Έρευνα: «Μαθητές και διαδίκτυο»

Έρευνα: «Μαθητές και διαδίκτυο»

Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε μια έρευνα στο σχολείο μας που αφορούσε τη σχέση των μαθητών με το διαδίκτυο. Στην έρευνα αυτή, η οποία ήταν και ανώνυμη, πήραν μέρος 211 μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού. Θέλαμε με αυτόν τον τρόπο να εξασφαλίσουμε να είναι τα αποτελέσματα κοντά στην πραγματικότητα.

γράφημα1

Πάνω από τους μισούς μαθητές «σερφάρουν» στο διαδίκτυο 1-2 ώρες την ημέρα. Μόνο ένα μικρό ποσοστό, το 14%, δεν χρησιμοποιεί καθόλου το διαδίκτυο. Πρόκειται για μαθητές των μικρότερων τάξεων. Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι σχεδόν το ¼ των μαθητών είναι online πάνω από 3 ώρες τη μέρα.

γράφημα2

Βασιλιάς των εφαρμογών στην έρευνά μας ανακηρύχτηκε το YouTube και πολύ κοντά του τα online παιχνίδια. Ακολουθούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και εφαρμογές που χρησιμεύουν στην επικοινωνία. Ένα μικρό ποσοστό, από τις μεγαλύτερες τάξεις, ασχολείται με το Tik Tok που είναι μια εφαρμογή στην οποία δημιουργείς βίντεο και τα δημοσιεύεις.

γράφημα3

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το τελευταίο αποτέλεσμα της έρευνάς μας όπου καταγράψαμε το ίδιο ποσοστό μαθητών που επιτηρούνται από τους γονείς τους με αυτούς που δεν επιτηρούνται. Υπάρχει κι ένα μικρό ποσοστό που αντιστοιχεί σε μαθητές που δεν επιτηρούνται συνέχεια.

Κάποιες σκέψεις

Πώς έγινε και τόσο μεγάλο ποσοστό μαθητών δεν επιτηρείται όση ώρα είναι στο διαδίκτυο;

Πού βρήκαν τόσο χρόνο μαθητές να σερφάρουν καθημερινά πάνω από τρεις ώρες;

Top