ΤΕΛΟΣ Ο ΟΔΗΓΟΣ

nodriver

Τέλος ο οδηγός! Επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων

Η Mercedes, η General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν μοντέλα που θα επικοινωνούν μόνα τους με άλλα οχήματα στους δρόμους, κάτι που ελπίζεται να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη υπόθεση για τους ανθρώπους (όσο ακόμη χρειάζεται να οδηγούν…).

Η General Motors επενδύει στην τεχνολογία Συνδεδεμένης και Αυτόνομης Αυτοκίνησης και υπόσχεται να φέρει την τεχνολογία στους δρόμους

κρουαζιέρα

 

Ο στόχος της GM είναι να λύσει καθημερινά προβλήματα μετακινήσεων, όπως ατυχήματα, ανεύθυνη συμπεριφορά οδηγών και άλλα, μέσα από την δυνατότητα επικοινωνίας των οχημάτων μεταξύ τους. Για να γίνει αυτό εφικτό έχουν έρθει σε συνεργασία επιστήμονες, μηχανικοί από διάφορα πεδία. Η τεχνολογία Super Cruise που αναπτύσσει η GM επιτρέπει την διατήρηση της πορείας του οχήματος, με τις διορθώσεις ταχύτητας, πορείας και πέδησης να γίνονται από το ίδιο το όχημα, χωρίς να είναι αναγκαία η παρέμβαση του οδηγού.

H General Motors με την αγορά της εταιρείας Cruise Automation πέρυσι, επικεντρώνεται σημαντικά στο θέμα της αυτόνομης οδήγησης, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την προαναφερθείσα δοκιμή.

Η Cruise Anywhere είναι προς το παρόν διαθέσιμη μόνο στους υπαλλήλους της Cruise Automation, και ήδη περίπου το 10% των υπαλλήλων δοκιμάζουν την υπηρεσία. Ο Kyle Vogt, CEO και συνιδρυτής της Cruise Automation, δήλωσε ότι «είμαστε ενθουσιασμένοι με το βαθμό και ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας, απόδειξη της οποίας είναι η δοκιμή της εφαρμογής από τους ανθρώπους και η χρήση της αυτόνομης οδήγησης σαν βασικό μέσο μεταφοράς».

Με την εφαρμογή, βίντεο της οποίας η εταιρεία έδωσε στην δημοσιότητα, οι χρήστες καλούν ένα αυτόνομο όχημα στο κινητό τους, το οποίο τους παραλαμβάνει και τους μεταφέρει στον προορισμό τους. Όμως σύμφωνα με την νομοθεσία της California, ένας άνθρωπος κάθεται στην θέση του οδηγού προκειμένου να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Ο στόλος των οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί σε 100 αυτοκίνητα τους επόμενους μήνες και η εφαρμογή είναι διαθέσιμη περίπου 16-24 ώρες την ημέρα, ενώ η επέκταση της θα εξαρτηθεί σημαντικά από τον τελικό αριθμό των συνδρομητών.

Mercedes 

MERCENTES

Πριν από μερικές ημέρες η Mercedes αποκάλυψε ένα μοντέλο, θα “λεγε κανείς βγαλμένο κατευθείαν από το μέλλον: πρόκειται για τη Benz F 015 που παρουσιάστηκε στο ετήσιο Consumer Electronics Show στο Λας Βέγκας. Η μεγάλη καινοτομία; Οδηγεί μόνο του, αφήνοντας τον επιβάτη να «ταξιδεύει» αμέριμνος.

Το F 015 μπορεί πάντως να λειτουργήσει και ως συμβατικό αυτοκίνητο, δηλαδή με οδηγό στο τιμόνι του. Όταν το αυτοκίνητο έχει τεθεί σε λειτουργία πλήρως αυτοματοποιημένη – δηλαδή χωρίς οδηγό – τα τέσσερα μηχανικά καθίσματα μπορούν να στρέφονται με τρόπο, ώστε ο ένας επιβαίνων να κοιτάζει τον απέναντί του και να μπορούν να συνομιλούν. Όταν ενεργοποιείται η χειροκίνητη λειτουργία, το κάθισμα του οδηγού περιστρέφεται με τρόπο, ώστε να κοιτάζει μπροστά.

Ιδού το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό της Google

 

Δεν έχει τιμόνι ούτε πεντάλ, μόνο δύο κουμπιά «Ξεκίνα» και «Σταμάτα»: η Google παρουσίασε το «πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο» ενός αυτόνομου οχήματος, το οποίο βγαίνει τώρα για δοκιμές στους δρόμους της Καλιφόρνια. Το άσπρο, στρογγυλεμένο αμαξάκι είναι η λειτουργική βερσιόν ενός ομοιώματος που είχε παρουσιαστεί το Μάιο, διευκρίνισε η εταιρεία.

Η ανακοίνωση δεν κάνει αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου, σύμφωνα όμως με όσα είχαν νωρίτερα γνωστά το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί 64 λέιζερ που σαρώνουν το δρόμο σε γωνία 360 μοιρών, κάμερα και δέκτη GPS. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει εκατοντάδες αντικείμενα ταυτόχρονα -από τους πεζούς μέχρι τα σήματα στο δρόμο- και να διαχειρίζεται αναμενόμενα ή απρόβλεπτα σενάρια. Η Google είχε ανακοινώσει επίσης ότι η μέγιστη ταχύτητα του πρωτοτύπου θα είναι 40 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο γίγαντας του Διαδικτύου αποφάσισε να αναπτύξει τα δικά της οχήματα έπειτα από σχεδόν μια δεκαετία πειραματισμών με μοντέλα της αγοράς που αναβαθμίστηκαν με σύστημα αυτόνομης κίνησης.
Τροποποιημένα Toyota Prius και Lexus SUV έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα στους δρόμους της Καλιφόρνια στο πλαίσιο των δοκιμών.

Παρόλο που η Google συνεχίζει την ανάπτυξη του δικού της μοντέλου, ο Κρις Έρμσον, επικεφαλής του τμήματος αυτόνομων οχημάτων, δήλωσε προ ημερών στη Wall Street Journal ότι απώτερος στόχος είναι η συνεργασία με παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. (in.gr)

Δείτε το σχετικό βίντεο:     https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=KPx5icIAklQ

ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΧΑΪ ΙΣΑΚ

googlecar

Μάουντεν Βιου, Καλιφόρνια

Σχολιάστε

Top