Οι μικροί επιστήμονες του Ε’2 απέδειξαν ότι η γνώση γίνεται παιχνίδι όταν συνοδεύεται από δημιουργικότητα και συνεργασία. Με λίγη φαντασία, απλά υλικά και πολύ ενθουσιασμό έκαναν τη Φυσική να ζωντανέψει μέσα στην τάξη! Χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες, οι μαθητές πραγματοποίησαν εντυπωσιακά πειράματα και έμαθαν βιωματικά πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας.
1η Ομάδα – Ο Δείκτης του Μωβ Λάχανου
Ποιος είπε ότι αν αναμείξουμε μωβ με άσπρο θα βγει ροζ ή ανοιχτό μωβ; Οι μαθητές του Ε’2 το δοκίμασαν και παρατήρησαν κάτι εντελώς διαφορετικό… βγήκε μπλε! Και όταν ανακάτεψαν μωβ με διαφανές υγρό, το αποτέλεσμα ήταν… κόκκινο! Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με οξέα και βάσεις. Έφτιαξε έναν φυσικό δείκτη από κόκκινο λάχανο και οινόπνευμα και παρατήρησε πώς αλλάζει το χρώμα του όταν αναμιγνύεται με μαγειρική σόδα, ξύδι, χυμό λεμονιού και υγρό σαπούνι. Ένα πείραμα γεμάτο εκπλήξεις και χρώματα!
2η Ομάδα – Το Μυστήριο του Ηλεκτρομαγνήτη
Η δεύτερη ομάδα αποφάσισε να «παίξει» με τον ηλεκτρομαγνητισμό. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν ένα καρφί, ένα σύρμα, μια μπαταρία και συνδετήρες για να φτιάξουν έναν μαγνήτη, ο οποίος δυναμώνει ανάλογα με την τάση της μπαταρίας! Έτσι έμαθαν πώς δημιουργείται μαγνητικό πεδίο με ρεύμα και πώς λειτουργούν οι ηλεκτρομαγνήτες που υπάρχουν σε πολλές συσκευές γύρω μας.
3η Ομάδα – Πώς καταφέρνουν τα πλοία να επιπλέουν;
Η τρίτη ομάδα έβαλε… πλώρη για να εξερευνήσει την άνωση και την πυκνότητα! Οι μαθητές κατασκεύασαν δύο πλοία από πλαστελίνη, τα έβαλαν σε μια λεκάνη με νερό και τοποθέτησαν επάνω τους φορτίο. Το αποτέλεσμα; Το πείραμα βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν γιατί τα πλοία επιπλέουν παρά την τεράστια μάζα τους και γιατί τα μεγάλα καράβια μπορούν να κουβαλούν κοντέινερ!
4η Ομάδα – Το Δωμάτιο Ασφαλείας και το Φαινόμενο της Ανάκλασης
Η τέταρτη ομάδα δημιούργησε κάτι εντυπωσιακό… ένα δωμάτιο ασφαλείας βασισμένο στην ανάκλαση του φωτός! Με καθρέφτες, σπάγκο και σωστή γωνία τοποθέτησης οι μαθητές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πλέγμα ακτίνων μέσα στο χώρο. Μέσα από αυτό το πείραμα έμαθαν πώς το φως αντανακλάται και πώς μπορούμε να το κατευθύνουμε για να έχουμε ορατότητα σε σημεία που δεν βλέπουμε άμεσα, ακριβώς όπως στα συστήματα ασφαλείας και στις κάμερες παρακολούθησης!
Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Θέλουμε Πειράματα»
Τα πειράματα δεν έμειναν μόνο στην τάξη! Οι μαθητές μας έγιναν «μικροί επιστήμονες σε δράση» και εκπροσώπησαν το σχολείο μας! Η 3η και η 4η ομάδας έλαβαν συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Θέλουμε Πειράματα», που διοργανώνεται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Μπορείτε να δείτε τις συμμετοχές των παιδιών στα παρακάτω links:
3η ομάδα: Σχέση μεγέθους πλοίου και ποσότητας φορτίου που μπορεί να μεταφέρει:
" href="" target="_blank" rel="noopener noreferrer">
4η ομάδα: Δωμάτιο ασφαλείας βασισμένο στην ανάκλαση του φωτός:
" href="" target="_blank" rel="noopener noreferrer">




