Προγράμματα ευρωπαϊκών διασχολικών συνεργασιών eTwinning 2018-2019

ΑΠΟ: ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - Μάι• 24•19

Προγράμματα ευρωπαϊκών διασχολικών συνεργασιών eTwinning 2018-2019

Το Σχολείο μας φέτος υλοποιεί ως ιδρυτής τα παρακάτω ευρωπαϊκά eTwinning έργα διασχολικών συνεργασιών, ενταγμένα στο μάθημα της Πληροφορικής Β’ και Γ’ Γυμνασίου:

CODE RACE (μαθητές του Γ2 Πληροφορικής): έργο που αφορά κατεξοχήν την εισαγωγή των μαθητών μας στην υπολογιστική σκέψη και σε βασικές έννοιες προγραμματισμού. Στο έργο συνιδρυτής είναι το Πειραματικό Γυμνάσιο του Sfax στην Τυνησία, ενώ συμμετέχουν σχολεία από την Σερβία, Πολωνία, Ιταλία, Λιθουανία και Ρουμανία.
READ(Y)? (μαθητές του Β2 Πληροφορικής και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας): στο έργο στο οποίο ιδρυτής είναι η εκπαιδευτικός της Πληροφορικής του σχολείου μας και συνιδρυτής η βιβλιοθηκονόμος Tatjana Jevstafjeva-Aksjuta από σχολείο της Λετονίας. Συμμετέχουν επίσης η εκπαιδευτικός της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του τμήματος και άλλοι 19 εκπαιδευτικοί από σχολεία της Ρουμανίας, Ουκρανίας, Κροατίας, Σλοβενίας, Ισλανδίας, Αλβανίας και από το Γυμνάσιο Ανδρίτσαινας. Το έργο ήταν πολύ πλούσιο σε δράσεις συντονισμένες και συνεργατικές. Οι μαθητές μας διάβασαν βιβλία τα οποία πρότειναν ως κριτικοί στους συμμαθητές τους, επικοινώνησαν και συνεργάστηκαν σε πραγματικό χρόνο μέσω τηλεδιασκέψεων, μοιράστηκαν προβληματισμούς σε κοινά αναγνώσματα (“Ο στρατιώτης με τη σιδερένια πανοπλία”), δημιούργησαν και αντάλλαξαν ταχυδρομικά τα έργα τους (πόστερ, αφίσες, σελιδοδείκτες ) και  έχοντας ως κεντρικό θέμα το βιβλίο, γιόρτασαν από κοινού όλες τις παγκόσμιες ημέρες που το αφορούσαν. Οι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων συνεργάστηκαν με σκοπό να προβάλλουν τη βιβλιοθήκη του σχολείου τους δημιουργώντας    έναν κόμβο-σημείο αναφοράς  για  μελέτη-ψυχαγωγία-ενημέρωση.
“Mission impossible?” (μαθητές του Β3α Πληροφορικής): στο έργο συνεργαζόμαστε με το Γαλλικό σχολείο Collège La Guyonnerie. Οι μαθητές μας σε  ζευγάρια με τους συμμαθητές τους από τη Γαλλία, ως μυστικοί πράκτορες πραγματοποίησαν 8 μυστικές αποστολές. Η 7η “αποστολή” ανταλλαγής συνταγών μαγειρικής υλοποιήθηκε και παρουσιάστηκε στα σχολεία. Τα παιδιά ήλθαν σε επαφή με τη γαλλική κουλτούρα βελτίωσαν τα Αγγλικά τους και εξοικειώθηκαν με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων (επεξεργασίας εικόνας, δημιουργίας παρουσιάσεων, βίντεο και παιχνιδιών, εργασίας σε Forum ).
“Creative Writing Around the world” (μαθητές του Γ3 Πληροφορικής και των «Προχωρημένων» τμημάτων των Αγγλικών): στο έργο ιδρυτές είναι Γαλλικό και Σουηδικό σχολείο και συνεργάτες άλλα 6 σχολεία (από την Τσεχία, Ισπανία, Ρουμανία, Μαρόκο, Κορέα και ΗΠΑ-Τέξας). Οι μαθητές συνεργάστηκαν στη δημιουργία ποιημάτων τα οποία θα εκδοθούν σε συλλογικό τόμο, στη συνεργατική δημιουργική γραφή ιστορίας την οποία επίσης εικονογράφησαν και στη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με βιογραφίες-αφιερώματα στους σημαντικούς ποιητές κάθε μιας από τις χώρες των συνεργαζόμενων σχολείων.
“Eratosthenes 2019” (ετήσιο έργο στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει με επιτυχία από το 2014) και φέτος με τους μαθητές του τμήματος Πληροφορικής Β3. Στo έργο συμμετέχουν σχολεία από Βραζιλία, Αργεντινή, Κολομβία, Ινδία, Βιετνάμ, Τυνησία και Ευρώπη, τα οποία με καθημερινές μετρήσεις την ώρα της ηλιακής ισημερίας κάθε τόπου, συνεργάζονται για να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης, επαναλαμβάνοντας τη μέθοδο του Ερατοσθένη. Είχαμε τη Τον Απρίλιο οι μαθητές μας αντάλλαξαν τις μετρήσεις μας, με το 1ο Γυμνάσιο Αιγίου και με το Γαλλικό σχολείο Antonin Perbosc College με τηλεδιάσκεψη.

”My new school: sharing our transition experiences“ Στο έργο μετέχουν οι μαθητές του Α4 τμήματος Πληροφορικής που μαζί με τους συμμαθητές τους από τη Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Αλβανία και Τουρκία προσπάθησαν να εξοικειωθούν με το νέο σχολικό περιβάλλον του Γυμνασίου και να αποτυπώσουν /μοιραστούν τις πρώτες εντυπώσεις κατά τη σημαντική αυτή μετάβαση, με ανταλλαγή καρτών, συννεφόλεξα, παιγνίδια. Μέσω της επικοινωνίας με τους μαθητές των άλλων χωρών, τα παιδιά μας κατάλαβαν ότι μοιράζονται τους ίδιους προβληματισμούς.

Σε όλα αυτά τα έργα οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με συμμαθητές τους από όλο των κόσμο μέσα από τις κοινές δραστηριότητες και με πολλαπλές τηλεδιασκέψεις και βιωματικά αναγνώρισαν την αξία της συνεργασίας και ανταλλαγής ιδεών και κινητοποιήθηκαν στη χρήση ξένης γλώσσας και συνεργατικών web2 εργαλείων.

Ιδιαίτερα για το μάθημα της Πληροφορικής, η προσπάθεια όλων των μαθητών είναι αξιέπαινη δεδομένου του ελάχιστου χρόνου που είχαν στη διάθεσή τους,  (1 ώρα την εβδομάδα) και εξαιρετικά σημαντική η συμμετοχή καθώς οι ψηφιακές δημιουργίες των μαθητών νοηματοδοτήθηκαν τόσο από την ενσωμάτωση και κοινοποίηση τους στα blog (twinspace) των έργων στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα διασχολικών συνεργασιών, αλλά κυρίως από την ανατροφοδότηση που λάμβαναν από τους συνεργάτες τους.

Επίσης, συγχαίρουμε τους μαθητές στους οποίους για την συμμετοχή τους στα eTwinning έργα ”Εratosthenes 2017”,  “X ray-Blu Ray: From Marie Curie to Mariah Carey” kai “Bees(y)”, κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2017-2018, απονεμήθηκε τον Οκτώβριο του 2018 εκτός από Εθνική και  Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας θέτοντας για άλλη μια φορά το σχολείο μας στο χάρτη με τα βραβευμένα Ευρωπαϊκά Σχολεία. Τέλος, ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν οι μαθητές των τμημάτων Γ2 και Γ3 Πληροφορικής οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2017-2018 υλοποίησαν το έργο “X ray-Blu Ray: From Marie Curie to Mariah Carey” για το οποίο  απονεμήθηκε στο σχολείο μας, στον 13ο Εθνικό διαγωνισμό έργων eTwinning, το Πρώτο Βραβείο στην κατηγορία «Γυμνάσια» και το οποίο είχε την τιμή να παραλάβει καλεσμένη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο στα Ιωάννινα, η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του σχολείου μας.

Επιπλέον δράσεις του σχολείου μας σε Εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνή επίπεδο

  • Το σχολείο μας μετέχει και φέτος στο Ευρωπαϊκό έργο ΟSOS (Open Schools for  Open Societies) με υποστήριξη της κοινότητας “Bees(Y)” που είχε δημιουργήσει την προηγούμενη σχολική χρονιά αλλά και δημιουργία και υλοποίηση και άλλων δράσεων (πρόγραμμα ανακύκλωσης-επαναχρησιμοποίησης της περιβαλλοντικής ομάδας και πιο βραχυχρόνιες δράσεις STEM (για παράδειγμα στα πλαίσια της Θεματικής εβδομάδας ο επετειακός εορτασμός των 50 χρόνων από την αποστολή του Apollo στη Σελήνη ή η ομιλία του Ακαδημαϊκού Σταμάτη Κριμιζή). Επίσης, είχαμε την τιμή να συμμετέχουμε στην πρώτη συνάντηση σχολείων ΟSOS που πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο στην Τουλούζη και να ενημερωθούμε για καλές πρακτικές που ακολουθούν τα άλλα σχολεία της κοινότητας.
  • Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου ΕduWEB (http://eduweb-project.eu.), μαθητές μας, μετά την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών Πληροφορικής του σχολείου μας που συμμετέχουν στο έργο, σχεδίασαν και υλοποίησαν τα δικά τους μαθήματα και εκπαίδευσαν στη χρήση του διαδικτύου τους ενήλικες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη δράση και μας έδωσαν τη χαρά να επισκεφτούν το σχολείο μας. Αισιοδοξούμε ότι την προσεχή σχολική χρονιά, που θα επαναλάβουμε τη δράση μας αυτή, θα έχουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον και συμμετοχές. Σχετικός σύνδεσμος για εκδήλωση ενδιαφέροντος υπάρχει στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
  • Συμμετείχαμε στο διεθνές έργο Proyecto Eratóstenes  (Σεπτέμβριος 2019) που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον καθηγητή Dr. Guillermo Mattei του τμήματος  Φυσικής του Πανεπιστημίου του Buenos Aires ( Αργεντινή).

 

  • Οι εκπαιδευτικοί των Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας συνεργάστηκαν τον Μάρτιο και συμμετείχαμε στην Πανελλαδική μέτρηση Ερατοσθένης που συντονίστηκε από τα ΕΚΦΕ στις 20 Μαρτίου 2019 αλλά και στη διεθνή δράση Ερατοσθένης 2019 (21 Μαρτίου) που συντονίστηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή.

 

  • Συμμετείχαμε στηv Eυρωπαϊκή δράση (eTwinning) “Α Τree for Europe” μαζί με περισσότερα από 200 Ευρωπαϊκά σχολεία που συντονίστηκαν σε δεντροφύτευση για να γιορτάσουμε την ημέρα της Ευρώπης (9 Μαΐου), με μια συμβολική πράξη που δημιουργεί ρίζες ανάμεσα στους λαούς της Ευρώπης και παράλληλα ευαισθητοποιεί τους μαθητές μας σε φλέγοντα περιβαλλοντικά ζητήματα.

 

  • Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή εκστρατεία ευαισθητοποίησης  των μαθητών στην έννοια της «Δημοκρατικής Συμμετοχής» με ποικίλες δράσεις (π.χ. δραστηριότητες σε eTwinning έργα και κατά τη Θεματική Εβδομάδα) αλλά και με τη συμμετοχή μας στο έργο «Young Guides of the European Parliament» στο οποίο έχει προγραμματιστεί για τους μαθητές μας ξενάγηση μέσω τηλεδιάσκεψης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο  Στρασβούργο από Έλληνα μαθητή-ξεναγό που φοιτά στο Ευρωπαϊκό Σχολείο του Στρασβούργου την Τρίτη 28 Μαΐου.

 

  • Το τμήμα Γ3 Πληροφορικής συμμετείχε στον πρώτο Ελληνικό Διαγωνισμό Υπολογιστικής σκέψης «Βebras 2019», που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Συγχαρητήρια στο μαθητή μας Μάριο Τάκη, ο οποίος απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία στο σχολείο μας.

 

  • Το σχολείο μας ως πιστοποιημένο με ετικέτα eTwinning School (μεταξύ των 86 ελληνικών σχολείων που πρώτα απόκτησαν την πιστοποίηση το 2018), είχε την τιμή να επιλεγεί και να συμμετάσχει στο 2ο Θεματικό Συνέδριο για eTwinning σχολεία που πραγματοποιήθηκε 9-11 Μαΐου στο Δουβλίνο.

 

Συνεχίζουμε δυναμικά την πορεία μας ως ένα σχολείο – οργανισμός μάθησης και προόδου για ολόκληρη τη σχολική και ευρύτερη τοπική κοινότητα, με συντονισμένες δράσεις, συνεργασία διεύθυνσης σχολείου – εκπαιδευτικών – μαθητών – κηδεμόνων –  ειδικών και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας. Με επίκεντρο τους μαθητές μας, τους οποίους κινητοποιούμε ώστε να λειτουργούν ως φορείς αλλαγής, είμαστε έτοιμοι μέσω της παρουσίασης των έργων μας να μοιραστούμε καλές πρακτικές .

Αθανασία Ζαφειροπούλου

 

Σχολιάστε

Top