ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ 2ΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ

Ο κ. Γ. Καπούλας, Διευθυντής του σχολείου μας, 2ου Λυκείου Ευόσμου

  Από τη Στέλλα Μονογενίδου

 

 

      Στις 23 Νοεμβρίου 2011 είχα την ευκαιρία να συναντήσω τον διευθυντή του σχολείου μας, κ. Γεώργιο Καπούλα,  και να συζητήσω μαζί του θέματα της σχολικής ζωής, αλλά και της επικαιρότητας και ταυτόχρονα  να φωτίσω και μια πλευρά της προσωπικότητας του.

Η συνέντευξή του έχει ως εξής :

Στέλλα Μονογενίδου : Ως νέος, φανταστήκατε ποτέ τον εαυτό σας σε μια τέτοια θέση ευθύνης; Ποιο νομίζετε πως είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα σας και ποιό το μεγαλύτερο μειονέκτημα σας , ως διευθυντής ;

Διευθυντής : Μερικές φορές μου περνούσε από το νου ! Πλεονέκτημα, δεν υπάρχει…Ως μειονεκτήματα είναι η πολλή δουλειά, οι ευθύνες, η ένταση που οφείλεται στις σχέσεις ανάμεσα στα παιδιά και στους καθηγητές ,στη διαγωγή και το ήθος των παιδιών.

Στ.: Ποια ήταν τα κίνητρα σας για να αναλάβετε την θέση του διευθυντή; Γιατί γίνατε διευθυντής ;

Δ.:  Ήθελα να δοκιμάσω μια άλλη θέση ,να δω αν μπορώ να βοηθήσω από την θέση αυτή το σχολείο ,τους μαθητές και την εκπαίδευση .

Στ.: Πόσα χρόνια βρίσκεστε στη θέση αυτή ;

Δ .: Είμαι στο 5ο έτος .

Στ.: Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα σας και πως την αντιμετωπίσατε; Ποια ήταν η πιο χαρούμενη στιγμή στην καριέρα σας; 

Δ.: Ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή δεν υπήρξε .Οι δύσκολες στιγμές σχετίζονται με τις εντάσεις ανάμεσα στους μαθητές και τους καθηγητές και με του απείθαρχους και θορυβώδεις μαθητές .Χαρούμενες στιγμές υπάρχουν όταν τα παιδιά χαμογελούν , όταν είναι ήρεμα , όταν αισθάνομαι ότι αγαπούν το σχολείο ,γενικά όταν υπάρχει ηρεμία…

Στ.: Έχετε σκεφτεί ποτέ να παραιτηθείτε από την θέση του διευθυντή ; Και αν ναι , γιατί;

Δ.: Όχι, διότι ήταν δική μου επιλογή και ευτυχώς μέχρι τώρα δεν προέκυψαν ιδιαίτερα δυσάρεστες καταστάσεις για τις οποίες να αισθάνομαι υπεύθυνος…

Το σχολείο μας, 2ο ΓΕΛ Ευόσμου

Το σχολείο μας, 2ο ΓΕΛ Ευόσμου

 

 

Στ.: Ποια η σχέση σας με τους μαθητές και τους καθηγητές αντίστοιχα ;

Δ.: Νομίζω ότι αυτό θα το κρίνουν καλύτερα οι μαθητές και οι καθηγητές . Από την πλευρά μου  προσπαθώ να δείχνω κατανόηση και να συμβάλλω στην επίλυση των προβλημάτων με βάση το σεβασμό από όλους προς όλους.

Στ.: Σκέφτεστε κάποια στιγμή να κάνετε περικοπές στον προϋπολογισμό του σχολείου, δεδομένης της οικονομικής κρίσης ;

Δ.: Ίσως δεν γνωρίζεις ότι δεν ελέγχω εγώ τον προϋπολογισμό του σχολείου. Λειτουργούμε με όσα χρήματα μας χορηγούν .Για το τελευταίο τετράμηνο όμως, δεν μας έχει χορηγηθεί κανένα ποσό, άρα οι περικοπές είναι αναπόφευκτες .

Στ.: Πιστεύετε ότι η δωρεάν εκπαίδευση θα συνεχίσει να υφίσταται ;

Δ.: Πιστεύω πως ναι! Άλλωστε δεν έχει καταργηθεί μέχρι τώρα σε κανένα κράτος του κόσμου .

Στ.: Πώς η δημόσια εκπαίδευση μπορεί να βγει κατά την γνώμη σας από το αδιέξοδο;

Δ.: Δεν νομίζω ότι είναι έντονο το αδιέξοδο. Εγώ βλέπω ότι πάρα πολλά παιδιά δουλεύουν, προσπαθούν και αγωνίζονται. Επίσης πάρα πολλοί καθηγητές εργάζονται με έγνοια και ευθύνη .Μπορεί πιθανώς κάποια πράγματα να πρέπει να τροποποιηθούν και να αλλάξουν, αλλά η κατάσταση δεν είναι τραγική και αδιέξοδη…

Στ.: Τι θα συστήνατε σε έναν έφηβο που ψάχνει για δουλεία;

Δ.: Επειδή οι συνθήκες είναι δύσκολες και η ανεργία μεγάλη, θα πρέπει να

είναι καλός σε κάτι και να πείθει για αυτό τους άλλους. Αλλά για να γίνει αυτό , θα πρέπει να προσπαθήσει και να δουλέψει πολύ σε αυτό που αγαπά περισσότερο.

Στ.: Πόσο σας επηρεάζει η δουλειά σας στην υπόλοιπη καθημερινότητα σας; Μεταφέρεται τυχόν άγχος της δουλειάς σας  στο σπίτι και την οικογένεια σας;

Δ.: Σε έναν οργανισμό όπως είναι το σχολείο με 500 μέλη( μαθητές-καθηγητές ), πέρα από τα δυσάρεστα γεγονότα που υπάρχουν και δεν μπορεί κάνεις να απαλλαγεί εύκολα από αυτά, υπάρχει  ακόμα και ο προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, οπότε όλη την ημέρα αναπόφευκτα ασχολούμαι με το σχολείο . Ωστόσο  φροντίζω να μην μεταφέρω την ένταση  μου στα άλλα  άτομα του οικογενειακού μου περιβάλλοντος.

Στ.: Με ποιες δραστηριότητες γεμίζεται τον ελεύθερο σας χρόνο, αν υπάρχει;

Δ.: Δεν υπάρχει πολύς ελεύθερος χρόνος . Προσπαθώ όσο μπορώ να έρχομαι σε μεγαλύτερη επαφή με την φύση.

Στ.: Θα διδάσκατε ποτέ δωρεάν;

Δ.: Υποθέτω πως θα γινόταν περίπου για 40 ημέρες, γιατί όπως λέει η επιστήμη, όταν ο άνθρωπος δεν καταναλώνει φαγητό για 40 ημέρες πεθαίνει .

Στ.: Ποια νομίζετε ότι είναι ότι είναι η εικόνα που έχουν οι μαθητές για σας;

Δ.: Οι μαθητές είναι διαφορετικοί μεταξύ τους και επομένως έχουν διαφορετικές εκτιμήσεις .Πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετοί που με θεωρούν καλό, αλλά υπάρχουν και κάποιοι (λίγοι ελπίζω ) που θεωρούν ότι μπορούν να εκμεταλλευτούν την ανοχή και την κατανόηση που δείχνω.

Στ.: Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας !