
Τα βασικά στοιχεία της διαχείρισης χρόνου είναι:
- Οργανώνω το εύρος των δραστηριοτήτων.
- Θέτω προτεραιότητες.
- Διαχωρίζω τα σημαντικά ζητήματα από τα λιγότερο σημαντικά.
- Μαθαίνω να προβλέπω καταστάσεις.
- Εργάζομαι συστηματικά ώστε να διευκολύνω τον εαυτό μου.
- Γίνομαι κύριος του χρόνου μου.
- Η οργάνωση του χρόνου μου προσφέρει ηρεμία γιατί γνωρίζω ότι οι υποχρεώσεις μου είναι ελεγχόμενες.
- Η πρακτική έχει αποδείξει ότι η οργανωμένη διαχείριση χρόνου συμβάλλει θετικά στην επίτευξη στόχων.
- Για παράδειγμα μπορείς να φανταστείς τι θα σκεφτόταν ο προϊστάμενος ενός δημοσιογράφου, ο οποίος έχει καθυστερήσει το άρθρο του τέσσερις μήνες;
- Τέλος, κάτι που πρέπει να θυμάσαι: στην αρχή μπορεί να φαίνεται αρκετά κουραστικό, αλλά όταν το συνηθίσεις, μαθαίνεις γρήγορα να αξιολογείς τι είναι σημαντικό και τι όχι.
Πώς εφαρμόζω τη διαχείριση χρόνου;
Μπορείς να εφαρμόσεις τη διαχείριση χρόνου σου:
- Θέσε έναν στόχο. Όποιος δεν είναι κινητοποιημένος για κάτι, δεν θα καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για την επίτευξή του. Η ύπαρξη εσωτερικών και εξωτερικών κινήτρων συμβάλλει στην προσπάθεια επίτευξης στόχου.
- Φτιάξε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα για να πετύχεις τον στόχο σου.
- Έχε ένα πρόγραμμα χωρισμένο σε στάδια, π.χ. ανά εβδομάδα.
- Φρόντισε να έχεις εφικτούς στόχους.
- Ψάξε για στήριξη, εάν νομίζεις ότι τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχό σου.
- Εάν πρέπει να επιλέξεις ανάμεσα σε αρκετά ζητήματα, επίλεξε τα πλέον σημαντικά. Τα υπόλοιπα μπορούν να περιμένουν.
Φτιάξε το δικό σου εβδομαδιαίο πρόγραμμα