Διάλογος:πηγή φωτός για το εκπαιδευτικό σύστημα.

Διάλογος:πηγή φωτός για το εκπαιδευτικό σύστημα.

         Την προηγούμενη εβδομάδα,πρώτη είδηση σε σχεδόν όλα τα δελτία ειδήσεων,ήταν η ξυλοκόπηση ενός μαθηματικού από ένα γονέα,καθώς ο εκπαιδευτικός ήταν παρόν σε περιστατικά ενδοσχολικής βίας,δίχως να αντιδράσει.Το φαινόμενο αυτό πήρε τεράστιες διαστάσεις και έφερε στην επιφάνεια ένα σοβαρό θέμα προς συζήτηση,τον διάλογο σε συνάρτηση με την εκπαίδευση .

       Αρχικά,ψάχνοντας τις ρίζες των αιτίων του παραπάνω συμβάντος θα καταλήγαμε στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.Όπως έχουν υποστηρίξει αρκετοί εκπαιδευτικοί,τα παιδιά αδυνατούν να αναπτύξουν ένα υγιή διάλογο μεταξύ τους χωρίς να δημιουργηθεί κάποιου είδους έριδας.Πολλά παιδιά ακόμα,μην έχοντας μάθει τις βασικές αρχές του διαλόγου,πράττουν βίαια,καθώς η έλλειψη ορθών επιχειρημάτων συνεπάγεται την υπερίσχυση κάποιας άλλης γνώμης,πράγμα που για εκείνους σημαίνει έλλειψη εξουσίας.

     Από την άλλη μεριά,η απουσία διαλόγου μεταξύ μαθητών και καθηγητών είναι επίσης ένα αίτιο του παραπάνω συμβάντος,Είναι πλέον γνωστό πως ο τεράστιο όγκος την ύλης σε συνδυασμό με το ευρύ χάσμα γενεών ανάμεσα στους μαθητές και στου καθηγητές καθιστά τις μεταξύ τους σχέσεις απρόσωπες.Παρόλα αυτά,ο διάλογος είναι μια δημοκρατική αρχή απαραίτητη για την δημιουργία πολιτών με αρετές.Επομένως οι καθηγητές οφείλουν να στοχεύουν πρώτα στην ψυχική και πνευματική ανάπτυξη του μαθητή και ύστερα στην νοητική του.

     Επιπρόσθετα,αδιάψευστο γεγονός είναι η ελλιπής επικοινωνία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς-κηδεμόνες.Το οικονομικό καθεστώς της χώρας μας   δυσχεραίνει τις διαπροσωπικές σχέσεις των ενηλίκων.Άλλοτε οι γονείς δεν μπορούν να διαθέσουν αρκετό χρόνο προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και σε συνδιασμό με την αδιαφορία των καθηγητών το παιδί αφήνεται στο έλεος των επιλογών του.Τέλος η απουσία διαλόγου στο οικογενειακό περιβάλλον οδηγεί σε παραβατικές συμπεριφορές.

      Συμπερασματικά,η διεξαγωγή ενός γόνιμου διαλόγου μεταξύ γονέων,μαθητών και εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη.Στην χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία είναι αναγκαία η επιβίωση δημοκρατικών αρετών όπως είναι ο διάλογος!

Βάση Γωγή (Α1)

Σχολιάστε

Top