Τα είδη του πολιτισμού

Η Υλική πολιτιστική κληρονομιά

Η Υλική πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί το πρώτο από τα είδη πολιτιστικής κληρονομιάς και αναφέρεται στην φυσική ή την πολιτιστική κληρονομιά. Περιλαμβάνει αντικείμενα πολιτιστικής αξίας και ιστορικά μέρη τα οποία έχει θεωρηθεί ότι αξίζει να διατηρηθούν για τις επόμενες γενιές.
Η διατήρηση αντικειμένων φανερώνει την ανάγκη για την αναγνώριση του παρελθόντος και τον στοιχείων που το εξιστορούν. Τα διατηρημένα αντικείμενα αγκυροποιούν τις μνήμες και την επικαιρότητα τους σε αντίθετη με αντίγραφα, και εντάσσουν τον άνθρωπο στην ιστορία τους, καθιστώντας την κυριολεκτική την δυνατότητα να αγγίξει το παρελθόν.

ΚΟΡΓΙΑΛΈΝΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Η Κοργιαλένειος Βιβλιοθήκη ιδρύθηκε το 1924 μετά από την διαθήκη του Μαρίνου Κοργιαλένειου. Η Βιβλιοθήκη ξεκίνησε να λειτουργεί το 1925. Με τους σεισμούς του 1953 η βιβλιοθήκη καταστράφηκε όμως με το πέρασμα του χρόνου το υλικό της ανακτήθηκε. Η Βιβλιοθήκη λειτουργεί μέχρι και σήμερα και κατέχει πολλά σπάνια βιβλία.

ΚΑΣΤΡΟ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Το φρούριο ή κάστρο του αγίου Γεωργίου χτίστηκε κατά τον 12ο αιώνα από τους Βυζαντινούς. Πέρασε από τα χέρια των Βενετών και των Οθωμανών αλλά η πιο σημαντική στιγμή της ιστορίας του ήταν τα Χριστούγεννα του 1500 από τις ενωμένες δυνάμεις Βενετών και Ισπανών. Το κάστρο υπέστη ζημιές από τους σεισμούς του 1636 και του 1637 αλλά παρόλα αυτά το κάστρο συνέχισε να είναι πρωτεύουσα του νησιού μέχρι το 1757 και ύστερα η έδρα των αρχών μεταφέρθηκε στο Αργοστόλι. Από τους σεισμούς του 1953 το κάστρο έπαθε ζημιές και σήμερα πολύ λίγα σπίτια βρίσκονται στον οικισμό έξω από το φρούριο.

Τάξη Στ2-Γιώργος Μοσχόπουλος, Ερντίς Τεπελένα, Μαρία-Λυδία Σταυροπούλου, Διονυσία Στρακάτου

_______________________

Ψηφιακός Πολιτισμός

Ως ψηφιακή διατήρηση ορίζεται η αποθήκευση , η συντήρηση και η δυνατότητα πρόσβασης ενός ψηφιακού αντικειμένου μακροπρόθεσμα, συνήθως συνέπεια εφαρμογής μας ή και περισσότερων στρατηγικών συντήρησης. Η διαδικασία της ψηφιακής διατήρησης είναι η διαδικασία κατά την οποία τα ψηφιακά δεδομένα διατηρούνται σε ψηφιακή μορφή, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δυνατότητα χρησιμοποίησης, η διάρκεια και η πνευματική ακεραιότητα των πληροφοριών που περιλαμβάνουν εκεί μέσα. Αναφέρεται σε μια σειρά από διαχειριστικές δραστηριότητες απαραίτητες για την εξασφάλιση συνεχόμενης πρόσβασης σε ψηφιακά στοιχεία για όσο καιρό χρειάζεται. Γενικότερα ως ψηφιακή διατήρηση ορίζονται όλες οι κινήσεις που χρειάζονται για την διατήρηση της πρόσβασης σε ψηφιακά αρχεία πέρα από τις πιθανότητες τεχνολογικής αλλαγής ή αποτυχίας . Αυτά τα στοιχεία μπορεί να είναι καταγραφές ως αποτέλεσμα μιας καθημερινής εργασίας ενός οργανισμού , για παράδειγμα ψηφιακά αρχεία που δημιουργήθηκαν για έναν συγκεκριμένο σκοπό (τεχνολογικές έρευνες) ή προϊόντα από ψηφιοποιημένα έργα. Τα αρχεία πρέπει να οργανώνονται , με τέτοιο τρόπο ώστε να εμποδίζεται ο αφανισμός της πολιτιστικής κληρονομιάς από αστάθμητους παράγοντες. Η σύγχρονη κοινωνία καλείται να διασφαλίσει τα στοιχεία αυτά και να τα διατηρήσει ακέραια στο χρόνο ,με σκοπό τη διάδοση τους στις επόμενες γενιές. Σήμερα,οι ψηφιακές πληροφορίες τεκμηριώνουν τα επιτεύγματα του σύγχρονου πολιτισμού και για αυτό το λόγο η ψηφιακή διατήρηση είναι απαραίτητη για όλες τις “κιβωτούς” της πολιτιστικής κληρονομιάς ,όπως μουσεία, βιβλιοθήκες, πολιτιστικοί οργανισμοί, πανεπιστήμια. Στον ψηφιακό πολιτισμό περιλαμβάνονται διάφορα ψηφιακά στοιχεία όπως: εικόνες και φωτογραφίες που έχουν φτιαχτεί από ανθρώπους, διάφορα CD και DVD με μουσική και διάφορες ταινίες. Επίσης περιλαμβάνονται έργα και ζωγραφιές που έχουν γίνει σε διάφορες εφαρμογές. Αλλά περιλαμβάνει και διάφορες ιστοσελίδες.

Τάξη ΣΤ2: Σέργιος Στάμος, Ευάγγελος Τσιουφλιάς, Κωνσταντίνος Μιχόπουλος, Αλέξια Πούλα
Ελένη Παγουλάτου

________________________-
Άυλος πολιτισμός

Το εθνικό ευρετήριο είναι η αποτύπωση στοιχείων της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας με τη μορφή ευρετηρίου. Φιλοδοξεί να αποτελέσει μια έγκυρη και επικαιροποιημένη
εικόνα της Άυλης Πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Μέσω του Εθνικού Ευρετηρίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας επιδιώκεται να δοθεί ο λόγος στους ίδιους τους φορείς , της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς προκειμένου να μοιραστούν τη δική τους πολιτισμική εμπειρία με το εγχώριο και διεθνές κοινό, να μιλήσουν για τη συλλογική τους ταυτότητα, να διατυπώσουν προτάσεις για τη μελέτη και κυρίως για τη διαφύλαξη της Άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Η πληροφορία που σχετίζεται με κάθε στοιχείο Άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς που εγγράφεται στο Εθνικό Ευρετήριο παρουσιάζεται σε ένα Δελτίο Στοιχείου Άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, το οποίο συμπληρώνεται και ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα από την ίδια την κοινότητα.

Τάξη Στ2: Μαρία Ελίζα Μάνγκο, Κλαούντια Τεπελένα, Μαρίνα Τόκα, Αναστασία Τζωρτζάτου, Γιώργος Τζωρτζάτος

_________________________
Φυσικός πολιτισμός

Η Φυσική Κληρονομία αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι κληρονομιάς της εκάστοτε κοινωνίας. Περικλείει την ύπαιθρο, το φυσικό περιβάλλον, όπως τη χλωρίδα και την πανίδα, επιστημονικά υπό τον όρο βιοποικιλότητα καθώς και γεωλογικά στοιχεία συμπεριλαμβανόμενης της ορυκτολογίας παλαιοντολογίας υπό τον επιστημονικό όρο της γεωποικιλότητας. Τα φυσικά κληροδοτήματα εξυπηρετούν ως σημαντικό συστατικό την τουριστική βιομηχανία κάθε χώρας, προσελκύονται πολλούς επισκέπτες από το εξωτερικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο. Η κληρονομία περιλαμβάνει πολιτιστικά τοπία.

Τάξη Στ2:Γιώργος Τίγκας, Βίβιαν Παγουλάτου,Τζοάνα Νικόλλι,Αλέσια Σαμετάι