γιατί ΑΚΡΟΒΑΣΙΕΣ;;;;

1

Γιατί Ακροβασίες;

Γράφει η Σταματίνα Δασκολιά , φιλόλογος

Αγαπητοί αναγνώστες,

Τον συγκεκριμένο τίτλο για την εφημερίδα μας τον επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές κατά τη διάρκεια συζήτησης που είχαμε μέσα στην τάξη σχετικά με τη σχολική πραγματικότητα. Τον βρήκα εύστοχο γιατί πραγματικά ένιωθα σε όλη τη σχολική χρονιά να ακροβατούμε…

-Ανάμεσα σε αυτό που έπρεπε να γίνει ( οδηγίες υπουργείου) και σε αυτό που ήθελαν οι μαθητές (άλλοτε αυτά που ήθελαν ήταν λογικά π.χ. να συζητήσουν ένα περιστατικό που έλαβε χώρα στο σχολικό περιβάλλον και τους προβλημάτισε και άλλοτε όχι π.χ. να μην γίνει μάθημα γιατί βαριόντουσαν . Και στην αρχή και μέχρι να βρούμε τα πατήματά μας βαριόντουσαν πολύ συχνά).

-Ανάμεσα στην ύλη που έπρεπε να βγει και στην επικαιρότητα που οφείλαμε να συζητήσουμε εις βάρος όμως του χρόνου για την πρώτη … Πιστεύω ότι καταφέραμε να βρούμε τη χρυσή τομή συνδυάζοντας την ύλη του σχολικού βιβλίου με άρθρα από την επικαιρότητα και σχετικές εργασίες των παιδιών.

-Ανάμεσα σε κείνους που ενδιαφέρονταν για μάθηση και σε εκείνους που ήταν παντελώς αδιάφοροι … Στην αρχή μάλιστα οι μαθητές τοποθετούσαν τον εαυτό τους σε κατώτερη θέση λέγοντάς μου : «Πού νομίζετε ότι απευθύνεστε ; Εδώ είμαστε ΕΠΑΛ…» υπονοώντας ότι θα πρέπει να κάνουμε «έκπτωση» στη γνώση. Ευτυχώς, αυτή η λανθασμένη αντίληψη άλλαξε στην πορεία.

-Ανάμεσα στο πολύτιμο «μέσον» και στο ακραίο… (συνήθως σε συμπεριφορές)

-Ανάμεσα στις φωνές μέσα στην τάξη και στην ησυχία λόγω παθητικότητας…

-Ανάμεσα στις λέξεις που λέγαμε και στις λέξεις που δεν είπαμε …

Δεν ήταν καθόλου εύκολο. Δεν «έπεσε» όμως κανένας. Αν και πολλές φορές κινδυνεύσαμε. Και τώρα που κατεβήκαμε από το σκοινί αντιληφθήκαμε και οι δύο πλευρές το ύψος του, το πόσο λεπτό είναι και ότι σε τούτο το ακροβατικό ,τελικά, βγήκαμε νικητές. Και είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις τι καταφέραμε και οι δυο πλευρές, μαθητές και καθηγητές. Σε άλλα τμήματα ,βέβαια, τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά ενώ σε άλλα λιγότερο. Και γι αυτά τα τελευταία θα καθίσουμε με διάθεση αυτοκριτικής και οι μαθητές και οι καθηγητές για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για τη χρονιά που τώρα ξεκινάει και που θα ξανανέβουμε πάνω στο ίδιο σκοινί με στόχο να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

 

Σχολιάστε

Top