O δρόμος προς το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα

Hamilton-2

LEWIS HAMILTON

O δρόμος προς το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα

 

Ο Λιούις Χάμιλτον (Lewis Carl Davidson Hamilton) είναι Βρετανός πιλότος της Φόρμουλα 1, ο οποίος αγωνίζεται σήμερα με την ομάδα της Mercedes AMG F1 Team (από την αγωνιστική περίοδο του 2013). Γεννήθηκε στο Στίβενεϊτζ[1] στις 7 Ιανουαρίου του 1985. Σε ηλικία 10 ετών πλησίασε το διευθυντή της Μακ Λάρεν Ρον Ντένις και του είπε ότι ήθελε να αγωνιστεί για εκείνον μία ημέρα. Τρία χρόνια μετά υπέγραψε συμβόλαιο με τη Μακλάρεν και τη Μερσέντες-Μπενζ, στα πλαίσια ενός προγράμματος για νεαρούς οδηγούς. Το 2007 έγινε οδηγός για τη Μακλάρεν, έπειτα από τις νίκες του στα βρετανικά πρωταθλήματα της Φόρμουλα Ρενό, στη Φόρμουλα 3 και στο GP2. Έκανε σπουδές στο σχολείο Τζον Χένρι Νιούμαν, της γενέτειράς του (Καθολικό λύκειο).

Η φετινή αγωνιστική σεζόν (2014) ήταν από τις πιο κορυφαίες της καριέρας του. Γενικά, η ομάδα που εκπροσωπεί (Mercedes AMG Petronas) είχε από την αρχή της σεζόν ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα με την κατάταξη των οδηγών της (σχεδόν σε κάθε αγώνα) να αγγίζει σε Μ.Ο. την πρώτη θέση. Το πρωτάθλημα κατασκευαστών κρίθηκε πολύ νωρίτερα από τον τελευταία αγώνα… με την Mercedes να αναδεικνύεται παγκόσμια πρωταθλήτρια F1. Οι μόνοι αντίπαλοι που μπορούσαν να στερήσουν τον τίτλο από τον Lewis Hamilton τη φετινή σεζόν ήταν ο Nico Rosberg (teammate του στην ομάδα της Mercedes) και ο Daniel Ricciardo με την ομάδα της Red Bull Racing. Ο Rosberg ήταν ο μοναδικός, ο οποίος μπόρεσε να τον ανταγωνιστεί μέχρι και τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, όπου διεκδικούσε κι αυτός το πρωτάθλημα. Όμως, οι αγωνιστικές ικανότητες του Lewis σε συνδυασμό με το κορυφαίο μονοθέσιο της Mercedes κατάφερε και συνέτριψε τους όποιους αντιπάλους του και κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα για δεύτερη φορά (2008 & 2014). Ο ίδιος αναφέρει σε συνέντευξή του: «This is the greatest day of my life. 2008 was special but the feeling I have now is way past that. It’s the greatest feeling I have ever had,» a jubliant Hamilton said to Sky F1′s Martin Brundle on the podium. «The start was like a rocket and probably the best I’ve ever had. Going into the race I had different approaches in my mind but the car was fantastic.»

Εάν το μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας συνεχίσει να κατασκευάζει και να βελτιώνει τους κινητήρες της, ο Lewis Hamilton θα μπορέσει να φτάσει στην κατάκτηση κι άλλων πρωταθλημάτων, με τα οποία θα καταφέρει να προσπεράσει πολλούς παλιούς αλλά εξίσου διάσημους και εξαιρετικούς οδηγούς της F1 στον αριθμό των παγκόσμιων πρωταθλημάτων.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ F1
formula

H Formula 1 ανήκει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συναρπάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν πολλές ομάδες που συμμετέχουν με τα δικά τους μονοθέσια σε κάθε αγώνα της F1, όπου κάθε ομάδα έχει δύο teammates, και μερικές από αυτές είναι: Mercedes AMG Petronas, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari, Mclaren Mercedes, Force India κ.α. Βέβαια, πολλές από τις ομάδες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και κάθε χρόνο είναι αβέβαιη η συμμετοχή τους στους αγώνες, κάτι το οποίο προσπαθούν οι “μεγαλύτερες” και “ισχυρότερες” οικονομικά ομάδες να αλλάξουν.

Αναλυτικά οι αγώνες του 2014

Αυστραλία, Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα, Ισπανία, Μονακό, Καναδάς, Αυστρία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ουγγαρία, Βέλγιο, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι.

Αριθμούμε, λοιπόν, 19 αγώνες (Grand Prix). Όλη τη σεζόν, η κυρίαρχη ομάδα και αυτή που κατέκτησε από αρκετά νωρίς το πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι η Mercedes AMG Petronas με οδηγούς-teammates τον Βρετανό Lewis Hamilton και τον Γερμανό Nico Rosberg. Σημαντικό είναι να πούμε ότι κατά τη διάρκεια κάθε αγώνα, οι πιλότοι χάνουν περίπου τέσσερα κιλά και 2-3 λίτρα νερό, εξαιτίας των μεγάλων θερμοκρασιών που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του μονοθεσίου. Γι” αυτό πριν την έναρξη πίνουν πολλά υγρά, ώστε να αποφύγουν την αφυδάτωση, και μετά τον τερματισμό τα αναπληρώνουν άμεσα. Σε περιοχές όμως με υψηλές θερμοκρασίες, όπως η Βραζιλία, η Αυστραλία και η Μαλαισία, οι οδηγοί πίνουν πάνω από 8 λίτρα νερό, προτού αρχίσει ο αγώνας, ενώ για να διευκολυνθούν έχουν ενσωματωμένο στη στολή τους ένα δοχείο με νερό, που περιέχει και ανόργανα άλατα.

Είναι άξιο να αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων, τα οποία συναρπάζουν:

  • Τα περισσότερα μονοθέσια πιάνουν  τα 160 χλμ/ώρα σε 3-5 δευτερόλεπτα, ενώ «κοκαλώνουν» μέσα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα.
    - Κάθε μονοθέσιο αποτελείται περίπου από 80.000 μέρη και για να κατασκευαστεί απαιτεί απόλυτη ακρίβεια. Χαρακτηριστικό είναι πως εάν ένα όχημα είναι συναρμολογημένο σωστά κατά 99,9%, σημαίνει πως 80 κομμάτια είναι τοποθετημένα λάθος!
    - Οι στροφές της μηχανής αγγίζουν τις 18.000 το λεπτό, δηλαδή 300 το δευτερόλεπτο, ενώ οι μηχανές των μονοθεσίων «ζουν» μόνο για 2 ώρες.
    - Τα μονοθέσια στο εσωτερικό τους έχουν πάνω από ένα χιλιόμετρο καλώδιο, που συνδέεται με περίπου 100 αισθητήρες, προκειμένου να ελέγχονται αποτελεσματικά.
    - Τα ελαστικά περιέχουν άζωτο γεγονός που τα κάνει πιο σταθερά. Η «ζωή» τους είναι μόλις 90 με 120 χιλιόμετρα και σε κάθε αγώνα χάνουν περίπου μισό κιλό βάρος!
    Επίσης, το προσωπικό, που είναι αρμόδιο για την αλλαγή των ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, καταφέρνει και κάνει αυτή την αλλαγή μέσα σε 3 δευτερόλεπτα περίπου.

    • Άγνωστα για την F1 (όλα όσα δεν γνωρίζουμε):
    • - Κατά τη διάρκεια κάθε αγώνα, οι πιλότοι χάνουν περίπου τέσσερα κιλά και 2-3 λίτρα νερό, εξαιτίας των μεγάλων θερμοκρασιών που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του μονοθεσίου. Γι” αυτό πριν την έναρξη πίνουν πολλά υγρά, ώστε να αποφύγουν την αφυδάτωση, και μετά τον τερματισμό τα αναπληρώνουν άμεσα. Σε περιοχές όμως με υψηλές θερμοκρασίες, όπως η Βραζιλία, η Αυστραλία και η Μαλαισία, οι οδηγοί πίνουν πάνω από 8 λίτρα νερό, προτού αρχίσει ο αγώνας, ενώ για να διευκολυνθούν έχουν ενσωματωμένο στη στολή τους ένα δοχείο με νερό, που περιέχει και ανόργανα άλατα.
      - Οι οδηγοί των μονοθεσίων έρχονται αντιμέτωποι με πίεση ίση με 4G, την ώρα που οι επιβάτες των αεροπλάνων αντιμετωπίζουν βαρύτητα 1G
      - Οι χτύποι της καρδιάς των οδηγών μερικές φορές φτάνουν τους 200 παλμούς το λεπτό κι αυτός είναι ο λόγος που είναι απαραίτητος ο συνεχής έλεγχος των ζωτικών τους λειτουργιών.
      - Οι αριθμοί των οδηγών σχετίζονται με τη θέση που έλαβαν την προηγούμενη σεζόν. Το νούμερο 13 ωστόσο δεν υπάρχει, καθώς θεωρείται γρουσούζικο.
      - Ο Michael Schumacher κατέχει το ρεκόρ των 7 τίτλων, αλλά και το ρεκόρ συνεχόμενων νικών σε πρωταθλήματα (2000-2004). Κατά τη διάρκεια της καριέρας του κέρδισε 1.369 πόντους, 570,5 περισσότερους από κάθε άλλο οδηγό.
      - Ο Fernando Alonso έγινε ο νεότερος πιλότος που έχει κερδίσει δύο παγκόσμιους τίτλους.
      - Ο Kimi Raikkonen το 2005 έσπασε όλα τα ρεκόρ νικών (7), χωρίς ωστόσο να κερδίσει τον τίτλο.

 

www.wikipedia.com

 

 

 

Σχολιάστε

Top