ERASMUS

1

Για τo πρόγραμμα μίλησε στην φιλόλογο Σταματίνα Δασκολιά ο Υπεύθυνος καθηγητής του προγράμματος Διακάκης Νικόλαος, Υποδιευθυντής 4ου Επάλ, ΠΕ82 Μηχανολόγος.

 

 

Ερώτηση: Ποιο είναι το θέμα του προγράμματος που επιλέξατε και ποιους αφορά;

Απάντηση: Το 4ο ΕΠΑΛ Πειραιά – Ναυτικό Λύκειο για πρώτη φορά θα συμμετέχει σε μια δραστηριότητα κινητικότητας για μαθητές ειδικότητας «Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού». Το τεχνολογικό αντικείμενο της κινητικότητας που επιλέχθηκε είναι «Η Προσθετική Κατασκευή ως δυνατότητα επισκευής στα πλοία εν πλω» – “Onboard Additive Manufacturing for repair at sea” σε πρόγραμμα κατάρτισης για 14 ημέρες στην Βαρκελώνη .

Ερώτηση: Μπορείτε να μας αναλύσετε τι είναι η «προσθετική κατασκευή» που αναφέρατε;

Απάντηση: Η χρήση της Προσθετικής Κατασκευής (ή αλλιώς Τρισδιάστατη εκτύπωση) επί του πλοίου και πολλές φορές εν πλω, είναι η τελευταία εξέλιξη στον τομέα επισκευών της ναυτιλίας που επιτρέπει στο πλοίο να συνεχίζει απρόσκοπτα τις λειτουργίες του, να μεταφέρει λιγότερα ανταλλακτικά (spare parts) και να μειώνει τους χρόνους αναμονής αποστολής ανταλλακτικού.

Ερώτηση: Ποιος είναι ο στόχος του εν λόγω προγράμματος;

Απάντηση: Με αυτήν την κινητικότητα το 4ο ΕΠΑΛ Πειραιά – Ναυτικό Λύκειο επιθυμεί να καλύψει τις ανάγκες επαγγελματικής εξέλιξης των μαθητών του και εξωστρέφειας και διεθνοποίησης του σχολείου.

Το σχολείο έχει θέσει τους παρακάτω στόχους γι αυτό το σχέδιο:

Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων για τις δυο πιο διαδεδομένες γλώσσες στον χώρο της ναυτιλίας, τα Αγγλικά και Ισπανικά.

Την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών σχετικά με την σχεδίαση και 3D εκτύπωση, ως μεθόδου επισκευής και συντήρησης των πλοίων εν πλω και στο λιμάνι.

Την γνωριμία με σύγχρονα ευρωπαϊκά εργασιακά περιβάλλοντα στον χώρο της ναυτιλίας.

Την γνωριμία με άλλες Ευρωπαϊκές κουλτούρες.

Την κινητικότητα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την δημιουργία ενός δικτύου Ευρωπαίων συνεργατών ώστε να μπορέσει το σχολείο να υλοποιήσει και άλλες δραστηριότητες κινητικότητας στο μέλλον (σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Ανάπτυξης) με άλλους φορείς και σε άλλες χώρες που πρωτοστατούν στην διεθνή ναυτιλία (πχ. Ολλανδία, Νορβηγία κτλ.)

Την σύνδεση του σχολείου με την μη τυπική εκπαίδευση και επιχειρηματικότητα στον χώρο της διεθνούς ναυτιλίας.

Με το προτεινόμενο σχέδιο αναμένουμε οι μαθητές να επιτύχουν μαθησιακά αποτελέσματα όπως: να βελτιώσουν και να διαμορφώσουν γλωσσικές ικανότητες στην Αγγλική και Ισπανική γλώσσα, να αναγνωρίζουν την αρχιτεκτονική ενός 3d εκτυπωτή, να διακρίνουν τις διαφορετικές μεθόδους 3d εκτύπωσης και να επιλέγουν τις ιδανικότερες για τον ναυτιλιακό τομέα, να σχεδιάζουν σε περιβάλλον CAD ένα 3d μοντέλο και να το εξάγουν σε μορφή STL, να χρησιμοποιούν λογισμικό 3D Printing για την ψηφιακή στρωματοποίηση του 3d μοντέλου και να διαχειρίζονται τις ρυθμίσεις εκτύπωσης, να εκτυπώνουν το 3d μοντέλο που σχεδίασαν, να διαμορφώσουν επαγγελματική συμπεριφορά σε σύγχρονους ευρωπαϊκούς εργασιακούς χώρους, να βελτιώσουν διαπολιτισμικές δεξιότητες, να συνεργάζονται με άλλους

επαγγελματίες και να διαμορφώσουν μια υπεύθυνη επαγγελματική στάση και συμπεριφορά.

Ερώτηση: Γενικότερα, ποια οφέλη αποκομίζει το σχολείο;

Απάντηση: Το σχολείο αναμένουμε να αποκτήσει εμπειρία και τεχνογνωσία για την διαχείριση, οργάνωση και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων συνεργασίας με φορείς του εξωτερικού, να αυξήσει την εξωστρέφειά του προς την τοπική κοινότητα αλλά και στον Ευρωπαϊκό χώρο της Επαγγελματικής εκπαίδευσης, να επενδύσει σε εξοπλισμό (3D Εκτυπωτή) για εφαρμογή της τεχνογνωσίας 3D Printing στην εκπαίδευση στο σχολείο και να αναπτύξει δίκτυο επαφών και για δημιουργία μελλοντικών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Η εν λόγω δραστηριότητα αξιολογήθηκε από το «Erasmus Εθνική Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων 2019». Κρίθηκε ως πρόταση στοχευμένη και με σαφήνεια η οποία θα έχει θετικό αντίκτυπο καθώς θα είναι εφικτή η εξασφάλιση ποιοτικών μαθησιακών αποτελεσμάτων και μετά τη λήξη της χρηματοδότησης.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης