Ο μικρός πρίγκπας – Ραμπαβίλας Χ., Ταξιαρχόπουλος Γ., Στεφανίδης Μ., Μυκονιάτης Ε., Κλάιντι Τ.

Project στο Μικρό Πρίγκιπα

prince3

Ερωτήσεις:

  1. Ποιος ο αφηγητής, ποιος/ποιοι ο/η πρωταγωνιστής/πρωταγωνιστές;
  2. Ποια ιδέα σας εντυπωσίασε και γιατί;
  3. Ποια εικόνα σας εντυπωσίασε και γιατί;
  4. Τι υπερισχύει στο έργο: το γέλιο- χαρά ή η λύπη;
  5. Τα όσα ακούγονται για τη φιλία είναι επίκαιρα; Άρα το έργο είναι διαχρονικό;
  6. Σας άρεσε (το έργο) ή όχι;
  7. Πως αισθάνεστε τώρα που τελείωσε η ανάγνωση;
  8. Αν ήταν να παιχτεί το έργο ως θέατρο, ποιο ρόλο θα παίζατε και γιατί;
  9. Θα θέλατε να συναντούσατε το Μικρό Πρίγκιπα και να του λέγατε….. (συμπληρώστε ότι θέλετε εσείς)
  10. Δώστε ένα άλλο δικό σας τέλος.

 

Απαντήσεις:

  1. Ο αφηγητής είναι ο ίδιος ο συγγραφέας του βιβλίου, δηλαδή, ο Αντουάν ντε Σαιντ- Εξυπερύ, ο οποίος παίζει τον ρόλο του πιλότου που έπεσε με το αεροπλάνο του στην έρημο Σαχάρα. Οι πρωταγωνιστές είναι: ο πιλότος, ο Μικρός Πρίγκιπας, το τριαντάφυλλο, το φίδι και η αλεπού.
  2. Η ιδέα που μας εντυπωσίασε περισσότερο είναι η διαδικασία του εξημερώματος. Δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο «δημιουργούμε δεσμούς» με τους συνανθρώπους μας. Έτσι, δημιουργώντας δεσμούς, ο άνθρωπος έχει μια πιο ήρεμη και χαρούμενη ζωή, γνωρίζοντας ότι έχει ένα φίλο να τον στηρίξει στις δύσκολες στιγμές και να κάνει τη ζωή του λιγότερο μονότονη όπως ο Μικρός Πρίγκιπας έκανε στη ζωή της αλεπούς.Επίσης η αληθινή φιλία δεν έχει να κάνει με το πόσο μοναδικός είναι κάποιος, όπως νόμιζε ο Μικρός Πρίγκιπας, αλλά το πόσο καλούς δεσμούς έχει δημιουργήσει κάποιος με το φίλο του και αν έχει καταφέρει να τον ημερώσει, όπως ο Μικρός Πρίγκιπας έκανε με το τριαντάφυλλό του, ώστε αυτό να είναι «μοναδικό» γι” αυτόν.
  3. Η εικόνα που μας εντυπωσίασε πιο πολύ είναι αυτή όπου ο Μικρός Πρίγκιπας ταξιδεύει σε διάφορους πλανήτες βρίσκοντας και συζητώντας με πρότυπα όπως ο επιχειρηματίας.Αυτό που μας προκάλεσε θαυμασμό ήταν ο τρόπος με τον οποίο ο Μικρός Πρίγκιπας αντιμετώπισε τις διάφορες προσωπικότητες που συνάντησε στο ταξίδι του. Ο βασιλιάς ήθελε υπηκόους και εξουσία, ο ματαιόδοξος ήθελε να τον θαυμάζουν, ο επιχειρηματίας επιθυμούσε κέρδη κλπ. Κάτι ακόμα που μας εντυπωσιάζει είναι το ότι ο συγγραφέας βάζει τον Μικρό Πρίγκιπα να συναντήσει αυτά τα άτομα, ώστε να μεταδώσει ένα μάθημα στους αναγνώστες. Το μάθημα αυτό είναι ότι οι μεγάλοι απασχολούνται τόσο πολύ με τα προβλήματά τους, έτσι ώστε τα παιδιά να παραξενεύονται με τη συμπεριφορά τους, όπως και ο Μικρός Πρίγκιπας.
  4. Στο έργο θα μπορούσαμε να πούμε πως δεν υπερισχύει ούτε το γέλιο-χαρά, ούτε η λύπη. Αυτό συμβαίνει γιατί στο έργο οι σκηνές λύπης και οι σκηνές γέλιου-χαράς δημιουργούν μια «ανάμειξη» συναισθημάτων, π.χ. η λύπη του Μικρού Πρίγκιπα όταν ανακαλύπτει πως υπάρχουν και άλλα τριαντάφυλλα στον κόσμο, εξισορροπείται απ” τη χαρά που του δίνει το μάθημα της αλεπούς, που τον κάνει να καταλάβει πως το τριαντάφυλλό του είναι μοναδικό γι” αυτόν και έτσι δημιουργείται και στον αναγνώστη λύτρωση.
  5. Τα όσα ακούγονται για τη φιλία είναι επίκαιρα και το έργο είναι διαχρονικό.Όπως διαπιστώσαμε, αυτό που συνέβη με την εξημέρωση της αλεπούς, είναι ίδιο και με την πραγματική ζωή.Για ν” αποκτήσει κάποιος πραγματικούς φίλους, πρέπει να περάσει αρκετό χρόνο μαζί με το φίλο του ώστε να εμπιστεύεται ο ένας τον άλλο, να μπορούν να ξεπερνούν τους τσακωμούς τους, να αλληλοβηθιούνται και να περνούν ευχάριστα μεταξύ τους. Επίσης, το νόημα της φιλίας για το οποίο μιλάει η αλεπού και αυτό ισχύει γιατί οι φίλοι του καθενός είναι πραγματικά μοναδικοί. Η σχέση μεταξύ φίλων είναι μια μοναδική σχέση η οποία διαφέρει για κάθε άτομο. Ενώ αντίθετα αν δεν τηρηθούν τα όσα ακούγονται για τη φιλία, τότε οδηγούμαστε σε απόμακρες σχέσεις με τους φίλους μας και καταλήγουμε σε τσακωμούς και στενοχώριες.
  6. Το έργο μας εντυπωσίασε επειδή ο συγγραφέας με έναν ευφάνταστο τρόπο μας ταξιδεύει σε κάποιους πλανήτες όπου γνωρίσαμε κάποιες διαφορετικές προσωπικότητες, οι οποίες μπορεί να υπάρχουν και στην πραγματική ζωή.Όσον αφορά την πλοκή, σ” όλη την ανάγνωση το ενδιαφέρον παρέμεινε αμείωτο καθώς τα πρόσωπα που συνάντησε ο Μικρός Πρίγκιπας είχαν διαφορές μεταξύ τους κι έτσι δεν δημιουργήθηκε πλήξη στους αναγνώστες. Άλλωστε είναι πολύ ευχάριστο να παρουσιάζονται θέματα της καθημερινότητας όπως είναι η φιλία με δημιουργικό τρόπο.
  7. Κατά τη διάρκεια της αφήγησης ταυτιστήκαμε με κάποιους ήρωες του κειμένου όπως η αλεπού, γι” αυτό μόλις τελειώσαμε την ανάγνωση νιώσαμε ανακουφισμένοι και χαρούμενοι, επειδή έδωσε στο Μικρό Πρίγκιπα ένα μάθημα ζωής και τον έκανε να καταλάβει το νόημα της αληθινής φιλίας.Μείναμε επίσης έκπληκτοι από τη φράση που είπε η αλεπού στο Μικρό Πρίγκιπα «μόνο με την καρδιά βλέπεις την ουσία, τα μάτια δε μπορούν να την δουν».
  8. Αν παίρναμε μέρος στην θεατρική παράσταση του Μικρού Πρίγκιπα, θα θέλαμε να είχαμε το ρόλο της αλεπούς επειδή συμβολίζει τη σοφία και δίνει πολύ μεγάλη βοήθεια στο μικρό φίλο της, ώστε να καταλάβει το νόημα της ζωής και να το εφαρμόσει στην πράξη.Θαυμάζουμε αυτόν το ρόλο επειδή πρέπει να έχει κανείς μεγάλη υπομονή και αγάπη για τον συνάνθρωπο, έτσι ώστε να τον βοηθήσει να βγει από το αδιέξοδο στο οποίο βρέθηκε, όπως και ο Μικρός Πρίγκιπας όταν ανακάλυψε τον τριανταφυλλόκηπο.
  9. Αν συναντούσαμε τον Μικρό Πρίγκιπα θα τον ρωτούσαμε αν τελικά εκπλήρωσε το όνειρό του να δει ηλιοβασίλεμα. Θα τον ρωτούσαμε ποιός πλανήτης του άρεσε περισσότερο και αν απόκτησε πραγματικούς φίλους. Τέλος, θα του ζητούσαμε, αν ξαναέκανε ένα ταξίδι να μας έπαιρνε μαζί του.
  10. Ενα άλλο τέλος που θα μπορούσε να δωθεί είναι το να έβρισκε ο πιλότος τον Μικρό Πρίγκιπα στο έδαφος λιπόθυμο απ” το δάγκωμα του φιδιού. Έντρομος θα έτρεχε να δει τι του συμβαίνει, θα τον έπαιρνε στα χέρια του και με το αεροπλάνο του θα πέταγαν στο κοντινότερο νοσοκομείο.Εκεί ο Μικρός Πρίγκιπας σώζεται απ” το δηλητήριο του φιδιού με αξιοθαύμαστο τρόπο. Μετά από αυτά τα γεγονότα, ο Μικρός Πρίγκιπας αποφασίζει να μη γυρίσει στον πλανήτη του, αλλά να μείνει με το νέο του φίλο, ο οποίος έχει δημιουργήσει μαζί του μεγαλύτερους δεσμούς κι απ” το τριαντάφυλλό του, δηλαδή τον πιλότο.

Σχολιάστε

Top