Νέο σύστημα

exams

Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του Λυκείου εδώ και δύο χρόνια είναι το Νέο Σύστημα. Όπως παρατηρούμε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών δηλώνει κατά, ενώ το υπόλοιπο δηλώνει υπέρ, αλλά πιστεύει πως χρειάζεται μερικές μεταρρυθμίσεις . Αντίθετα η πλειοψηφία των καθηγητών διαφωνεί με τους μαθητές καθώς οι περισσότεροι συμφωνούν με το Νέο Σύστημα. H διαφορά των απόψεων ανάμεσα στους καθηγητές και μαθητές σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων είναι αξιοσημείωτη. Το σίγουρο είναι πάντως πως η εφαρμογή του Νέου Εκπαιδευτικού Συστήματος  δημιούργησε άγχος και πίεση στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ας παρακολουθήσουμε αποσπάσματα από συνεντεύξεις καθηγητών του Λυκείου μας…

 Διευθυντής

«Στην αρχή ενέπνευσε φόβο και ανασφάλεια. Το πρόβλημα είναι ότι δεν εξασφαλίζει το Υπουργείο , από την αρχή της χρονιάς να υπάρχουν καθηγητές σε όλα τα μαθήματα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ίση μεταχείριση όλων των σχολείων. Εάν το σχολείο λειτουργεί κανονικά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς τότε δεν θα υπάρχει λόγος η υπάρξει των φροντιστηρίων εάν υπάρχει ανάγκη φροντιστηριακής βοήθειας με μονωμένα  για κάποιο μαθητή , ήδη τα τελευταία τρία χρόνια λειτουργεί δωρεάν κοινωνικό φροντιστήριο το οποίο αυτή τη στιγμή στο Λύκειο συνιστάται με 37 τμήματα. Είμαι υπέρ του σταθερού συστήματος που δεν θα αλλάζει κάθε λίγο-λίγο, επομένως θα πρέπει το Υπουργείο νααποφασίσει χωρίς αλλαγές και με σοβαρότητα την εφαρμογή του νέου Λυκείου .Τέλος αν εξασφαλιστεί αυτό σίγουρα οι απαιτήσεις θα θέλουν ένα νέο σύγχρονο Λύκειο.»

 

Οικονομολόγος

«Κάθε αλλαγή τρομάζει . Μπορούμε όμως να το δούμε και θετικά.Το σύστημα βοηθάει για να αρχίσουν οι μαθητές να διαβάζουν. Είμαστε υποχρεωμένοι να βγάλουμε την ύλη με αποτέλεσμα οι καθηγητές και οι μαθητές να νιώθουν μία βαριά πίεση. Τα φροντιστήρια δεν είναι υποχρεωτικά για άριστους μαθητές αλλά για τους μέτριους θα μπορούσε να δώσει ένα κίνητρο για το περισσότερο διάβασμα. Επίσης υπάρχει μια κάθοδος στους βαθμούς ,διότι οι βαθμοί των προηγούμενων χρόνων ήταν πλασματικοί .Τέλος αξιολογώ ότι κάθε αλλαγή έχει τα αρνητικά και τα θετικά της.»

 

Μαθηματικός

«Η εξεταστέα ύλη είναι μεγάλη και οι ώρες των μαθημάτων δεν αρκούν για εξάσκηση σκέψης. Με λίγα λόγια η τράπεζα θεμάτων είναι ένα εργαλείο. Η δικιά μου άποψη για τα φροντιστήρια είναι ότι δεν κάνουν τίποτα παραπάνω από τι θα μπορούσε μόνο του ένα παιδί. Τέλος οι βαθμοί είναι πλασματικοί. Παρ’ όλα αυτά είμαι πολύ αυστηρή στην βαθμολογία και με συγκεκριμένους κανόνες. Είμαι υπέρ των πραγμάτων!»

 

Φιλόλογος

«Η τράπεζα θεμάτων επιβλήθηκε κάπως βίαια όμως ίσως και να φέρει θετικά αποτελέσματα . Η στάση των μαθητών όλα τα προηγούμενα χρόνια και στην 1η και 2α λυκείου ήταν »ας είμαστε χαλαρά και στην 3η λυκείου θα διαβάσουμε» . Αν όμως η ύλη είναι πιο μεγάλη και τα θέματα είναι πολύ απαιτητικά εκεί υπάρχει δυσκολία και νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι σε ένα επίπεδο που να μπορούν να ανταποκριθούν οι μαθητές της 1ης λυκείου. Το σημαντικό δεν είναι η βαθμολογία, η ουσία είναι στο τι »καταλαβαίνω» στο ποσό μελετούν στο αν μπορούν να μορφώνονται περισσότερο .Αν η τράπεζα έχει ως στόχο τη δουλειά πιο συστηματική μπορεί να έχει ένα αποτέλεσμα . Οι μαθητές της 1ης λυκείου χρειάζονται κάποια βοήθεια σε συγκεκριμένα μαθήματα. Τα φροντιστήρια σε βάζουν σε ένα συνολικό πρόγραμμα που αυτό σημαίνει πολλές ώρες με αποτέλεσμα να μην αφήνουν το περιθώριο στον μαθητή να κρίνει ,να αναζητήσει και να βρει από κάπου μια λύση ακόμα και από κάποιον εξωτερικό άξονα. Υπάρχουν αδυναμίες στο καινούριο σύστημα όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να συνεχίσει να υπάρχει το σύστημα που υπήρχε, το οποίο είχε πολύ μεγάλη υποκρισία και ήταν και πάλι ισοπεδωτικό προς τα κάτω».

Βιολόγος

 « Η τράπεζα θεμάτων ελπίζω να μας βοηθήσει στο μέλλον γιατί αρχικά είναι δύσκολα τα θέματα. Επίσης δεν έχουμε χρόνο να δουλέψουμε τα θέματα της τράπεζας αυτό είναι το κακό. Έχουμε πολύ υλη να καλύψουμε και δεν προλαβαίνουμε να δουλέψουμε τα θέματα της τράπεζας . Εάν περιοριστούν λίγο τα θέματα και γίνει  πιο προσεκτική η επιλογή, θεωρώ ότι μπορεί να βοηθήσει στην διδασκαλία του μαθήματος . Ακόμα δεν μπορώ να κρίνω άμα υπάρχει μια άνοδος ή κάθοδος των βαθμών . Δουλεύοντας με τα θέματα της τράπεζας τα παιδία μαθαίνουν να εστιάζουν σε συγκεκριμένες πληροφορίες μέσα στο βιβλίο και δεν χρειάζεται να αποστηθίσουν  πλήρως  όλο το κείμενο. Όλο αυτό θα πρέπει να αλληλεπιδρά με καθηγητή και μαθητή για να του δείξει πως δουλεύουν τα θέματα της τράπεζας, ώστε ο μαθητής μέσα από αυτό να μαθαίνει τον τρόπο μάθησης. Ένα παιδί το οποίο ξέρει πώς να διαβάζει και με ένα σχολειό που μπορεί να το στηρίξει μπορεί να γίνει δουλειά. Επειδή όμως συνήθως δεν ξέρουμε πώς να διαβάσουμε και επειδή στα σχολεία μας,κακά τα ψέματα, αργούν να έρθουν οι καθηγητές, αργεί να βγει και το σταθερό πρόγραμμα. Όλα αυτά δημιουργούν μια αναστάτωση και στους μαθητές και στους καθηγητές. Αυτή η έλλειψη σταθερότητας και αστάθειας ,γενικώς δημιουργούν την αίσθηση ότι το φροντιστήριο είναι απαραίτητο. Γενικά μου άρεσε ο τρόπος αυτός . Η τράπεζα έχει εύκολα θέματα αλλά και δύσκολα . Δεν θεωρώ δίκαια την κλήρωση η όποια γίνεται επειδή κάποια σχολεία μπορεί να τύχουν εύκολα θέματα και κάποια όχι. Πιστεύω ότι θα μπορούσε να υπήρχε η τράπεζα θεμάτων αλλά να μην υπήρχε η κλήρωση και ο καθηγητής να έβαζε μόνος του τα θέματα.

 

 

 

Σχολιάστε

Top