Διαχείριση του χρόνου

Τα βασικά στοιχεία της διαχείρισης χρόνου είναι:

  • Οργανώνω το εύρος των δραστηριοτήτων.
  • Θέτω προτεραιότητες.
  • Διαχωρίζω τα σημαντικά ζητήματα από τα λιγότερο σημαντικά.
  • Μαθαίνω να προβλέπω καταστάσεις.
  • Εργάζομαι συστηματικά ώστε να διευκολύνω τον εαυτό μου.
  • Γίνομαι κύριος του χρόνου μου.
  • Η οργάνωση του χρόνου μου προσφέρει ηρεμία γιατί γνωρίζω ότι οι υποχρεώσεις μου είναι ελεγχόμενες.
  • Η πρακτική έχει αποδείξει ότι η οργανωμένη διαχείριση χρόνου συμβάλλει θετικά στην επίτευξη στόχων.
  • Για παράδειγμα μπορείς να φανταστείς τι θα σκεφτόταν ο προϊστάμενος ενός δημοσιογράφου, ο οποίος έχει καθυστερήσει το άρθρο του τέσσερις μήνες;
  • Τέλος, κάτι που πρέπει να θυμάσαι: στην αρχή μπορεί να φαίνεται αρκετά κουραστικό, αλλά όταν το συνηθίσεις, μαθαίνεις γρήγορα να αξιολογείς τι είναι σημαντικό και τι όχι.

Πώς εφαρμόζω τη διαχείριση χρόνου;

Μπορείς να εφαρμόσεις τη διαχείριση χρόνου σου:

  • Θέσε έναν στόχο. Όποιος δεν είναι κινητοποιημένος για κάτι, δεν θα καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για την επίτευξή του. Η ύπαρξη εσωτερικών και εξωτερικών κινήτρων συμβάλλει στην προσπάθεια επίτευξης στόχου.
  • Φτιάξε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα για να πετύχεις τον στόχο σου.
  • Έχε ένα πρόγραμμα χωρισμένο σε στάδια, π.χ. ανά εβδομάδα.
  • Φρόντισε να έχεις εφικτούς στόχους.
  • Ψάξε για στήριξη, εάν νομίζεις ότι τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχό σου.
  • Εάν πρέπει να επιλέξεις ανάμεσα σε αρκετά ζητήματα, επίλεξε τα πλέον σημαντικά. Τα υπόλοιπα μπορούν να περιμένουν.

Φτιάξε το δικό σου εβδομαδιαίο πρόγραμμα