Χαμηλό νοητικό επίπεδο και ψυχολογικά τεστ

ΑΠΟ: ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ - Μαρ• 14•17

Ζενουνλάρι Λάουρα, Α1

Οι νοητικά καθυστερημένοι λειτουργούν από τη γέννησή τους σε χαμηλά νοητικά επίπεδα, μέχρι που φτάνουν στο σημείο να αρρωστήσουν. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες διαβαθμίσεις στη νοητική υστέρηση. Ο Αµερικανός ψυχολόγος David Wechsler ανέπτυξε µια σειρά κλιµάκων νοηµοσύνης, οι οποίες είναι διεθνώς γνωστές.

Οι ψυχολόγοι, για να οδηγηθούν στη διάγνωση και να προτείνουν την κατάλληλη θεραπεία, αρχικά, συλλέγουν πληροφορίες από το άτομο με νοητική υστέρηση και την οικογένειά του. Εξετάζεται, αρχικά, , το επίπεδο του λόγου του για να διαπιστωθεί το στάδιο, στο οποίο βρίσκεται κάποιο άτομο. Μελετούν την κρίση, την κατανόηση και τη λογική σκέψη του ατόμου. Έτσι, γίνεται η διάγνωση.

Φαίνεται, λοιπόν, πόσο η ασθένεια επηρεάζει την ισορροπία του ατόμου με τον εαυτό του και τη σχέση του με τον κοινωνικό περίγυρο. Αν ο δείκτης νοημοσύνης είναι 25 και κάτω, τότε υπάρχει βαρύτατη νοητική υστέρηση.

Οι δραστηριότητες της κλίµακας WISC-III (Wechsler Intelligence Scale for Children) για την αξιολόγηση της νοηµοσύνης παιδιών 6-17 ετών είναι οι παρακάτω:

ερωτήσεις του τύπου «ποιες είναι οι εποχές του έτους, σε τι µας χρειάζεται το στοµάχι µας, γιατί το λάδι επιπλέει στο νερό» Έπειτα, ζητείται να βρει ομοιότητες του τύπου «Σε τι µοιάζουν η γάτα και ο ποντικός, η µπύρα και το κρασί».

Άλλη δραστηριότητα που απαιτεί συγκέντρωση είναι η αριθμητική (Το 36 ποιου αριθµού είναι τα 2/3).

Μια άλλη δραστηριότητα εξετάζει το λεξιλόγιο, τον πλούτο της σκέψης του (Τι σηµαίνει µικροσκόπιο, µύθος , προβολή)

Μάλιστα, εξετάζεται και η κατανόηση, η λογική κρίση του παιδιού (Τι θα κάνεις αν ένα µικρότερο παιδί σε πλησιάσει και ξεκινήσει ένα καβγά;).

Ακόμη, ζητείται να θυμηθεί αριθμούς που αναφέρονται, να επαναλάβει π.χ. τον αριθμό 4689.

Το πόσο καλά μπορεί να οργανώσει κάτι που βλέπει κρίνεται με τη συμπλήρωση εικόνων, που του δίνονται (τι λείπει από την εικόνα;) και με την τακτοποίηση εικόνων, που δείχνουν μια ιστορία, βάζοντάς τες σε μια σειρά.

https://specialeducationews.files.wordpress.com/2016/07/utrvver.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Top