωταγωνιστή της Τζέιμς Κόρντεν.

Η Άννα Κέντρικ που έχει αποδείξει στο παρελθόν τις φωνητικές της δεξιότητες γίνεται μία συμπαθέστατη αναποφάσιστη Σταχτοπούτα και ο Κρις Πάιν («Σταρ Τρεκ») εκπλήσσει ως κωμικό αντίβαρο με την ειρωνική φιλαυτία που αποδίδει στο ρόλο του Πρίγκιπα.

Η Μέριλ Στριπ αναμετριέται στα ίσα με με την Μπερναντέτ Πίτερς («Άννυ») που είχε διδάξει τον αβανταδόρικο ρόλο της Μάγισσας στο θεατρικό ανέβασμα και φτάνει σε ερμηνευτικές κορώνες που απαλείφουν από τη μνήμη την άβολη ερμηνεία της στο «Mamma Mia». Από την άλλη ο Τζόνι Ντεπ ως κακός λύκος, ποζάρει για άλλη μία φορά (και βαριεστημένα) την περσόνα του, αλλά ο ρόλος είναι τόσο μικρός που μέχρι να ενοχλήσει…ξεχνιέται.

Ο Μάρσαλ, ικανός για το πεντάστερο «Σικάγο» ή για μετριότητες («Αναμνήσεις Μίας Γκέισας», «Εννέα»), προσπαθεί να μείνει πιστός στην πηγή του και παράλληλα να φροντίσει το σύνολο των χαρακτήρων του προσφέροντάς τους έναν κοινό τόπο. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας τα καταφέρνει θαυμάσια με διηγηματική ροή και ενορχηστρώνοντας τα μουσικά νούμερα με λιτή περιεκτικότητα.

Το Δάσος όμως κρύβει προκλήσεις που αποκαλύπτουν τα εγωιστικά κίνητρα όλων των ηρώων και το φινάλε θα τους βρεί ανικανοποίητους. Σ” αυτό το σημείο ο Σόντχαϊμ θυσιάζει στο θεατρικό τον αφηγητή (στην κυριολεξία!) με σκοπό να παρεκτραπεί η ιστορία και καθένας από τους ήρωες να αποκαλυφθεί.

Η τρίτη πράξη στο θεατρικό ανέβασμα είναι μία ιδιοφυής σύλληψη που ξεμπροστιάζει τα «θέλω» και τα «μπορώ» της ανθρώπινης φύσης. Στην κινηματογραφική μεταφορά ο ρόλος τους αφηγητή απουσιάζει και έχει αντικατασταθεί από τον φούρναρη, μέσα σε ένα πλήθος αλλαγών που παρατηρούνται στο δεύτερο μισό της ταινίας και απομακρύνουν νοηματικά τους περίπλοκους στοχασμούς του πρωτότυπου ενώ αφήνουν μία άτσαλη αίσθηση τακτοποίησης. Για παράδειγμα η ιστορία της Μάγισσας και της «κόρης» της Ραπουνζέλ συμμαζεύεται με μία άστοχη ευκολία που δημιουργεί απορίες.

Καθώς η ιστορία προχωρά, αποκαλύπτεται πως τελικά τα παραμύθια που λένε οι γονείς για να αποκοιμίσουν τα παιδιά τους, είναι αλληγορίες που καθορίζουν αυτή τη σχέση.

Ο Μάρσαλ και ο Σόντχαϊμ σάς προκαλούν να μην είστε καλοί ή ευγενικοί, αλλά σωστοί και καθώς θα διασκεδάζετε με τις ανήλικες αναφορές και τα παθήματα των ηρώων, θυμηθείτε να προσέχετε τι εύχεστε!

TAINIA-1

 

 

Για εσάς  που προτιμάτε  να καθίσετε  στον καναπέ και νοικιάζοντας μια ταινία και χαλαρώνοντας  στο σπίτι..σας προτείνουμε μια ταινία που άλλους  τους προβληματίζει, άλλους  τους βγάζει  ερωτήματα  από το παρελθόν  και μας κάνει να σκεφτούμε πως πολλές φορές  για κάποια  πράγματα του παρελθόντος  είτε  να φταίξαμε είτε και όχι..μπορούμε όμως να ξέρουμε τι ακριβώς  έγινε  εκείνη τη στιγμή…;;; μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω;;

 

cin2
Που πηγαίνει η ψυχή μετά το θάνατο; Συνεχίζει το μυαλό μας να αντιλαμβάνεται πράγματα και καταστάσεις; Οι τύψεις είναι αυτές που θα κυριαρχήσουν ή μήπως απολύτως τίποτα; Έχει ο άνθρωπος το δικαίωμα να δώσει απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα; Και αν όχι, τότε ποιος;

Μια ταινία με πρωτότυπο θέμα, τουλάχιστον για τις αρχές της δεκαετίας του ’90 όποτε και προβλήθηκε. Ο σκηνοθέτης των: “Phantom of the Opera”, “Phonebooth”, Batman & Robin” και “Batman Forever” Joel Schumacher, προσεγγίζει το θέμα με τρόπο σκοτεινό και μυστήριο.

Μια ομάδα φοιτητών ιατρικής, μέσω παράνομων πειραμάτων στους ίδιους τους τους εαυτούς, προσπαθούν να βρουν τη λύση των αιωνίων αυτών ερωτημάτων για το θάνατο.

Αυτό που θα ανακαλύψουν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας τους, είναι ότι οι τύψεις από σφάλματα προηγούμενων ετών είναι αυτές που θα αναδυθούν και θα αποκαλυφθούν τα λίγα αυτά λεπτά της ώρας που η ζωή θα τους εγκαταλείψει λόγω του πειράματος τους.

Η ανακάλυψη αυτή οδηγεί τον έναν λίγο παραπάνω από τον άλλο και με τρόπο διαφορετικό, σε συνέπειες καταστροφικές που επηρεάζει την ψυχική αλλά και την φυσική τους κατάσταση, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να κινδυνεύει περισσότερο αυτός με τις περισσότερες τύψεις.

Στη θέση αυτή έρχεται ο πρωταγωνιστής Kiefer Sutherland (Nelson) που προσπαθεί να ξεφύγει κυριολεκτικά από το παρελθόν και βλέπει την ίδια του την ιδέα να γυρίζει μπούμερανγκ. Η περιέργεια του τον φέρνει όλο και ποιο κοντά στο πραγματικό αυτή τη φορά θάνατο. Καταλήγει να είναι ο μόνος από τους συμφοιτητές του ‘πειραματόζωα’ που δεν μπορεί να ζητήσει συγγνώμη από το παρελθόν.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας κυριαρχεί το σκοτάδι, η πόλη στην οποία εξελίσσεται η ιστορία έχει ύφος νεκροταφείου και ο τόπος διεξαγωγής του πειράματος είναι μια εγκαταλελειμμένη εκκλησία, πράγμα που κάνει το σκηνικό επιβλητικότερο και το κλίμα βαρύτερο.

Η πίστη των ηρώων δοκιμάζεται, μερικών από αυτούς επανέρχεται. Η μετέπειτα πορεία (της ψυχής;) φαίνεται να είναι ξεκάθαρη, αλλά η αναζήτηση για τη λύση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί, είναι αυτή που θα δυσκολέψει την κατάσταση. Μέσω των τραγικών συνθηκών που έχουν φτιάξει οι νεαροί μελλοντικοί γιατροί, προσπαθούν να σώσουν το παρόν τους αντιμετωπίζοντας το παρελθόν.

Οι ερμηνείες των ηθοποιών που απαρτίζουν την ομάδα των φοιτητών, δεν είναι και οι καλύτερες που θα μπορούσαν να υπάρξουν. Είναι σχεδόν στο ξεκίνημα της ολόκληρη η ομάδα των ηθοποιών. Μεταξύ των ερμηνειών των Kiefer Sutherland, που ηγείται και της ομάδας, Kevin Bacon και Julia Roberts, ίσως της Roberts να είναι αυτή που ξεχωρίζει λίγο παραπάνω και αυτό κατά ένα περίεργο τρόπο αφού στο πέρασμα των χρόνων η Roberts διατηρεί το ίδιο και απαράλλαχτο ύφος σε όλες σχεδόν τις ερμηνείες της, ενώ οι Sutherland και Bacon προσεγγίζουν κάθε χαρακτήρα με τρόπο διαφορετικό και ξεχωριστό.

Μικρότερους ρόλους κατέχουν οι William Baldwin και Oliver Platt που για ακόμη μια φορά αποτελεί και το κωμικό στοιχείο του συνόλου (Platt).

Το φινάλε της ταινίας, χαρούμενο η όχι, αναμενόμενο ή μη δεν σημαίνει και τέλος της αναζήτησης.

Τι μπορεί να συμβαίνει στον ανθρώπινο εγκέφαλο, αφού σταματήσει η καρδιά; Μήπως το απόλυτο κενό; Κατά πόσο είναι δυνατόν να συγκρατηθεί, η όποια εμπειρία, στη μνήμη αυτού που βρέθηκε τόσο κοντά στο θάνατο; Ποιος είναι αυτός που θα μπορέσει να δώσει μια ικανοποιητική απάντηση; Η ικανοποίηση όμως, πόση σχέση μπορεί να έχει με την πραγματικότητα;

flatliners1 (1)

Σχολιάστε

Top