Απαγόρευση Κινητού τηλεφώνου στο σχολείο

Γιώργος Δήμτσας – Ναούμ Καπνιάς, Β1

Είναι γνωστό πως τα κινητά τηλέφωνα μπορεί να αποτελέσουν παράγοντα που δυσκολεύει την λειτουργία της τάξης με πολλούς τρόπους. Παρόλα αυτά, τα κινητά μπορεί να αποδειχθούν και σημαντικό εργαλείο αν χρησιμοποιηθούν σωστά από τους μαθητές. Συνεπώς είναι σημαντικό να καταλάβουμε τους λόγους για τους οποίους η νομοθεσία απαγόρευσης των κινητών στην τάξη πρέπει να καταργηθεί.

Πολλές είναι οι φορές όπου μαθητές με κινητά τηλέφωνα έχουν διαταράξει την ροή του μαθήματος αποσπώντας την προσοχή , όχι μόνο των ίδιων αλλά και των συμμαθητών τους. Έτσι φαίνεται πως η νομοθεσία δεν εφαρμόζεται σωστά και το μόνο που κάνει είναι να στερεί από καθηγητές και μαθητές ένα χρήσιμο εργαλείο έρευνας και διευκόλυνσης του μαθήματος. Πολλοί εκπαιδευτικοί θεωρούν πως πρέπει να υπάρχει πρόσβαση στα κινητά καθώς αυτά λειτουργούν σαν «μικροί υπολογιστές» με τους οποίους το μάθημα μπορεί να γίνει πιο διαδραστικό και ο μαθητής μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες εύκολα ενώ βρίσκεται στην τάξη.

pic58

Βέβαια, η χρήση των κινητών μπορεί να φέρει και πολλά εμπόδια στους διδάσκοντες όπως η χρήση τους ως «σκονάκια» σε τεστ και διαγωνίσματα ή η προαναφερθείσα απόσπαση προσοχής (πράγματα τα οποία συμβαίνουν ήδη λόγω της κακής εφαρμογής του νόμου). Τα θέματα αυτά όμως είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στην τάξη.

Επομένως με σωστό έλεγχο από την μεριά των καθηγητών τις κατάλληλες στιγμές και με συγκεκριμένες ποινές για την λανθασμένη χρήση είναι σωστό να πούμε πως τα κινητά θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται την ώρα της διδασκαλία και όχι να αντιμετωπίζονται (από το κράτος) καθαρά ως μια απειλή στην λειτουργία του σχολείου.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης