ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Ημερολόγιο της εκδρομής στην Κύπρο

Σάββατο, 10-3-2012

ΚΥ-1

Ξεκινήσαμε από το αεροδρόμιο Ηρακλείου και πήραμε την πτήση για Αθήνα. Από εκεί  πετάξαμε για το αεροδρόμιο της Λάρνακας όπου φτάσαμε νωρίς το απόγευμα. Στην Λάρνακα μας υποδέχτηκαν η Διευθύντρια και καθηγητές του σχολείου που συνεργαζόμαστε, μέλη του  Συνδέσμου Γονέων και οι οικογένειες που θα μας φιλοξενούσαν. Αμέσως μετά τακτοποιηθήκαμε στα σπίτια και ξεκουραστήκαμε για λίγο. Το βράδυ πήγαμε βόλτα στις «Φοινικούδες», μια παραλιακή περιοχή με πολλούς φοίνικες και καφετέριες. Εκεί τα παιδιά μας έδειξαν την πόλη by night.

Κυριακή, 11-3-2012

ΚΥ- 2

Ξεκινήσαμε το πρωί για την μεγάλη εκδρομή στην Πάφο και τη Λεμεσό. Μαζί μας στην εκδρομή ήρθαν και τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν. Η πρώτη μας στάση ήταν στο Κούριον, έναν αρχαιολογικό χώρο που περιλάμβανε ένα καλοδιατηρημένο αρχαίο θέατρο. Η δεύτερη  ήταν στην παραλία της Πέτρας του Ρωμιού. Η τρίτη στα Λουτρά της Αφροδίτης.. Εκεί, αφού περπατήσαμε σε μια όμορφη διαδρομή καταλήξαμε σε μια λίμνη που έτρεχε ένας καταρράκτης, το λουτρό της Αφροδίτης. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε την Πάφο με τους  Βασιλικούς Τάφους και τα αρχοντικά σπίτια της Ρωμαϊκής περιόδου, διακοσμημένα  με πολλά ψηφιδωτά. Στη συνέχεια, ξεκουραστήκαμε στο κοσμοπολίτικο λιμάνι της Πάφου με φόντο το Μεσαιωνικό κάστρο. Το βράδυ επιστρέψαμε στη Λάρνακα, μέσω Λεμεσού.

Δευτέρα, 12-3-2012

ΚΥ 3

Το πρωί πήγαμε στο Γυμνάσιο «Πετράκη Κυπριανού», όπου παρακολουθήσαμε μάθημα για τρεις ώρες. Ακολούθησε η ξενάγησή μας στο ολοκαίνουριο και σύγχρονο σχολείο, με ειδικές αίθουσες μαθημάτων, βιβλιοθήκη, αναγνωστήριο, γήπεδα (ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ κ.ά.), κλειστό γυμναστήριο…

Αργότερα παρακολουθήσαμε τη γιορτή που είχε διοργανώσει το σχολείο προς τιμήν μας, στην οποία συμμετείχαμε κι εμείς με παραδοσιακούς κρητικούς χορούς. Στη γιορτή μάς καλωσόρισε η διευθύντρια του σχολείου, κ. Ζάρου, και ανταπέδωσαν το καλωσόρισμα ο κ. Γάλλος και ο συμμαθητής μας Γιάννης Ουρανός. Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησε η χορωδία και ακολούθησαν οι χοροί. Η γιορτή έκλεισε με την ανταλλαγή δώρων. Το μεσημέρι, μετά από μια σύντομη επίσκεψή μας στο μουσείο Πιερίδη, ο Σύλλογος Καθηγητών μας έκανε τραπέζι με παραδοσιακό κυπριακό φαγητό. Το απόγευμα το περάσαμε όλα τα παιδιά μαζί.

Τρίτη, 13-3-2012

ΚΥ-4

Το πρωί, αφού παρακολουθήσαμε την πρώτη ώρα μάθημα στο σχολείο, φύγαμε για τη  Λευκωσία. Λίγο έξω από την πρωτεύουσα επισκεφτήκαμε τον τύμβο της Μακεδονίτισσας, με τα μνήματα  των πεσόντων κατά την τουρκική εισβολή του 1974.

Στη συνέχεια πήγαμε στα «Φυλακισμένα μνήματα». Εκεί είδαμε τις φυλακές, όπου επί αγγλοκρατίας κρατούνταν οι κύπριοι αντιστασιακοί, το δωμάτιο των μελλοθανάτων, το δωμάτιο της κρεμάλας και τους τάφους των εκτελεσθέντων. Επίσης, επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης, που είχε πολλά εκθέματα από το νησί. Αργότερα, ακολούθησε βόλτα στην πόλη με τα πόδια. Ξεκινήσαμε από το Μνημείο της Ελευθερίας της Κύπρου, περάσαμε έξω από το Αρχιεπισκοπικό Μέγαρο και καταλήξαμε στο Παγκύπριον Γυμνάσιο. Εκεί μας ξενάγησαν στο μουσείο του ιστορικού σχολείου, και στην υπόγεια κρύπτη όπου είχε γίνει η συνάντηση των Φιλικών με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Κυπριανό. Ύστερα, πήγαμε στην οδό Λήδρας, έναν μεγάλο εμπορικό πεζόδρομο.  Σε αυτήν την οδό από την ταράτσα-παρατηρητήριο ενός πολυκαταστήματος είδαμε την πόλη από ψηλά, αλλά  και την κατεχόμενη περιοχή της Κύπρου. «Εντυπωσιακή» ήταν η πέτρινη σημαία των Τούρκων στον Πενταδάχτυλο. Λίγο πιο κάτω, στο τέλος της οδού Λήδρας, βρίσκεται η «πράσινη γραμμή», το όριο μεταξύ των δύο πλευρών της Λευκωσίας. Η πράσινη γραμμή διχοτομεί την πρωτεύουσα σε ελληνική και τούρκικη. Άνοιξε για πρώτη φορά το 2003, επιτρέποντας την είσοδο στα κατεχόμενα.

ΚΥ-5

Τετάρτη, 14-3-2012

Αφού παρακολουθήσαμε την πρώτη ώρα μάθημα, ταξιδέψαμε ως τη Δερύνεια, στο πολιτιστικό κέντρο της Αμμοχώστου, ακολουθώντας τη γραφική διαδρομή της Άχνας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την ιστορία της περιοχής και να δούμε την πόλη της Αμμοχώστου απ’ το παρατηρητήριο με κιάλια. Η πόλη είναι ερημωμένη και περιτριγυρισμένη με συρματοπλέγματα και στρατιώτες. Η τούρκικη σημαία βρίσκεται στην είσοδο της πόλης, δηλώνοντας την κατάσταση που επικρατεί. Επόμενη στάση ήταν η πόλη της Αγίας Νάπας που είναι αδελφοποιημένη με το Ρέθυμνο. Εκεί ξεναγηθήκαμε πρώτα στο αξιόλογο μουσείο «Θάλασσα», που αναφέρεται στη θαλάσσια ζωή της Κύπρου, αλλά περιλαμβάνει και αρχαία ευρήματα που έχουν βρεθεί στο βυθό της. Σημαντικό έκθεμα το «πλοίο της Κερύνειας» αναπαράσταση ενός αρχαίου πλοίου που βρέθηκε στα νερά της Κύπρου. Κατόπιν, περπατώντας ως το κέντρο του χωριού, επισκεφτήκαμε το επιβλητικό μεσαιωνικό μοναστήρι που είναι αφιερωμένο στην Παναγία των Δασών. Το βράδυ παρακολουθήσαμε το κυπριακό θεατρικό έργο,  «Γιαλουρού», που ανέβαζε το Γυμνάσιο «Πετράκη Κυπριανού» στα πλαίσια του Παγκύπριου Διαγωνισμού Θεάτρου των σχολείων.

Πέμπτη, 15-3/-2012

ΚΥ-6

Το πρωί παρακολουθήσαμε την πρώτη περίοδο, δηλαδή το μάθημα της πρώτης διδακτικής ώρας, και περιηγηθήκαμε στο κέντρο της Λάρνακας και στα περίχωρα. Η περιήγησή μας στην πόλη ξεκίνησε απ’ την εκκλησία του Αγίου Λαζάρου, η οποία έχει υπέροχο καμπαναριό και τέμπλο και στεγάζει τα λείψανα του Αγίου Λαζάρου και κατέληξε στο Μεσαιωνικό κάστρο από όπου θαυμάσαμε την πόλη από ψηλά. Στα περίχωρα επισκεφτήκαμε την παλιά εκκλησία της Παναγίας της Αγγελόκτιστης, με εικόνες αναγεννησιακής τέχνης, την Αλυκή με τα φλαμίνγκο στα ρηχά νερά της και τον Τεκκέ Χαλά Σουλτάν, σημαντικό τόπο προσκυνήματος για τους μουσουλμάνους.. Στο τέλος πήγαμε στο Κίτιον, αρχαία πόλη–βασίλειο μέσα στη Λάρνακα. Το βράδυ ο Σύνδεσμος Γονέων είχε ετοιμάσει για μας κυπριακή βραδιά. Η εκδήλωση έγινε στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, όπου δοκιμάσαμε την παραδοσιακή κυπριακή κουζίνα, ακούσαμε παραδοσιακά τραγούδια, είδαμε τοπικούς χορούς και περάσαμε όλοι υπέροχα!

Παρασκευή, 16-3-2012

ΚΥ-7

Την έβδομη μέρα παρακολουθήσαμε την πρώτη ώρα των μαθημάτων και μετά συναντηθήκαμε με τον δήμαρχο της πόλης, ο οποίος μας υποδέχτηκε θερμά και μας έδωσε ενημερωτικά φυλλάδια για την πόλη και «ενθύμια» της επίσκεψής μας. Στη συνέχεια, είχαμε ελεύθερο χρόνο στην πόλη, οπότε κάναμε βόλτα και αγοράσαμε τα τελευταία αναμνηστικά δώρα. Έτσι, έφτασε η ώρα που έπρεπε να φύγουμε… Ο αποχαιρετισμός ήταν συγκινητικός και όλοι στενοχωρηθήκαμε που φεύγαμε, όμως παρηγορούμασταν από το γεγονός ότι σε λίγες μέρες θα έρχονταν τα παιδιά στην Κρήτη.

Αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους. Όχι μόνο γιατί επισκεφτήκαμε και γνωρίσαμε την Κύπρο, αλλά γιατί δημιουργήσαμε φιλίες!

ΚΥ-8

Στο πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών και στην εκδρομή συμμετείχαν οι μαθητές της Γ Γυμνασίου: Ασημίνα Αρχοντάκη, Πηνελόπη Δρακάκη, Σήφης Κουνδουράκης, Γιάννης Ουρανός, Αγάπη Νικηφόρου, Γιάννης Παπαδάκης, Σοφία Παπαδοπούλου, Ελένη Τζανακάκη, Ανδριάνα Ψυχούλα.

Υπεύθυνοι καθηγητές ήταν ο κ. Σπύρος Γάλλος και η κ. Ειρήνη Παπατριανταφύλλου.