Το σχολείο είναι ένας χώρος όπου καθημερινά συναντιούνται πολλά διαφορετικά παιδιά, με διαφορετικό χαρακτήρα, απόψεις, ενδιαφέροντα και τρόπο σκέψης. Παρόλο που δεν συμφωνούμε πάντα μεταξύ μας, είναι σημαντικό να μαθαίνουμε να ακούμε τη γνώμη των άλλων με σεβασμό.
Κάθε μαθητής έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του χωρίς να φοβάται την κοροϊδία ή την απόρριψη. Το να ακούμε κάποιον δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συμφωνούμε μαζί του. Σημαίνει όμως ότι σεβόμαστε το δικαίωμά του να έχει διαφορετική άποψη. Μέσα από τον διάλογο μπορούμε να καταλαβαίνουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον και να λύνουμε τις διαφωνίες μας με σωστό τρόπο.
Εξίσου σημαντική είναι και η αποδοχή της διαφορετικότητας στο σχολείο. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί και αυτό είναι κάτι φυσιολογικό και όμορφο. Μπορεί κάποιος να διαφέρει στην εμφάνιση, στον χαρακτήρα, στην καταγωγή ή στα ενδιαφέροντά του, όμως όλοι αξίζουν τον ίδιο σεβασμό. Κανείς δεν πρέπει να νιώθει μόνος ή αποκλεισμένος επειδή είναι διαφορετικός.
Δυστυχώς, πολλές φορές εμφανίζονται κοροϊδίες, άσχημα σχόλια ή ακόμη και bullying απέναντι σε παιδιά που θεωρούνται «διαφορετικά». Αυτές οι συμπεριφορές πληγώνουν και δημιουργούν ένα αρνητικό κλίμα μέσα στο σχολείο. Για αυτό χρειάζεται να δείχνουμε κατανόηση, ευγένεια και στήριξη στους συμμαθητές μας.
Συμπερασματικά, ένα καλό σχολείο δεν βασίζεται μόνο στους βαθμούς, αλλά και στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών. Όταν ακούμε τη γνώμη των άλλων, ακόμα κι αν διαφωνούμε, και όταν αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα, δημιουργούμε ένα σχολείο πιο δίκαιο, πιο φιλικό και πιο ανθρώπινο για όλους.
Χρύσα Τζώρτζη Γ2
