Αλλαγές… αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

Με μια αναδρομή στο παρελθόν μπορούμε να δούμε ότι η χώρα μας, εδώ και μισό αιώνα, δεν έχει καθορίσει το εκπαιδευτικό της σύστημα, ενώ οι νέοι προσπαθούν για ένα καλύτερο μέλλον μέσω της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το 1964 έχουν γίνει 15 βασικές αλλαγές και έχουν εφαρμοστεί  8 συστήματα, ενώ τα τρία τελευταία χρόνια το σύστημα άλλαξε 2 φορές και το Υπουργείο Παιδείας ζητά και μια τρίτη αλλαγή. Τα εξεταζόμενα μαθήματα είχαν φτάσει τα 14, ενώ τώρα είναι 4+1. Εκτός από τις βασικές, έχουν γίνει πολλές μικροαλλαγές, 40 στο σύνολο. Φέτος μάλιστα καταργούνται οι επαναληπτικές εξετάσεις μέσα στον Ιούνιο για όσους απουσιάσουν δικαιολογημένα από την πρώτη εξέταση.

Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων, από το 1964 το ζήτημα για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι από τα πιο και  αντικείμενο συζήτησης είναι το αδιάβλητο και το δίκαιο της διαδικασίας επιλογής, ο καθορισμός των εξεταζόμενων μαθημάτων, η εισακτέα ύλη και η μορφή των θεμάτων, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή ή όχι του απολυτηρίου λυκείου στον μέσο όρο της βαθμολογίας, ο αριθμός των εισακτέων, η αποδέσμευση του τρόπου εισαγωγής στις σχολές από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στην πραγματικότητα όμως,  το μόνο ζήτημα είναι αυτό του διοργανωτή των εξετάσεων, καθώς  είναι μια διαδικασία ελεγχόμενη από το Υπουργείο Παιδείας, πράγμα που καθιστά τις εξετάσεις αδιάβλητες και αντικειμενικές. Σύμφωνα με τον ΕΟΕ, οι Πανελλαδικές είναι αντικείμενο συνεχών αλλαγών, που αποφασίζονται από μικροπολιτική στόχευση. Πέρα από τους βασικούς νόμους υπάρχουν δεκάδες νόμοι και εκατοντάδες προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις που μεταβάλλουν, τροποποιούν και προσθαφαιρούν χαρακτηριστικά. Παράλληλα, από τη δεκαετία του ’90 έχουν ιδρυθεί Πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε κάθε πόλη και χωριό, πράγμα που προκαλεί στρεβλώσεις στον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων. Σημαντικό ρόλο στις επιλογές των μαθητών παίζουν οι γονείς, οι καθηγητές και τα φροντιστήρια, ενώ μεγάλος αριθμός φοιτητών εισάγεται σε τμήματα που δεν προτιμά.

ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Κομπόγιαννος Δημήτρης, μαθητής της Α΄ Τάξης

Σχολιάστε

Top