Μαρία Κάλλας: Γιατί η νότα είναι γένους… θηλυκού!

ΑΠΟ: ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ - Μαρ• 08•16

Δρακοπούλου Ελπίδα

Η Μαρία Κάλλας ή Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου ήταν κορυφαία ελληνοαμερικανίδα υψίφωνος και η πλέον γνωστή  καταξιωμένη ντίβα της όπερας.  Η αρχή της καριέρας της ξεκινά με την ακρόαση της από τον Εντουάρντ Τζόνσον, διευθυντή της όπερας, ο οποίος της προτείνει ρόλο στα έργα ‘’Φιντέλιο’’   του Μπετόβεν και ‘’Μαντάμ Μπατερφλάι’’ του Πουτσίνι. Η Κάλλας όμως απορρίπτει  και τις δυο προτάσεις.   Δε θέλει να τραγουδήσει τον «Φιντέλιο» στα αγγλικά, ενώ αισθάνεται πολύ εύσωμη ώστε να ερμηνεύσει την αιθέρια «Μπατερφλάι’’. Η γνωριμία της με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Αρένας της ΒερόναΤζοβάννι Τζενατέλλο την οδηγεί στην Ιταλία. Εκεί στις 3 Αυγούστου 1947 κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην Αρένα της Βερόνα με τη «Τζοκόντα» του Αμιλκάρε Πονκιέλι. Ενώ ακολούθησαν ρόλοι σε πολύ γνωστά έργα του παγκοσμίου ρεπερτορίου. Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν στη Σκάλα του Μιλάνου με τους «Σικελικούς Εσπερινούς«, εμφάνιση που της προσφέρει μεγάλη αναγνώριση. Στις 24 Αυγούστου του 1960, η Μαρία Κάλλας ερμήνευσε στο Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου τη Νόρμα του Βιντσέντζο Μπελίνι, έργο το οποίο η ίδια είχε ζητήσει για την πρώτη της εμφάνιση στο αρχαίο θέατρο.  Στο τέλος, ο ενθουσιασμός του κοινού ήταν τόσο μεγάλος που κάλεσαν την Κάλλας 10 φορές στη σκηνή για να την χειροκροτήσει. Ενώ, στις 6 Αυγούστου του 1961, η Μαρία Κάλλας ερμήνευσε στο Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου τη Μήδεια του Λουίτζι    με την Εθνική Λυρική Σκηνή.  Επρόκειτο για έναν ακόμη θρίαμβο της μεγάλης καλλιτέχνιδας, η οποία αποθεώθηκε από τους 17.000 θεατές!

Τι μπορεί να πει κανείς άραγε για την Μαρία Κάλλας πέρα από ότι είναι μια από τις σπουδαιότερες και καλύτερες υψίφωνους της όπερας. Μια γυναίκα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο της όπερας! Μία γυναίκα που χαιρόμαστε που καταγόταν από την Ελλάδα!

Σχολιάστε

Top