Νέο Λύκειο…..Εγώ;

Νέο Λύκειο…..Εγώ;

Τι είναι τελικά το Νέο Λύκειο; Οι περισσότεροι μαθητές το βρίσκουν κάτι εξωπραγματικό, διότι ίσως να έχουν συνηθίσει την άνετη ζωή. Και στην ουσία, με αφορμή το Νέο Σύστημα και τις καταλήψεις, οι περισσότεροι αποσκοπούν μόνο σε περισσότερες ώρες ύπνου, χωρίς ουσία. Τι θα κερδίσουν με μια κατάληψη ή μια αποχή; Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών που βρίσκεται στην πρώτη και στην δευτέρα Λυκείου, δεν είναι πλήρως ενημερωμένοι πάνω σε αυτό και άλλοι απλά έχουν… απόλυτη άγνοια.

Δυστυχώς, μέσα από μια κατάληψη και τις χαμένες ώρες μαθημάτων, θεωρούν πως κερδίζουν κάτι, απλά όμως δείχνουν μια στοιχειώδη αντίσταση, που στα «ανωτέρα στρώματα» περνά απλώς σαν αδιαφορία. Γιατί λοιπόν να δίνετε τέτοια ικανοποίηση σε εκείνους που σας θέλουν κατώτερους και απλά ένα εργατικό δυναμικό, αντί με το όπλο που διαθέτετε στα χέρια σας τη  <<γνώση>>  να τους πολεμήσετε και να τους αποδείξετε το αντίθετο;

Επιπλέον, στον τομέα της πληροφόρησης τι θα μπορούσατε να κάνετε; Ίσως θα μπορούσατε σε εκείνες τις ώρες της κατάληψης και της αποχής, να γίνει μια συγκέντρωση των μαθητών, που θα διατυπώνουν ερωτήματα και απαντήσεις και με την βοήθεια κάποιου ειδικού ή εκπαιδευτικού να λυθούν ενδεχόμενες απορίες. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενημερωθούν πλήρως οι μαθητές ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τα αρνητικά με τα θετικά στοιχεία που περιέχει το νέο νομοσχέδιο.

Στην ουσία το πρόβλημα που υπάρχει με το Νέο Λύκειο είναι η ύλη της τράπεζας θεμάτων (γιατί έτσι κι αλλιώς και στην παλιά εξέταση τα θέματα είναι άγνωστα). Επιπρόσθετα, ένα βασικό θέμα είναι οι κατευθύνσεις και οι διακλαδώσεις τους, καθώς και οι ώρες των μαθημάτων που είναι γενικής παιδείας και τέλος οι βάσεις των σχολών μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις. Επιπλέον, ακόμα και το γεγονός της πρόσθεσης των μορίων από τους μέσους όρους των τάξεων είναι υπέρ του μαθητή. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι χρειάζεται ένα πρόγραμμα πληροφόρησης, ώστε να μην υπάρχει μαθητής του Νέου Λυκείου που να μην είναι ενημερωμένος για το σύστημα που θα δώσει, ώστε να εισαχθεί σε κάποιο πανεπιστήμιο. Τέλος, να αναρωτηθεί ο καθένας μας τι πραγματικά κάνει και αν απλά ενσωματώνεται στην γενική μάζα ή διαφοροποιείται.

 

Φωτεινή Λούπι

Σχολιάστε

Top